خبرهای داغ:

هتاکی به آمرین به معروف در سومین حرم اهل بیت (ع) / مسئولین بیدارتر باشند

روز گذشته ۶ شهریورماه در پی امر به معروف و نهی از منکر همسر یک شهید به دو نفر خانم بد حجاب در یکی از مراکز خرید در شیراز و متواری شدن آنان، بررسی موضوع جهت شناسایی عاملین در دستور کار پلیس قرار گرفت.
کد خبر: ۹۴۵۴۲۶۰
|
۰۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۲

به گزارش خبرنگار بسیج از فارس، شب گذشته اتفاق بسیار تلخی، قلب جوانان و مؤمنین شیراز را خدشه‌دار کرد و آن، هتک حرمت همسر و دختر شهید خادم صادق در انظار عمومی و در یکی از پاساژهای قسمت مرکزی شیراز بود. همسر و دختر این شهید بزرگوار فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر و تذکر لسانی را برای بحث عفاف و حجاب انجام دادند؛ اما با برخورد بد دیگران مواجه شدند و حرمت آنان را شکسته شد!

در پی این اتفاق، مردم شهیدپرور و همیشه در صحنه شیراز، مطالبه‌گرانه به صحنه آمدند و از مسئولین امر صیانت از حجاب و عفاف و فریضه مقدس امر به معروف و نهی از منکر را خواستار شدند.

در این راستا، گروه‌های مردمی مختلف، بیانیه‌ها و دلنوشته‌هایی صادر کردند و قلب مردم در سومین حرم اهل‌بیت(ع)، جریحه‌دار شد. خواهران گروه زینبیون، انجمن همسران شهدای استان فارس، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، و اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس بیانیه‌هایی صادر، و اهانت به آمرین به معروف، علی‌الخصوص این خانواده شهید عزیز را محکوم کردند؛ اما مردم از مسئولین امر، بخصوص دادستانی شیراز تقاضای ورود به این امر و برخورد قاطع با این خاطیان، و به صورت کلی، ناقضان قوانین و اصول اسلامی را دارند.

در اولین ساعات صبح امروز، سردار رهام‌بخش حبیبی، فرمانده انتظامی استان در گفت‌و  گو با خبرنگار تسنیم، با ابراز تاسف نسبت به ضرب و شتمی که در شهر شیراز سومین حرم اهل بیت نسبت همسر و دختر شهید اسوه اخلاق شهید منصور خادم صادق رخ داده است، اظهار داشت: توهین به شهدا و خانواده‌های معظمشان قابل قبول نیست.

وی اظهار داشت: این خانواده شهید حرمت شهید را نگه‌داشته و با افرادی که جسارت کرده‌اند حتما و با توکل به خدا برخورد جدی و قاطع خواهیم کرد.

هتاکی به آمرین به معروف در سومین حرم اهل بیت (ع) / مسئولین بیدارتر باشند

سردار حبیبی خانواده‌های شهدا را بزرگترین سرمایه‌های معنوی انقلاب دانست و بیان کرد: امنیت امروز کشور و ملت مرهون خون جوانان ایثارگر و شهدای عزیز انقلاب است.

محمد فاضل علیزاده مسئول سازمان بسیج حقوقدانان فارس هم در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج در شیراز، ضمن محکوم کردن ضرب و شتم همسر و دختر شهید خادم صادق، اظهار داشت: سازمان بسیج حقوقدانان فارس در این راستا، پس از شکایت خانواده محترم شهید، تمام قد در مقابل این تهاجم خواهد ایستاد.

وی با اشاره به ورد دستگاه قضا به این ماجرا گفت: روند کار ورود دستگاه قضا و پس از آن، بسیج حقوقدانان به ماجرا به این صورت است که ابتدا باید از سوی خانواه شهید شکایت ثبت شود تا به جنبه شخصی ماجرا ورود شود.

مسئول سازمان بسیج حقوقدانان فارس تصریح کرد: پس از آن دست دستگاه قضا به عنوان مدعی‌العموم باز می‌شود و سازمان بسیج حقوقدانان هم برای حمایت از این خانواده شهید وارد عمل شده و از هیچ کاری کوتاهی نخواهد کرد.

اما پایگاه خبری تحلیلی شیرازه در واکنش به این اتفاق نوشت: "در حالی که برخی از مسئولان فارس خود را به خواب غفلت زده اند و برخی بی تفاوتی و سکوت نا به جا را در پیش گرفتند، متاسفانه در حالی که در سوگ سید و سالار شهیدان و یاران باوفایش، مردم دل هایشان عاشورایی تر از همیشه بود، در مجتمع سینمایی هنر شهر آفتاب شیراز برای سلبریتی ها و هنرپیشه نماهای سریال خانگی یاغی فرش قرمز پهن شد و در وضعیتی تاسف انگیز و رقت بار،در سومین حرم اهل بیت با اختلاط زن و مرد و هلهله و عدم رعایت عفاف و حجاب به عزادران حسینی و احکام الهی دهان کجی شد.

 بدتر از آن، واکنش مسئولانی بود که در این خصوص فریضه واجب امر به مروف و نهی از منکر را ترک کرده و حتی در خصوص وظایف و مسئولیت خود پاسخگو نبوده و راه را برای سوء استفاده برخی فراهم کردند. به گونه ای که نه تنها با مسئولان و متولیان این مکان برخورد نشد، بلکه چند روز بعد مجوز پخش فیلم دیگری با حضور کارگردان و تهیه کننده فیلم به آنها داده شد تا مقدمه ای شود برای کم اهمیت جلوه دادن اتفاق رخ داده در آن مجموعه.

در ادامه این وضعیت و هنجارشکنی، متاسفانه روز گذشته یکشنبه، طبق اخبار موثق، در شهر سومین حرم اهل بیت(ع) در حالی به مادر و دختری که به وظیفه خود یعنی امر به معروف و نهی از منکر و تذکر لسانی عمل کرده بودند با مشت و لگد تعرض شد که عده ای از مغازه دارها تماشاچی بودند و در این زمینه هیچ واکنشی نشان ندادند.

عدم برخورد قاطع و مناسب با هنجارشکنان، آن ها را گستاخ تر کرده و چنانچه مسئولان و متولیان امر به وظایف خود عمل نکنند باز هم شاهد این گونه هنجار شکنی ها در شهر شیراز خواهیم بود که این هنجارشکنی قطعا موجب سلب آسایش مردم و بر هم خوردن نظم عمومی جامعه خواهد شد."

هتاکی به آمرین به معروف در سومین حرم اهل بیت (ع) / مسئولین بیدارتر باشند

ظهر امروز هم برخی از مسئولین استان به دعوت نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز، جهت دلجویی از این مادر و دختر آمر به معروف و خانواده شهید، راهی خانه آنها شدند.

در این دیدار که سردار بوعلی فرمانده سپاه فجر فارس، سردار حبیبی فرمانده نیروی انتظامی فارس، حجت الاسلام موسوی رئیس کل دادگستری فارس، تنی چند از اعضای شورای شهر شیراز و مسئولان شهرداری شیراز و جمعی از دیگر مسئولان شهری و استانی حضور داشتند، آیت الله دژکام به تبیین مواضع و دیدگاه خود درباره حادثه و برخورد روز گذشته با همسر و دختر شهید پرداختند.

آیت‌الله دژکام گفت: ‌علت حضور ما در خانه شهیدان خادم صادق این بود که این مظلومیت تاریخی که آل الله داشته اند، متاسفانه این بار در حرم سوم اهل بیت (ع) یک جوری تکرار شد که قلب همه مومنین را به درد آورد.

امام جمعه شیراز گفت: مظلومیت برای دختر شهید خادم صادق، تداعی کننده مصیبت وارده بر حضرت زینب است. در عین اقتدار، مظلومیت را تجربه کردید که این ان شاءالله زمینه‌ای خواهد بود برای اینکه مجموعه انقلابیون و مسئولان برای اصلاح این جریانی که متاسفانه بیش از حد هنجارشکنی را پیشه کرده‌اند و در شهر مقدس شیراز به ساختارشکنی و هتک حیثیت ارزش‌ها و باور‌های ملی و دینی مشغولند اقدام جدی و عاجل بکنند.

وی گفت: جریان حزب‌الله، انقلابیون و متدینین در شیراز یک جریان منطقی و اهل مدارا در حد نهایت است و تا امروز با همین رویه با هنجارشکنان مواجهه داشته‌اند. هیچ کس نمی‌تواند بگوید حزب الله در شیراز رفتاری کرده ‌که در آن تندروی و افراط بوده است. این زمینه به وجود آمد برای اینکه اگر کسانی در بین این جریان هنجار‌شکن، بالاخره اهلیت دارند برای اینکه هدایت شوند، هدایت شوند؛ ما دوست داریم که همه هدایت شوند این نکته اول که نباید فراموش شود.

