سردرا کرمی در گفتگو با خبرگزاری بسیج عنوان کرد؛

سپاه همواره بر مدار پیشرفت

فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج)استان زنجان به پیشرفت روز افزون سپاه اشاره کرد و گفت: حضرت آقا انتظاراتی از سپاه دارند که در بحث عملکرد سپاه‌های استانی می‌گنجد و باید مدنظر ما باشد.
کد خبر: ۹۴۵۵۹۷۶
|
۱۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج زنجان؛ اوایل مردادماه سال جاری بود که آیین معرفی برگزیدگان دوازدهمین جشنواره مالک اشتر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با شعار «تکوین و تکامل قدرت سپاه» برگزار شد.

در این مراسم سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه، فرماندهان نیرو‌های چندگانه سپاه، رئیس سازمان بسیج مستضعفین، فرماندهان رده‌های همتراز و سپاه‌های استانی و همچنین برگزیدگان در بخش‌های مختلف مأموریتی و تخصصی در مجتمع فرهنگی کوثر ولایت ستاد فرماندهی کل سپاه گردهم آمدند تا با معرفی برترین‌ها یک بار دیگر قدرت و صلابت نیروی سپاه در عرصه‌های مختلف را به رخ جهانیان بکشند.

سپاه انصارالمهدی (عج) زنجان از جمله نیرو‌هایی بود که در بخش رقابتی این جشنواره در بین برترین استان‌ها قرار گرفت و با کسب مقام و عناوین مختلف نشان داد با فرماندهی سردار جهانبخش کرمی هنوز برنامه‌های زیادی در جهت ایجاد امنیت و آسایش و همچنین رفع محرومیت‌ها و نیازمندی‌های این استان در دستور کار دارد.

جشنواره مالک اشتر که منسوب به چهره درخشان و نامدار شهید بزرگ صدر اسلام و یاور بصیر، شجاع، فداکار و مخلص حضرت امیرالمؤمنین علی (ع) است، نمادی از تکریم فرماندهان و مدیران پرتلاشی است که عمر خود را وقف پاسداری از اسلام و جهاد در راه خدا کرده و به صورت مؤثر و همه‌جانبه در پیش‌روندگی و پیشرانی انقلاب اسلامی در حیطه مسئولیت خود گام برمی‌دارند. توسعه فرهنگ شایسته‌سالاری، معرفی و تکریم مدیران رده‌های موفق‌تر و دارای برترین عملکرد، الگونمایی، رشد و تعالی، حرکت انقلابی، ترغیب و برانگیختگی در سایر رده‌ها، ارتقای فرصت‌ها برای بروز خلاقیت‌ها و نوآوری‌ها، تقویت بستر‌ها و راهکار‌های اجرای بهتر مأموریت‌ها از جمله اهداف جشنواره مالک اشتر است که هر ساله با ارزیابی عملکرد سالانه رده‌ها و یگان‌ها در تمام سطوح سازمانی سپاه برگزار می‌شود. حالا سپاه انصارالمهدی (عج) زنجان به فرماندهی سردار کرمی در جمع برترین‌های کشور قرار دارد؛ جایی که به گفته فرمانده مقتدرش، فقط با یک همدلی و انسجام و همراهی نیرو‌های متخصص می‌توان در میان سپاه‌های زبده استانی با افتخار قد علم کرد.

سپاه همیشه بر مدار پیشرفت
سردار جهانبخش کرمی؛ فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) زنجان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان؛ با بیان اینکه سال‌ها به عنوان رزمنده و فرمانده در جبهه‌های حق علیه باطل حضور داشته ام و هر جا که برای مردم بتوان کاری کرد، شیرینی خاصی دارد.

وی افزود:شاید سال‌ها در عرصه‌های مختلف از ایجاد و حفظ امنیت تا خدمات‌رسانی به محرومان فعالیت کرده باشیم، اما در مجموع باید گفت در سپاه خادم مردم و بسیجیان هستیم. خداوند توفیق داد  تا بتوانیم با همراهی مردم به رفع مشکلات و معضلات موجود بپردازیم. اگر روزی در یگان‌های رزم مسائل دفاعی و امنیتی مطرح بود، امروز در استان زنجان ابعاد دیگری پیش روست و فضا برای خدمت بازتر است.

سردار کرمی در مورد زنجان و مردمان خونگرمش به جمله‌ای از سردار سلامی مبنی بر اینکه «زنجانی‌ها در تمام دوران ابوالفضلی عمل کردند» اشاره کرد و گفت: زنجانی‌ها در دوران انقلاب همیشه در صحنه بودند و زنجان اولین شهری است که خانم‌هایش به صورت گسترده علیه رژیم طاغوت قیام و تظاهرات کردند. در هشت سال دفاع مقدس رزمندگان زنجانی خط‌شکن بودند. وفاداری مردم این خطه به نظام و انقلاب و ولایت زبانزد همگان است. همین مردم در شلوغی‌ها و فتنه‌ها برای دفاع از نظام وارد میدان شدند و حتی در سال ۹۸ و مسائل مربوط به آن که فضا در کشور خراب بود، زنجان هیچ تجمع یا اغتشاشی نداشت.

فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) زنجان ادامه داد: حضرت آقا انتظاراتی از سپاه دارند که در بحث عملکرد سپاه‌های استانی می‌گنجد و باید مدنظر ما باشد. در جایی معظم‌له فرمودند: امام یکی از آیات الهی است، مردم هم یکی از آیات الهی هستند و سپاه هم یکی از آیات الهی است.

وی مطرح کرد: در سال ۹۸ و در مجمع فرماندهان که به دیدار حضرت آقا رفته بودیم، ایشان فرمودند که " اگر از من سؤال کنند که نظرتان در مورد عملکرد سپاه چیست، من می‌گویم ۱۰۰ درصد راضی هستم، اما قانع نیستم. سپاه می‌تواند فعالیت‌هایش را ۱۰۰ برابر بیشتر توسعه دهد.

برگزاری کنگره‌ای به برکت خون شهدا

فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) زنجان به کنگره ۳ هزارو ۵۳۵ شهید استان زنجان نیز اشاره‌ کرد و گفت: در سال گذشته کنگره شهدای زنجان برگزار شد. در اصل در زمان جنگ استان زنجان ۶ هزارو ۵۳۵ شهید تقدیم انقلاب کرده، زیرا در آن زمان قزوین هم بخشی از این استان بود و حالا جدا شده است. ما هم شهدای جغرافیای کنونی زنجان را مدنظر داشتیم. در این کنگره به برکت خون پاک شهدا ۳۰ هزار خدمات رایگان در مناطق محروم ارائه شد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین جهت ترویج و فرهنگ‌سازی ازدواج آسان و اسلامی برای ۳ هزار زوج جهیزیه کامل تهیه و به آن‌ها اهدا شد. نامگذاری معابر از دیگر کار‌هایی است که در محضرآقا هم گزارشی از آن ارائه شد و خودم گفتم در این مدت هزار خیابان به نام شهدا نامگذاری شده است و ایشان فرمودند کار بسیار عالی و بزرگی کرده‌اید. پخت غذا در مراسم و مناسبت‌های مختلف و رساندن آن‌ها به دست خانواده‌های نیازمند و محروم اقدام دیگری بود که با توزیع هزاران پرس صورت گرفت.

سردار کرمی مطرح کرد: اهدای ۵۲ هزار جلد کتاب و مفاتیح به شهروندان و دیدار از خانواده شهدا، جانبازان و رزمندگان در کنار جمع‌آوری کمک‌های مؤمنانه و توزیع بسته‌های معیشتی به تعداد یک‌میلیون‌و ۲۰۰ هزار سبد کامل و همچنین آماده کردن ۱۵ هزار بسته لوازم‌التحریر به همراه تبلت و رساندن آن‌ها به دست دانش‌آموزان خانواده‌های کم‌برخوردار گامی بود که در جهت حمایت از هموطنان در دوران سخت کرونایی برداشته شد.

به گفته فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) شهیدپژوهی و سیره شهدا از اهم فعالیت‌ها بود که ۲ هزار پژوهش در این رابطه انجام شد، برگزاری اردو‌های جهادی در مناطق مختلف که همه اقشار و طلاب نیز در آن نقش مؤثری داشتند، تألیف و چاپ ۲۰۰ عنوان کتاب و آزادسازی ۶۰۰ زندانی غیرعمد از جمله اقدامات سپاه انصارالمهدی (عج) در کنگره شهدای استان بود.

 

وی تأکید کرد: ساخت تابلو، دیوارنگاره و المان و یادمان به تعداد ۳ هزار مورد و کاشت ۴۷ هزار اصله نهال در یک سال به نام شهدا، تولید ۳ هزار اثر فرهنگی و هنری مثل فیلم، نماهنگ و موشن‌گرافی در کنار مصاحبه با خانواده شهدا و ضبط ۴ هزارو ۵۰۰ ساعت گفتگو کار‌هایی بود که توانست عملکرد سپاه استان را به صورت ویژه نمایان کند.

سردار کرمی این‌ها را پایان کار‌ها نمی‌داند و جمع‌آوری اسناد دفاع مقدس و ۵۲۵ هزار سند از شهدا که هم اکنون در حال تنظیم هستند تا برای آیندگان باقی بمانند را آنقدر ارزشمند می‌داند که معتقد است برای زنده نگهداشتن یاد و نام و رشادت‌های شهدا نباید از هیچ کاری دریغ کرد.

 

فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج)  اظهار داشت: یک یادواره به نام آبروی محله داشتیم که به حضرت آقا گزارش داده شد و باعث رضایت خاطر و شادی معظم‌له شد. در کنار همه این کارها، ساخت ۵ هزار مسکن برای محرومان در نقاط مختلف شهری و روستایی استان که با ترمیم و تعمیر خانه‌های دیگر این رقم به ۹ هزار واحد رسید، برگ زرینی در دفتر نیرو‌ها و جهادگران زنجانی به ثبت رساند.

ارسال نظرات