خبرهای داغ:
حجت‌الاسلام حاج‌علی‌اکبری:

اربعین اسم رمز دوام و بقای حماسه حسینی است

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه اربعین اسم رمز دوام و بقای حماسه حسینی است گفت: اربعین بزرگترین اجتماع بشریت است که هیچ نظیری در جهان ندارد.
کد خبر: ۹۴۵۵۰۱۵
|
۱۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت‌الاسلام والمسلمین حاج علی‌اکبری امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های نماز جمعه امروز (11 شهریور) با اشاره به اینکه تعظیم شعائرالله از برترین جلوه‌های تقوای الهی است، تاکیدکرد: برترین شعائر الهی، شعائر حسینی است.

 

حاج علی‌اکبری در ادامه گفت: از اینکه خداوند به امت اسلامی به ویژه مردم عزیز ایران توفیق داد تا در ماه محرم به ساحت امام حسین علیه‌السلام عرض ارادت کردند و مجالس بزرگ و با روح را برگزار کردند شاکریم و امیدواریم حضرت حق بهترین پاداش‌ها را به مردم حسینی ما کرامت کند.

 

وی تصریح کرد: در ماه محرم، اوج تعظیم شعائر،‌ تاسوعا و عاشورا بود و اکنون که در ماه صفر و فصل دوم این رسالت هستیم، تعظیم شعائر حسینی با محوریت اربعین صورت می‌گیرد. اربعین اسم رمز دوام و بقای حماسه حسینی است و زمانه ما شاهد اعجاز عظیم الهی در ماه صفر و به بار نشستن تقدیر الهی به عنوان نقشه اقدام در آخرالزمان و در مسیر آماده سازی جهان برای ظهور منتقم آل محمد طراحی شده و در حال تجلی است.

 

وی ادامه داد: اربعین یک حرکت جمعی به سوی امام حجت الهی و حرکتی به سوی اسلام ناب است. پیاده روی اربعین تبدیل به یک حرکت جهانی و یک اتفاق بزرگ شده که چیزی نزدیک به ۲۵ میلیون نفر در آن شرکت می‌کنند.

 

خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه اربعین در فرهنگ سیاسی ما و جهان یک حرکت مردمی است، گفت: اربعین حرکتی مردمی با پشتیبانی مردمی و با حفاظت مردمی به سوی قبله دل‌ها است. اربعین یک حرکت کاملاً خود جوش مردمی و برآمده از باور و ایمان با سازماندهی مردمی و میزبانی عاشقانه است.

 

وی اربعین را حماسه بزرگ و سرنوشت ساز دانست و افزود: اربعین حرکتی عظیم در امتداد حرکت حضرت زینب کبری (س) و امام سجاد (ع) و اهل بیت عصمت و طهارت است و امروز ما در تبعیت از این عزیزان شاهد میعاد جهانی شیعیان با عنوان اربعین هستیم که این خود پدیده تازه‌ای است که نشان می‌دهد، این نوع برنامه ریزی در زمان مورد نیاز به فریاد می‌رسد.

 

علی اکبری اربعین را یک رسانه بین المللی منحصر بفرد برای جهانی سازی حماسه حسینی دانست و گفت: اربعین در زمانه ما به صورت شگفت‌انگیزی نقش یک رسانه برای شناخت مکتب اباعبدالله‌الحسین (ع) را بازی می‌کند. اربعین زمینه‌ساز تشکیل تمدن نوین اسلامی است و موجب می‌شود ظرفیت‌های پیروان اهل‌بیت در اقصی نقاط جهان به هم پیوند پیدا کرده و در واقع حرکت اربعین یک راهپیمایی بزرگ و مانوری عظیم بر علیه استکبار و جاهلیت مدرن است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار