خبرهای داغ:

جهاد تبیین بدون حمایت از رسانه ها محقق نمی شود

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: رسانه ها باید حمایت شوند و عدم حمایت از آنها موجب می شود جهاد تبیین محقق نشود.
کد خبر: ۹۴۵۴۸۱۴
|
۱۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۷

رسانه ها حمایت نشوند جهاد تبیین محقق نمی شود

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام سیدمحمدعلی آل هاشم در آیین بزرگداشت مقام خبرنگار و هفته دولت، افزود: رسانه ها مهمی در جهاد تبیین و تبیین دستاوردهای نظام و انقلاب دارند و هفته دولت فرصت مناسبی در این خصوص است.

وی اضافه کرد: نبود حمایت از رسانه ها موجب کم کاری آن ها و متوسل شدن این رسانه ها به اخبار رسانه های معاند شود که مسئولان باید به این مهم توجه و تلاش کنند تا رسانه ها پویایی خود را از دست ندهند.

حجت الاسلام آل هاشم خطاب به رسانه ها، بیان کرد: رعایت حق انصاف و امانتداری، پرهیز از سیاه‌نمایی، دوری از انتشار اخبار مشکوک و مبهم از مواردی است که باید به آن توجه کنند.

وی اضافه کرد: دقت، صحت، دوری از تشویش افکار، امیدوار کردن مردم، حفظ حرمت و حدود سازمان ها و حریم اشخاص، اخلاق مداری و تقوای حرفه ای از دیگر مصادیقی است که باید توسط خبر رعایت شود.

حجت الاسلام آل هاشم ادامه داد: نگاه حزبی، ایجاد دلسردی و عدم پذیرش خطاها از جمله آفات کار خبرنگاری است که با روح صداقت و حقیقت بینی منافات دارد.

حجت الاسلام آل هاشم با بیان نکاتی که خبرنگاران می توانند با انجام این نکات حرفه خبرنگاری را بهتر در خدمت جامعه قرار دهند، گفت: خبرنگاران مشکلات و مطالبات مردم را بدون کم و زیاد و حفظ امانت به گوش مسئولان برسانند، با انصاف پیگیری کنند و خواسته های به حق مردم را مطالبه کنند.

امام جمعه تبریز تاکید کرد: اخباری که با سلیقه خبرنگار سازگار نیست نباید از متن خبر حذف شود در واقع اعمال نظر شخصی در تنظیم خبر آسیب آفرین است.

حجت الاسلام آل هاشم با اشاره به سوگند خداوند به قلم، اظهارداشت: قلم و بیان خبرنگار باید در راستای حق و حقیقت و ایجاد امید در جامعه و بین مردم باشد تا بتواند حق واقعی را ادا کند.

وی تاکید به اینکه شهدا در راه امنیت و آرامش مردم و کشور از جان گذشتند، اظهار داشت: خبرنگاران وامدار خون شهدا هستند و بایدراستای پاسداشت آن حرکت کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها