مشاور عالی قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: دشمنان متوجه شدند که سرباز یک مؤلفه برای دفاع از کشور است؛ بنابراین به‌دنبال تضعیف آن هستند.
کد خبر: ۹۴۵۴۲۳۴
|
۰۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، سردار موسی کمالی مشاور عالی قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه ستاد کل نیرو‌های مسلح، امروز (دوشنبه) در مراسم افتتاح مرکز مهارت‌آموزی سردار شهید «حسین اسداللهی» سپاه حضرت محمد رسول‌الله (ص) تهران بزرگ، اظهار داشت: انقلاب اسلامی متکی به مردم است و نیرو‌های مسلح نیز مردم‌پایه هستند که ضمن پیشرفت در عرصه نظامی، ۲ بال مردمی دارند؛ یک بال بسیج و یک بال سرباز و این ۲ عامل، برگ برنده نیرو‌های مسلح در جنگ تحمیلی بودند که حدود ۹۰ درصد رزمندگان دفاع مقدس را تشکیل می‌دادند.

سردار کمالی افزود: بنا به تدبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی، قرار بر این شده است که سربازان وظیفه علاوه بر دفاع از تمامیت ارضی جمهوری اسلامی و تأمین اقتدار کشور، در نیرو‌های مسلح یک شغل یاد بگیرند و برای تحقق این فرمان، قرارگاه مرکزی مهارت آموزی در همه نیرو‌های مسلح، به فرماندهی فرماندهان کل آن نیرو‌ها تشکیل شد.

مشاور عالی قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه ستاد کل نیرو‌های مسلح ادامه داد: این قرارگاه در یک برنامه پنج‌ساله تعیین کرده است که سربازان وظیفه نیرو‌های مسلح در طول خدمت خود، حداقل یک مهارت تخصصی و پنج مهارت عمومی شامل «کسب و کار»، «مالی و حقوقی»، «سواد رسانه‌ای»، «امداد و نجات» و «مهارت زندگی» را بیاموزند.

وی اضافه کرد: با وجود این‌که این موضوع وظیفه اصلی نیرو‌های مسلح نیست، اما این نهضت را آغاز کرده و با ۲۶ وزارتخانه و سازمان و دستگاه‌های مختلف تا امروز تفاهم‌نامه امضا کردیم و تا امروز بیش از یک میلیون سرباز را تحت پوشش آموزش‌های خود قرار دادیم و امسال هم برنامه‌ریزی کردیم که حدود ۵۰۰ هزار سرباز وظیفه، آموزش‌های عمومی و تخصصی را فرابگیرند.

سردار کمالی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی فرموده‌اند که «هر روز، روز سرباز است» و ایشان در رابطه با هیچ قشری تاکنون چنین نفرموده‌اند، تصریح کرد: بنا داریم به‌مدت سه سال همه سربازان را تحت پوشش مهارت‌آموزی قرار دهیم و با رصد، هدایت، حمایت و تسهیل‌گری، بتوانیم به سربازان کمک کنیم تا به اشتغال برسند.

مشاور عالی قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه ستاد کل نیرو‌های مسلح با بیان اینکه تاکنون حدود ۱۴ هزار محیط واقعی کار را در پرتابل سازمان فنی و حرفه‌ای ثبت کرده‌ایم، تأکید کرد: نیرو‌های مسلح را در عین اقتدار دفاعی و امنیتی، به کارگاهی برای جوانان سرباز تبدیل می‌کنیم.

وی با اشاره به تخریب‌هایی که علیه خدمت مقدس سربازی صورت می‌گیرد، تصریح کرد: این حرف‌ها از روی عناد دشمنان است؛ چراکه آن‌ها متوجه شدند که سرباز یک مؤلفه برای دفاع از کشور است؛ بنابراین به‌دنبال تضعیف آن هستند.

سردار کمالی گفت: عده‌ای هم از روی ناآگاهی، بدون اینکه بفهمند هدف و رویکرد خدمت سربازی چیست، به موضوع لغو خدمت سربازی دامن می‌زنند و بدون اینکه الفبای این موضوع را بدانند، می‌گویند که سربازی را حرفه‌ای و یا حذف کنید؛ این‌ها با یک هدف نامقدس می‌خواهند یک هدف مقدس را حذف و نیرو‌های مسلح را از پشتوانه مردمی خالی کنند.

ارسال نظرات