دژکام در ادامه گفت: علی‌رغم این مدارایی که نسبت به جریانات هنجارشکن شده که به امید هدایت آن‌ها این کار را کردیم، توقع نمی‌رفت که در ایامی که متعلق به سه ساله امام حسین علیه السلام است فرزند شهید در شهر مظلومیتی مانند حضرت رقیه پیدا کند. توقع نبود در ایام روز‌های مصیبت اهل بیت (ع)، برخی معدود هنجارشکنان حرمت همسر و دختر شهیدی بزرگوار را در سومین حرم اهل بیت (ع) خدشه دار کنند.

هتاکی به آمرین به معروف در سومین حرم اهل بیت (ع) / مسئولین بیدارتر باشند

وی گفت: ما این توقع را نداشتیم و این همه بی‌شرمی را از این جریان هنجار‌شکن تصور نمی‌کردیم. بنده به عنوان خادم کوچک همه حزب اللهی‌های شیراز و متدینین شیراز آمدم اعلام کنم که ما همه عمرمان شعار دادیم که کاش ما بودیم جلوی مظلومیت حضرت زینب را می‌گرفتیم جلوی مظلومیت حضرت رقیه را می‌گرفتیم امروز جلوی چشم ما، ما زنده باشیم و ببینیم دختر شهیدی به بهانه حمایت از ارزش‌های دینی مظلوم واقع می‌شود؟ بنده امروز آمده ام تا این مظلومیت دیگر وجود نداشته باشد چراکه این قابل تحمل برای امت حزب اللهی شیراز نیست.

نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: در این راستا مسلماً مسئولین ذیربط وظایفی دارند این وظایف را بنده اینجا به نمایندگی از مردم غیرتمند و مسلمان شهر توقع می‌کنم که با جدیت انجام دهند. مسئله یک مورد و یک برخورد در یک گوشه شهر نیست.

وی گفت: یک جریان دارد مواضع ارزشی ما را زیر سوال میبرد. با این جریان مسلماً مسئولین مربوطه باید برخورد کنند. بنده در خطبه‌ها هم این را گفتم که اگر سازماندهی شده و پشت جریان این قضیه هنجارشکنی، ما احساس کنیم یک جریانی تعمداً می‌خواهد برای نظام و برای مردم متدین مسئله درست کند در آن صورت دیگر خبری از متنانت و مدارای همیشگی شیرازی‌ها نخواهد بود. این قضیه‌ای که پیش آمد کاملاً ثابت کرد که این جریان حاضر است حتی یک متدینی را به خاطر این که می‌گوید لباس درستی بپوش یا کمی مراعات بکن، کتک بزنند و هتک حرمت کنند.

آیت الله دژکام گفت: مطمئن هستم مجموعه نیروی انتظامی با تدبیر ویژه هم این مورد را که بی احترامی به خانواده شهید شده و همین جریانی که میخواهد بی‌احترامی به ارزش‌های شهدا بکند را انشاالله اقدام می‌کنند و ما منتظر هستیم که این مسئله با مدیریت مسئولین دلسوز و پای کار مجموعه‌های امنیتی مدیریت شود نیازی به کار دیگری اصلاً به وجود نیاید.

امام جمعه شیراز گفت: ان شاالله با مدیریت جدی این موضوع پیگیری می‌شود ما در مجموعه قرارگاه فرهنگی استان هم در خدمت عزیزان هستیم مطمئن باشید خیل جمعیت متدینین پشت سر شما نیرو‌های مدیریتی و مسئولین امنیتی هست همیشه حمایت کردند باز هم حمایت می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه امیدوارم که عزیزان بزرگوار آن متدینین هم کنترل کنند، بنده میدانم خیلی از جوان‌های شیرازی اکنون ناراحت هستند، افزود: ما کنترل می‌کنیم و الا برخورد‌های خیلی حادی بعضی مواقع ایجاد می‌شود. بچه شهید را بزنند این هم به بهانه حمایت از حجاب این‌ها برای بچه‌های غیرتی هیئت‌های ما قابل تحمل نیست. ولی همه آن‌ها به خاطر اینکه در نظام اسلامی کار باید قانونی انجام شود منتظر هستند که مسئولین قانونی اقدام کند امیدوار هستیم ان شاءالله این قضیه با همت عزیزان و پیگیری‌هایی که می‌کنند به زودی حل شود.

آیت الله دژکام گفت: عمق این قضیه هنجارشکنی در باب حجاب و عفاف که بر بعضی‌ها پوشیده بود اکنون آشکار شد که یک دست‌های خائنانه نیز در کارهست. بی احترامی به ارزش‌ها به یک جایی رسیده که برمیگردند آمر به معروف و ناهی از منکر را کتک می‌زنند. این‌ها باید بعد از این انشاالله تعدیل و کنترل شود.

نماینده ولی فقیه در استان فارس اظهار کرد: برای متدینین نازیبا بود، اما انشاالله جبران می‌کنیم و نمی‌گذاریم این مظلومیت ادامه پیدا کند.

وی در پایان ضمن قدردانی از شجاعت و غیرت و رفتار زینبی این مادر و دختر که وارث حضرت زینب هستند، گفت: احسنت به مقاومت شما احسنت به ایستادگی شما افتخار می‌کند جامعه مذهبی کشور ما به شما خانواده شهدا و به شما مادر و دختری که زینب گونه ایستادید ولو اینکه متحمل رنج شدید، اما از ارزش‌های خود دفاع کردید. امیدوار هستیم انشاالله همه ما بتوانیم جایگاه شهدا فرهنگ شهدا ارزش‌ها و میراث‌های شهدا را انشاالله نگهبانی کنیم و نظام اسلامی انشاالله در حفظ ارزش‌های ایثار و شهادت بیش از پیش موفق باشد.

هتاکی به آمرین به معروف در سومین حرم اهل بیت (ع) / مسئولین بیدارتر باشند

بنا به گزارشات مردمی در فضای مجازی، پاساژ مدنظر هم با تجمع مردمی، بسته شد و نیروی انتظامی، بلافاصله ورود کرده و دوربین‌های مغازه‌ها را جمع‌آوری کرد، در همین زمان هم کسبه ای که گفته می شود در زمان اهانت به آمرین و خانواده شهدا ورود که نکرده اند، حتی موضوع را به سخره گرفته اند، بنری بر در پاساژ نصب کرده و حال که اوضاع را وخیم دیده و امکان جریمه شدن یا هرنوع مجازاتی را از سوی مسئولین در مورد خود نزدیک احساس کردند، خود را حافظ و مدافع خانواده شهدا (و نه امر به معروف و نهی از منکر) دانسته اند.

اما نیروی انتظامی استان رسیدگی به این جریان را در اولیت کاری خود قرار داد که در کمترین زمان ممکن، با همت این نیروی خدوم حافظ امنیت، عاملين ضرب و شتم و هتاکی به همسر شهید دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی استان در غروب امروز از دستگیری عاملين ضرب و شتم و هتاکی به همسر شهید در شیراز خبر داد.

سردار "رهام‌بخش حبیبی" اظهار داشت: ماموران پلیس امنیت عمومی استان فارس تحقیقات خود را آغاز و با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند عاملین ضرب و شتم و هتاکی که دو خواهر ۲۸ و ۳۹ ساله بودند را در شیراز شناسایی و دستگیر و به مراجع قضائی تحویل داد.

هتاکی به آمرین به معروف در سومین حرم اهل بیت (ع) / مسئولین بیدارتر باشند

حال مردم شهیدپرور سومین حرم اهل‌بیت(ع) در ایران اسلامی، منتظرند تا برخورد دستگاه قضا را با این خاطیان مشاهده کنند تا هم مرهمی بر قلب‌های زخم خورده باشد و هم درس عبرتی شود برای دیگر متعرضان به قانون و نظام مقدس جمهوری اسلامی و اسلام عزیز، باشد که هم متولیان امر فرهنگ کمی سر خود را از زیر برف دربیاورند و بر اوضاع وخیم فرهنگی کشور حاکم شوند، و هم دستگاه قضا با برخورد قاطع، اجازه هتاکی به احدی ندهد و در این راه، امر به معروف و نهی از منکر، این اصل مقدس اسلامی، در این جامعه اسلامی که با خون پاک شهدا رنگین شده است، باز هم زنده شده و هرکسی در برخورد با خاطیان قانون و اسلام، این امر را بر خود واجب شمارد؛ که در این صورت است که به مدینه فاضله، نزدیک و نزدیک‌تر خواهیم شد و زمینه ظهور، فراهم می‌شود.

ان‌شاءالله

فاطمه اسدزاده- دبیر خبر خبرگزاری بسیج فارس

هتاکی به آمرین به معروف در سومین حرم اهل بیت (ع) / مسئولین بیدارتر باشند

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها