ساری-مسئول سازمان بسیج اساتید سپاه کربلا با بیان اینکه دانشگاه های مازندران می توانند حلال مشکلات استان باشند، گفت :بسیج اساتید هم مطالبه گر و هم کمک کننده در مسائل کشور است.
کد خبر: ۹۴۵۵۲۶۹
|
۱۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۸

خبر اساتید

به گزارش خبرگزاری بسیج از مازندران، دکتر حلیمی مسئول سازمان بسیج اساتید سپاه کربلا  ظهر امروز در نشست خبری اجرای سند اسلامی شدن دانشگاه‌ها با اشاره به  به اینکه این سند در سال ۹۲ در شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور تصویب شد، گفت: این سند به تمامی دانشگاه‌های ذیل وزارت علوم  و وزارت بهداشت ابلاغ شده بود.

دکتر حلیمی با بیان این مطلب که  این سند دارای چهار محور، نظام فرهنگی تربیتی، نظام اموزشی، نظام پژوهشی و فناوری و نظام ترییتی. است، افزود:با توجه به بیانات امام خمینی (ره) که مبدا همه تحولات دانشگاه‌ها هستند، و با توجه به روی کار آمدن دولت سیزدهم که دولت تحول است، باید نسبت به اجرایی‌تر  کردن  این سند در دانشگاه‌ها اقدام کرد.

خبر اساتید
مسئول سازمان بسیج اساتید سپاه کربلا در ادامه در با تصریح بر اینکه کنار تعلیم و آموزش باید تربیت و تهذیب باشد، خاطرنشان کرد: در این سند تمام منظومه فکری اسلامی تعبیه شده است.

دکتر حلیمی با اعلام اینکه پایان اجرایی شدن این سند در سال ۱۴۰۴ است، اضافه کرد: با همکاری سردار مسلمی فرماندهی سپاه کربلا روز دوشنبه با تمام اساتید و روسای دانشگاه و نیز مسئولان کانون اساتید و دانشجویی و دفاتر نمایندگی، ولی فقیه در دانشگاه‌ها و مسئولان استانی برای اجرایی کردن هر چه بهتر این سند در دانشگاه‌ها همفکری می شود.

مسئول سازمان بسیج اساتید سپاه کربلا با اشاره به اینکه هنوز متون درسی برخی از رشته‌های تحصیلی دانشگاه ها، مبنای غری دارد و مبنای اسلامی ندارد، افزود:دانشگاه‌ها اگر اسلامی شود بخش اعظمی از مشکلات استان در بخش‌های مختلف اقتصادی و فرهنگی و ... رفع خواهد شد.

دکتر حلیمی با اعلام اینکه ۲۸۰۰ استاد بسیجی عضو سازمان بسیح اساتید هستند، خاطرنشان کرد:اساتید بسیجی برای حل مشکلات پای کار هستند.

مسئول سازمان بسیج اساتید سپاه کربلا  با بیان اینکه مازندران با وجود دانشگاه‌هایی اعم از دانشگا ه‌های معارف و اسلامی، دانشکده روانشاسی، دانشگاه علوم دریایی و دانشگاه علوم کشاورزی و ... دچار مشکلات است، و اگر به آنها توجه شود می‌توانند حلال مشکلات استان باشند، گفت:بسیج اساتید هم مطالبه گر و هم کمک کننده در مسائل کشور است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها