خبرهای داغ:
سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان همدان خبر داد

وجود ۲۲۰ هکتار گلخانه در استان همدان

همدان-سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: در حال حاضر ۲۲۰ هکتار گلخانه داریم و برنامه‌‌هایی نیز در این راستا وجود دارد، که تا پایان سال بالاي ۳۰۰ گلخانه به عدد قابل قبولی خواهد رسید.
کد خبر: ۹۴۵۴۳۰۵
|
۰۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسيج،رضا بهراملو در آیین افتتاح گلخانه خسروی واقع در روستای دهنجرد از توابع بخش لالجین با گرامیداشت هفته دولت با اشاره به تاکید ویژه استاندار همدان بر فعالیت گلخانه‌ها اظهار کرد: گلخانه طی ۱۸ سال گذشته در سازمان جهاد کشاورزی ۱۸۰ هکتار، به طور میانگین ۱۰ هکتار اجرا شده و سالانه با توجه به تاکیدات و حمایت‌هایی که دکتر قاسمی فرزاد داشتند ما همت ویژه‌ای با هدف توسعه گلخانه‌ها داریم .

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۲۲۰ هکتار گلخانه داریم و برنامه‌‌هایی نیز در این راستا وجود دارد، گفت: به طور قطع تا پایان سال بالاي ۳۰۰ گلخانه به عدد قابل قبولی خواهد رسید و با توجه به‌ اینکه میانگین استان ۳۷ درصد است، مردم شهرستان بهار حدود ۵۰ درصد کشاورز هستند و برای احداث گلخانه ما هیچ محدودیتی نداریم .

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با اشاره به اولويت‌های سازمان جهاد کشاورزی استان تصریح کرد: در اولويت اول گلخانه است که‌ اگر کسی در هر زمینی با کیفیت درجه یک و آبی تمایل به احداث گلخانه دارد با این شخص موافقت صورت می‌گیرد و در اولويت دوم صنایع تبدیلی است که دربرنامه قرار داده‌ایم که عملیاتی خواهد شد.

وی بيان کرد: اگر کل زمین‌های استان گلخانه شود تولید در محصولات مختلف ۵ الی ۱۰ برابر می‌شود و مصرف آب هم ۱۰ الی ۲۰ درصد صرفه‌جویی می‌شود و ما به هدف افزایش تولید با کاهش مصرف آب می‌رسیم .

بهراملو گفت: گلخانه خسروی با مساحت ۷ هزار و ۶۲۸ متر مربع واقع در روستای دهنجرد از توابع بخش لالجین به صورت علمی و پیشرفته احداث شده که در فاز اول این گلخانه ۲ هزار و ۸۰۰ مترمربع به بهره‌برداری رسید و ۴ هزار و ۸۰۰ متر مربع هم در حال تکمیل است که حدود ۱۰ میلیارد تسهیلات گرفته شده و حدود ۲میلیارد نیز از طریق هزینه خصوصی تامین شده است.

وی با بیان اینکه در راستای افزایش کیفیت محصولات با هدف کاهش مصرف سموم برنامه‌ای چیده شده است، عنوان کرد: احیا کلینیک‌های حفظ نباتات باهدف کاهش مصرف سموم و اینکه کشاورز مجبور نباشد مستقیم سم خریداری کند تا علاوه بر کمیت به صورت کیفیت هم ارتقاء پیدا کند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار