در سال ۱۴۰۳ حدود ۲ هزار کیلومتر شبکه برق در استان به کابل خود نگهدار مجهز شود

عوض زاده گفت: ۱۵ هزار کیلومتر شبکه فشار ضعیف در استان داریم که از این میزان بیش از ۵ هزار کیلومتر تبدیل به کابل خود نگهدار شده است.
کد خبر: ۹۴۵۴۵۱۳
|
۰۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۸

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، خلیل عوض زاده مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به این مطلب که در هفته دولت افتتاح و کلنگ زنی ۲۹۰ پروژه را داشتیم که  از این تعداد ۱۸۸ پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۵۵ میلیارد تومان افتتاح و قابلیت بهره برداری را دارد، گفت:  قبل از انقلاب اسلامی تنها ۳۳ روستای استان از نعمت برق برخوردار بودند به برکت انقلاب اسلامی این تعداد در حال حاضر به ۵ هزار و ۴۸۰ روستا افزایش یافته است.

وی افزود: حدود ۱۵ هزار کیلومتر شبکه فشار ضعیف در استان داریم که از این میزان بیش از ۵ هزار کیلومتر تبدیل به کابل خود نگهدار شده است و با هدف گذاری که انجام شده، در سالجاری هزار کیلومتر، در سال ۱۴۰۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتر و در سال ۱۴۰۳ حدود  ۲ هزار کیلومتر شبکه برق در استان به کابل خود نگهدار مجهز شود.

عوض زاده با اشاره به اینکه سرقت کابل های برق در استان که بعنوان یک چالش بزرگ در هر روز در سطح استان با آن مواجعه هستیم افزود: مهم ترین مزایای طرح کابل های خود نگه دار در استان جلوگیری از سرقت کابل ها ی برق است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه بیشترین درصد مصارف برق با ۵۶ تا ۶۰ درصد مصرف مربوط به مشترکین خانگی است بیان کرد: مشترکین خانگی به ازای هر کیلو وات کاهش مصرف برق ۵۰۰ تومان پاداش دریافت خواهند کرد.

وی ادامه داد: در سال گذشته در کل کشور در پیک مصرف شاهد نقصان ها و قطعی های مکرر در تابستان بودیم  افزود: امسال در دولت سیزدهم با برنامه ریزی های جامع صنعت برق تا کنون در تابستان امسال کوچک ترین قطعی برق در بحث خانگی ها و مراکز حساس نداشتیم.

این مسئول از راه اندازی مرکز دیسپاچینگ در ۵ ناحیه استان در شهرستان های زاهدان، زابل، ایرانشهر، چابهار و سراوان خبر داد و گفت: هوشمند سازی مراکز اتفاقات بعنوان طرح هما توسط شرکت توزیع برق سیستان وبلوچستان بعنوان شرکت پایلوت در سطح کشور با هدف خدمات رسانی سریع و کاهش زمان و بازده خاموشی ها انجام شد.

عوض زاده  ادامه داد: حذف قبوض کاغذی، و صدور قبوض به صورت الکترونیکی برای اولین بار در سیستان و بلوچستان بعنوان استان پایلوت در کشور انجام شد.

وی اضهار داشت:  شرکت توزیع برق استان از سال 90 از شرکت برق منطقه ای جدا و خدمات دهی خود را در قالب یک شرکت مستقل ادامه داد که تعداد خدمات رسانی که به روستا ها انجام شد به مراتب بیشتر از شهر بوده که یکی  از نقاط قوت این شرکت است.

ارسال نظرات