امام جمعه پیرانشهر گفت: امام حسین (ع) متعلق به همه مسلمانان است پس تسهیل تردد زائران و بازگشایی مرز تمرچین به‌روی زائران یک ابتکارعمل ارزشمند به‌شمار می‌رود.
کد خبر: ۹۴۵۵۸۸۱
|
۱۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۱

به گزارش بسیج از پیرانشهر، ماموستا مصطفی محمودی امام‌جمعه پیرانشهر 15 شهریور در آیین استقبال از زائران اربعین حسینی که در موکب اهل سنت این شهرستان در مرز تمرچین برگزار شد، اظهار کرد: قلب همه مسلمانان جهان اعم از شیعه و سنی به عشق اهل بیت (ع) به‌ویژه امام حسین (ع) می‌تپد، چراکه این بزرگمرد تاریخ متعلق به همه است.

وی با بیان اینکه بدون‌تردید اربعین یک روز منحصر‌به‌فرد در تاریخ اسلام به‌شمار می‌رود، چراکه این روز فرصتی برای زیارت مرقد عاشوراسازان به‌شمار می‌رود، ادامه داد: زیارت اربعین امام حسین (ع) از توفیق‌های بسیار بزرگی به‌شمار می‌رود، که به برکت پیروزی رسیدن انقلاب و تدابیر نظام، خیل مشتاقان حضرتش از آن بهره‌مند می‌شوند.

محمودی با بیان اینکه افرادی که بنابه‌هردلیلی از کاروان پیاده‌‌روی اربعین حسینی جا مانده‌اند و توفیق زیارت حضوری نداشته‌اند، می‌توانند در آیین پیاده‌روری جاماندگان شرکت کنند و از دور به امام حسین (ع) سلام و عرض ارادت کنند، ادامه داد: این پیاده‌‌روی عظیم جهانی بیانگر عمق عشق و ارادت ملت‌ها به اهل بیت (ع) است.

این عالم اهل سنت ضمن اشاره به این موضوع که امام حسین(ع) با شهادت خود به ما آموخته‌اند، همیشه باید در موضع حق ایستاد و باطل را به رسوایی کشاند، اظهار داشت: این امام بزرگوار بدون‌شک متعلق به همه مسلمانان جهان است، چراکه همه ما را جمع و متحد کرده است، پس ما نیز باید بیش از پیش وحدت بین خودمان را تقویت کنیم.

امام‌جمعه پیرانشهر با بیان اینکه، ایستادگی، مقاومت و پایداری مهم‌ترین درس‌هایی است، که شهدای کربلا و در راس آنها امام‌حسین (ع) به ما آموختند، گفت: بنابراین ما باید این فرهنگ ایثار و مقاومت را حفظ و تقویت کرده و به سهم خود تا جایی که می‌توانیم به نسل‌های بعدی منتقل کنیم.

وی ضمن اشاره به آغاز فعالیت موکب اهل سنت پیرانشهر برای استقبال از زائرین اربعین حسینی، اضافه کرد: خدمات موردنیاز زائران در این موکب ارائه شده و به سوالات شرعی آنها پاسخ داده می‌شود، تا از این فرصت به دست آمده برای زیارت بتوانند به لحاظ معنوی حداکثر بهره را ببرند.

محمودی بازگشایی مرز تمرچین برای اعزام زائران را یک ابتکار عمل ارزشمند و حایز اهمیت دانست و اظهار کرد: از این رهگذر به واسطه کوتاه شدن مسافت، زمان و انرژی کمتری را زائران صرف می‌کنند و با آرامش خاطر می‌توانند مناسک مذهبی و تکالیف دینی خود را به جا آورند و بهره بیشتری از حضور در کربلا ببرند.

ارسال نظرات