خبرهای داغ:
رییس مرکز قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور؛

مسابقات نغمات دینی کشور به میزبانی استان قزوین برگزار می شود

دبیرعالی مسابقات قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد: مسابقات نغمات دینی شامل رشته های اذان و دعاخوانی، تواشیح و همخوانی و مدیحه سرایی به میزبانی استان قزوین خواهد بود و در بخش قرآنی در مرحله نهایی به میزبانی استان خوزستان خواهد بود.  
کد خبر: ۹۴۵۴۹۶۳
|
۱۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۰

قزوین_ به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، آیین اختتامیه چهل و پنجمین دوره از مسابقات سراسری قرآن کریم وتجلیل از نفرات برگزیده مسابقات با حضور آیت اله عابدینی نماینده ولی فقیه در استان قزوین، دکتر مجیدی مهر رییس مرکز قرآنی سازمان اوقاف و امورخیریه کشور، شعباتی رییس کل دادگستری استان قزوین، حجت الاسلام مجیدی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین، در صحن و سرای امامزاده حسین(ع) قزوین برگزار شد.

دکتر حمید مجیدی مهر، رییس مرکز قرآنی سازمان اوقاف و امورخیریه کشور در این مراسم بیان کرد: مسابقات امسال در مرحله مقدماتی آبان‌ماه در استان کرمانشاه، در بخش معارفی آذرماه به میزبانی قم و بخش نغمات دینی شامل رشته های اذان و دعاخوانی و هم خوانی و مدیحه سرایی به میزبانی استان قزوین خواهد بود و در بخش قرآنی در مرحله نهایی به میزبانی استان خوزستان خواهد بود.

وی گفت: معتبرترین مسابقات ایران، مسابقات سازمان اوقاف است و در واقع ما فقط سازمانی هستیم که برگزار کننده آن هستیم و این مسابقات، معتبرترین مسابقات قرآنی نظام و جهان اسلام است . این مسابقات به مسابقات بین المللی منتهی می شود.

رییس مرکز قرآنی سازمان اوقاف و امورخیریه کشور اظهار کرد: در ۲۷ کشور جهان مسابقات قرآنی برگزار می شود که این مسابقات فقط در ۷ روز برگزار می شود و بصورت غیر مستمر است. اما تنها مسابقات در دنیا که از سطح شهرستان و محله آغاز می شود و تا مسابقات بین المللی ادامه دارد، یقینا مسابقات قرآنی ایران است.

مجیدی مهر عنوان کرد: حتی مسابقات کشور مالزی با ۶۱ دوره برگزاری نیز چنین ویژگی ندارد. همچنین مسابقات قرآنی ایران، تنها مسابقات قرآنی دنیاست که تقریبا بسیاری از ارکان ارشد اجرایی و مسوولیتی کشور در ارتباط با آن هستند که با حضور مسوولان رده بالای کشوری اجرا می شود و در پایان به دیدار مقام معظم رهبری ختم می شود که این دیدار مورد استقبال بسیار خاص قاریان دیگر کشورهاست.

وی افزود: امسال شب مبعث پیامبر مهربانی مسابقات بین المللی آغاز می شود. ملاک های مختلفی در سهمیه بندی موثر است که تعداد نفرات، سطح فنی، گزارش ناظران سازمان، گزارش ناظران اعزامی، گزارش هیات داوران، ریز نمرات، موفقیت های استان در سال های گذشته، میزبانی و دیگر مولفه ها را شامل می شود.

مجیدی مهر عنوان کرد: در رشته هایی که مرحله بین المللی دارند برگزیدگان امسال در دوره چهارم شرکت می کنند که در اسفندماه سال آینده برگزار می شود.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها