خبرهای داغ:
امروز ۱۳ شهریورماه:

آغاز اجلاسیه ملی جهادگران با حضور مسئولان کشوری و استانی در شهرستان فردوس

اجلاسیه ملی جهادگران امروز با حضور معاون اول رئیس‌ جمهور، رئیس سازمان بسیج مستضعفین، مسئول سازمان بسیج سازندگی و استاندار خراسان جنوبی، جمعی از مهمانان کشوری، شماری از مدیران، حدود هزار جهادگر و عموم مردم در شهرستان فردوس آغاز شد
کد خبر: ۹۴۵۵۳۸۴
|
۱۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، اجلاسیه ملی جهادگران امروز ۱۳ شهریورماه، با حضور دکتر مخبر معاون اول رئیس جمهور، سردار سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین، سردار زهرایی مسئول سازمان بسیج سازندگی، دکتر قناعت استاندار خراسان جنوبی،  جمعی از مهمانان کشوری، شماری از مدیران، حدود هزار جهادگر و عموم مردم در شهرستان فردوس آغاز شد.

این رویداد ملی با حضور مسئولان کشوری و لشکری و به یاد اولین اردوی جهادی کشور که با حضور مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و جمعی از طلاب مشهد در سال ۱۳۴۷ در شهرستان فردوس رقم خورده، در حال برگزاری است.

در سال ۱۳۴۷ زمین لرزه مخرب نهم و دهم شهریورماه در دشت بیاض و شهر فردوس باعث کشته و زخمی شدن تعداد زیادی از هموطنان شد و در آن برهه زمان با توجه به عدم حضور مسئولان وقت برای کمک به مردم منطقه، مقام معظم رهبری به همراه جمعی از طلاب شهر مشهد به عنوان اولین گروه به کمک مردم آسیب دیده منطقه شتافتند و کمک رسانی به مردم زلزله‌زده فردوس و حومه تا حدود دو ماه بعد از آن حادثه توسط ایشان و روحانیت همراه ادامه داشت.

امروز با وجود گذشت ۵۳ سال از زمین لرزه فردوس و حضور پررنگ جامعه روحانیت و مقام معظم رهبری با هدف کمک رسانی به مردم آسیب دیده، اجلاسیه ملی جهادگران در فردوس در حال برگزاری است تا مبدأ تاریخی شکل‌گیری گروه‌های جهادی به قبل از انقلاب و حضور جهادی مقام معظم رهبری در جمع مردم زلزله‌زده شهر فردوس در سال ۱۳۴۷، برگردد.

همزمان با برگزاری این اجلاسیه، ۱۳ شهریورماه به عنوان مبدأ تشکیل گروه‌های جهادی در کشور معرفی خواهد شد که این رخ داد بزرگ، افتخار بزرگی برای خراسان جنوبی و شهرستان فردوس است.

گفتنی است؛ برنامه‌های محوری این اجلاسیه ملی از سوم شهریورماه با حضور گروه‌های جهادی خدمت‌رسان در خراسان جنوبی و شهرستان فردوس آغاز شده و همزمان با برگزاری این اجلاسیه ملی، حدود هزار نفر از گروه‌ها و نخبگان جهادی سراسر کشور در خراسان جنوبی حضور دارند و به ارائه خدمت به مردم منطقه در زمینه‌های مختلف می‌پردازند.

همچنین در این رویداد ملی، کتاب "دوباره فردوس" روایت حضور جهادی و خاطرات رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) از زلزله فردوس نیز رونمایی می‌شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار