سردار جوانی:

بسیج نیروی کارآمد در دفاع از ارزش های انقلاب است

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: وقتی که ارزش‌ها مورد هجوم واقع می‌شوند، آنکه در میدان می‌آید، با خدا معامله می‌کند و با تمام توان به دفاع از ارزش‌ها می‌پردازد بسیج است.
کد خبر: ۹۴۵۵۳۷۴
|
۱۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان ، سردار یدالله جوانی در همایش فرماندهان پايگاه های مقاومت و مربیان صالحین در محل حسینیه ثارالله شهر کرمان با بیان اینکه ما در میدان هستیم و کسی که در میدان حضور پیدا می کند، کار انجام می دهد، گفت: در وصف بسیج، مقام معظم رهبری فرموده اند" بسیج نیروی همیشه حاضر در صحنه و میدان برای دفاع از ارزش هاست"؛ یعنی وقتی که ارزش ها مورد  هجوم واقع می شوند، آنکه در میدان می آید، با خدا معامله می کند و با تمام توان به دفاع از ارزش ها می پردازد و آن بسیجی است.

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب همانند امام راحل آن نیروی پایان ناپذیر و تولید کننده اصلی قدرت، برای پیشبرد انقلاب را بسیج می دانند؛ همان گونه که امام آن نیروی گره گشا، پیش برنده و ناکام  کننده دشمن را در بسیج می دیدند؛ امام بسیجیان را دیدند و کارنامه آنها را ملاحظه کردند.

وی افزود: امام راحل آن پیام الهی و نورانی خود را در سال 67 به مناسبت سالروز تاسیس بسیج صادر کردند؛ همان پیامی که قطعاتش را در ذهن دارید و پیامی که در آن بسیج را مدرسه عشق و میقات پا برهنگان نامیدند و از بسیج به عنوان لشکر مخلص خدا یاد کردند.

این مقام مسئول بیان کرد: امروز همانند دیروز و گذشته، حضور این لشکر مخلص الهی در میدان ضرورتی آشکار برای جهاد تبیین دارد و  اگر انقلاب وارد چهل و چهارمین سال خود شده است؛ قطعا به برکت حضور شما خواهران و برادران در کرمان و در دیگر شهرها در صحنه های دفاع از ارزش ها بوده است.

سردار جوانی عنوان کرد: دشمن هرگز تصور نمی کرد انقلاب ما چهل ساله بشود و پا به چله دوم بگذارد؛ اما این اتفاق افتاد، چرا که دشمن مردم ما را نشناخته بود؛ این زنان و مردانی و جوانان و دلاور مردان و عاشورائیان قرن بیستم و بیست و یکم را دشمن نمی شناخت و تصور می کرد با یک حرکت، کار انقلاب اسلامی تمام می شود.

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: امام راحل، نقشه دشمن را به کمک مردم خنثی کرد و امام بزرگوار جنگ را مردم پایه و مردم را وارد میدان کرد و بسیج را تأسیس کرد و با صراحت فرمودند که مملکتی که بیست میلیون جوان دارد، باید بیست میلیون اسلحه به دست و تفنگ به دست داشته باشد و این مردم الگو نبردشان، عاشورا و رزمندگان دوران صدر اسلام شد.

وی با بیان اینکه وجود دشمن در برابر ملت ما امر قطعی است، خاطر نشان کرد: در مکتب شهید سلیمانی باید در برابر دشمن جهاد کرد.

این مقام مسئول  با بیان اینکه جنگ علیه جنگ ترکیبی دشمن؛ جهاد تبیین است که الزاماتی دارد؛  افزود: جهاد کمتر از دفاع مقدس نیست؛ چون جهاد مبارزه با دشمن است و هدف از جهاد و مبارزه با دشمن، شکست دادن دشمن است و این مهم است اما اینکه چگونه و در چه میدانی و با چه ابزاری، فرع است.

معاون سیاسی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه دشمن با هدف سلطه و غلبه وارد میدان می شود؛ تأکید کرد: باید بدانیم در چه حوزه هایی و چگونه تحریف می کند؟ کجاها دروغ می گوید و سیاه نمایی می کند؟ و چه واقعیتی را به چه شیوه ای وارونه می کند؟

وی با اشاره به اینکه اگر در جهاد دیروز سلاح و مهمات بود؛ در جهاد تبیین باید با تاریخ و انقلاب و امام و دفاع و رسانه و ابزار دشمن آشنا شد؛ گفت: اصل{اساسی} داشتن آگاهی و اطلاعات است و خلاصه آنچه باید بدانیم در بیانیه گام دوم است که رهبری به اختصار گفته اما شما باید به تفصیل مطالعه کنید.

سردار جوانی ادامه داد: اولین الزام و شرط توفیق در جهاد تبیین این است جهادگران باید اطلاعات و آگاهی لازم در حوزه نظام و کشور و آنچه مربوط به جمهوری اسلامی و جبهه مقابل است، داشته باشند.

وی افزود: الزام دوم، داشتن ذهنی فعال است؛ بعضی آنقدر مهارت دارند که بلافاصله به هدف شلیک می کنند لذا در استفاده از حافظه و اطلاعات باید ذهن خود را تمرین بدهیم و ذهن را پویا کنیم اگر ما درست روایت نکنیم دشمن به گونه دیگری روایت می کند زیرا امروز جنگ، جنگ روایت ها و قدرت برتر کسی است که بتواند روایت اول را داشته و ذهن ها و دل ها را تحت تأثیر قرار بدهد.

معاون سیاسی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: الزام بعدی زبان گویا است؛ هر کس در بسیج است باید زبان گویا برای سخن منطقی و مستدل داشته باشد.

وی تولید محتوای فاخر و پاسخ به شبهات در فضای مجازی و شجاعت را از دیگر الزامات جهاد تبیین برشمرد و گفت: برخی اطلاعات و ذهن فعال و زبان گویا دارند اما جرأت حرف درست را ندارند و محافظه کاری می کنند در حالیکه جهاد تبیین نیاز به روحیه انقلابی دارد.

ارسال نظرات