از ارائه خدمات بیمه تکمیلی تا تسهیلات اشتغالزایی به همت صندوق ذخیره بسیجیان زنجان

زنجان-صندوق ذخیره بسیجیان که برای حمایت مادی و معنوی از قشر خادم بسیج از سال ۹۶ فعال شده است، با حق عضویت سالانه حداقلی، خدماتی مانند تسهیلات کالا و اشتغال‌زایی و بیمه درمانی، عمر و حوادث را ارائه می‌دهد.
کد خبر: ۹۴۵۴۶۲۳
|
۰۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۴

عباس اسمی؛نماینده صندوق ذخیره بسیجیان استان زنجان در گفت وگو با خبرنگار بسیج زنجان گفت: به منظور رسیدگی به امور رفاهی بسیجیان،‌ ماده واحده تشکیل صندوق ذخیره بسیجیان در تابعیت وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در سال 76 به تصویب مجلس شورای اسلامی و اساسنامه صندوق با ماهیت اقتصادی و حمایتی در سال 1381 به تصویب هیات وزیران رسید.

از ارائه خدمات بیمه تکمیلی تا تسهیلات اشتغالزایی به همت صندوق ذخیره بسیجیان زنجان

 

 

نماینده صندوق ذخیره بسیجیان در استان زنجان هدف  از تشکیل این صندوق عمدتا حمایت از جامعه هدف (بسیج)به صورت سازمان یافته با اهداف  چشم انداز بلند مدت در راستای ایجاد اشتغال،رفاه،حمایت اقتصادی،فرهنگی اجتماعی و غیره به دلیل پتانسیل  گسترده این قشر،اهداف و خدمات دهی در سالهای آینده بیشتر و شکوفاتر خواهد بود.

 

وی با بیان اینکه صندوق ذخیره بسیجیان ارائه دهنده خدمات رفاهی  ویژه بسیجیان فعال می باشد،افزود:بسیجیان فعال و رزمندگان عزیزی که دارای عضویت فعال بسیج هستند می توانند با مراجعه به سامانه سحاب (sahabcard.ir)و قسمت ثبت نام اعضای جدید،نسبت به ثبت نام اقدام نمایند.

 

اسمی با اشاره به سامانه نیروی انسانی برخط بسیج(ناب آنلاین)بیان داشت:متقاضی قبل از ثبت نام اولیه،از وضعیت بسیجی فعال خود در (سامانه ناب آنلاین)سامانه جدید بسیج با مراجعه به حوزه یا ناحیه بسیج خود مطمئن شود و چنانچه فردی ثبت نام کند و هنگام استعلام سازمان بسیج از ناب آنلاین،در سامانه صندوق عادی ثبت شود،تغییر وضعیت ایشان در سامانه صندوق جهت استفاده از خدمات در اغلب اوقات طولانی خواهد شد.

 

وی با اشاره به نحوه عضویت در صندوق و برخورداری از خدمات آن گفت: بسیجیان برای برخورداری از خدمات این صندوق ابتدا باید مشخصات فعالیتشان در سامانه ناب آنلاین بررسی شود پس از این موضوع و ثبت نام اولیه در صندوق صفحه شخصی برای هر یک از افراد طراحی می‌شود.

 

نماینده صندوق ذخیره بسیجیان استان زنجان افزود: با ارسال رمزی که به گوشی هر یک از افراد ثبت نام شده ارسال می‌شود، افراد می‌توانند وارد صفحه خود شده، مدارک هویتی خود را بارگذاری کنند و با پرداخت حق عضویت از خدمات صندوق استفاده کنند.

 

اسمی در ادامه با اشاره به خدمات پیش‌بینی شده در صندوق ذخیره بسیجیان افزود: صندوق ذخیره بسیجیان در راستای ارائه خدمات حمایتی و اقتصادی به بسیجیان عضو صندوق علاوه بر واریز مبلغ حق عضویت واریزی و سود متعلق به حساب عضو در پایان دوره عضویت نسبت به سرانه خدمات رفاهی سالانه به ارائه خدمات در حوزه های بیمه تسهیلات قرض الحسنه خدمات فروشگاهی خدمات گردشگری خدمات علمی و آموزشی می‌پردازد.

 

وی با بیان اینکه حق عضویت در صندوق ذخیره بسیجیان به صورت سالانه بوده و برای عضو پس انداز و ذخیره می گردد،گفت: مبلغی از آن آن توسط سازمان بسیج برای از پرداخت و با سود حاصل در پایان ۵ سال به صورت چند برابری توسط عضو برداشت می گردد بنابراین بسیجیان عزیز هر ساله به محض ابلاغ میزان حق عضویت در همان ابتدای سال نسبت به واریز اقدام نمایند تا در پایان سود بیشتری تعلق بگیرد

 

اسمی خاطرنشان کرد:این حق عضویت برای سال ۱۴۰۱ به مبلغ ۳۶۰ هزار تومان است که ۳۶ هزار تومان آن به عنوان کمک از طرف سازمان بسیج و ۳۲۴ هزار تومان توسط خود عضو واریز می‌شود که در مجموع برای ایشان پس انداز می شود.

 

 

این مسئول در ادامه خاطرنشان کرد :بیمه عمر و حوادث به ازای هر سه نفر تحت تکفل سالانه مبلغ ۲۵ هزار تومان می باشد و پدر مادر پدر و مادر همسر فرزند و همسر می‌توانند خدمت تحت تکفل عضو اصلی قرار گیرند.

 

وی بیان کرد: بیمه تکمیلی درمان در دو طرح تکمیلی یک با سقف تعهدات ۶۳ میلیون تومانی (طلایی )و طرح تکمیلی ۲ با سقف تعهدات ۵۴ میلیون تومانی (نقره ای) ارائه می گردد.

 

وی یادآور شد:بیمه کوثر دندانپزشکی طرح یک نیز با سقف تعهدات ۴میلیون تومانی به بسیجیان عزیز ارائه می شود.

 

این مسئول عنوان کرد:خدمات گردشگری و سفر های زیارتی و سیاحتی در سال ۹۸ به دلیل شرایط در دو سال گذشته متوقف شده بود که این خدمات در سال جاری مجددا ارائه خواهد شد که در کانال های مذکور اطلاع‌رسانی می‌شود.

 

وی ادامه داد: سهمیه وام برای خدمات  مختلف شامل کمک هزینه معیشت،ازدواج و تامین جهیزیه، اشتغال و سایز تسهیلات مصوب میانگین هر سه ماه یکبار ارائه می شود و بسیجیان می بایست در تاریخ های اعلامی در کانال ایتای صندوق ذخیره بسیجیان استان نسبت به ثبت نام اقدام نمایند.

 

اسمی در پایان با بیان اینکه جدیدترین اخبار و اطلاعات صندوق ذخیره بسیجیان استان زنجان در کانال ایتای این سازمان به آدرس szbasijian_zanjan@ بارگذاری می شود،یادآور شد:همچنین بسیجیان عزیز می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره های ۰۹۹۲۱۵۷۶۸۴۷ و نیز۳۳۵۶۷۷۰۱ هر روزه به جز روزهای تعطیل از ساعت ۹صبح تا ۱۳ بعدازظهر تماس حاصل نمایند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار