خبرهای داغ:

پیاده روی اربعین روح تازه ای به کالبد کشور می دمد

فرماندار تکاب گفت: پیاده روی اربعین بدون تردید روح تازه ای به کالبدی کشور می دمد.
کد خبر: ۹۴۵۶۰۵۹
|
۱۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از تکاب، اسماعیل حیدری‌آزاد فرماندار تکاب در ستاد هماهنگی پیاده‌روی اربعین که در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان ترتیب یافت، اظهار کرد: اقشار مختلف مردم برای ارائه خدمات به زائران در حال آماده شدن هستند و زیرساخت‌های موردنیاز را فراهم می‌کنند.

وی با بیان اینکه تردد زائران اربعین از مرز تمرچین بدون‌تردید روح تازه‌ای به فرهنگ استان تزریق می‌کند، اضافه کرد: باتوجه به بازگشایی مرز تمرچین پیرانشهر برای تردد زائران کربلا معلّی، دستگاه‌ها و ادارات این شهرستان برای ارائه خدمات به زائران پیاده‌روی اربعین حسینی آماده می‌شوند.

وی با بیان اینکه هیچ زائری برای تردد مشکل پیدا نمی‌کند، گفت: اداره راهداری، حمل و نقل جاده‌ای این شهرستان برای جابه‌جایی زائران آمادگی لازم را دارد و خودروهای موردنیاز تهیه شده است.

 فرماندار تکاب خاطرنشان کرد: علاوه بر آمادگی کامل ناوگان اتوبوسرانی شهرستان برای جابجایی زائران به سمت مرز تمرچین، مدارس، امکانات و فضاهای اقامتی آموزش و پرورش برای اسکان زائران آماده و مجهز می‌شود.

فرماندار تکاب با تاکید بر اینکه امکانات خودرویی، تجهیزاتی و ظرفیت نیروهای انسانی ادارات شهرستان در اختیار ستاد اربعین قرار گرفته است، اظهارکرد: برای برپایی موکب‌ها و تغذیه زائران کمبودی نخواهیم داشت و تمهیدات لازم در این زمینه اندیشیده خواهد شد و جلسات هماهنگی ستاد اربعین برای خدمات‌رسانی بهتر به‌طورمنظم تشکیل می‌شود.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید سردار حاج قاسم سلیمانی، گفت: تردد زائران کربلا از مرز تمرچین پیرانشهر بیانگر اقتدار ایران اسلامی در تامین امنیت منطقه است، نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و اقلیم کردستان عراق امنیت زائران را از تمرچین تا کربلا تضمین می‌کنند.

فرماندار تکاب یادآورشد: بازگشایی مرز تمرچین برای اولین بار در پیاده‌روی اربعین حسینی، اقتدار کشورمان در برقراری امنیت زائران را اثبات می‌کند و این مرز اکنون به مرز صلح و دوستی با عراق تبدیل شده است.

حیدری‌آزاد با اشاره به فرارسیدن ایام عزاداری دهه آخر ماه صفر بر لزوم برگزاری باشکوه آیین‌های این دهه در تکاب تاکید کرد و افزود: ادارات از جمله شهرداری و تبلیغات اسلامی نسبت به فضاسازی متناسب با ایام حزن و اندوه اهل‌بیت (ع) اقدام کنند

علیرضا سرتیپی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه تکاب در این جلسه، گفت: راهپیمایی باشکوه جاماندگان اربعین به یاد پیاده‌روی زائران کربلا در تکاب برگزار خواهد شد، ادارات و خیّران در برپایی موکب‌ها و برگزاری مراسم‌های مشارکت کنند.

وی افزود: آیین معنوی زیارت اربعین در  مزار مطهر شهدای گمنام برگزار خواهد شد و در دهه آخر ماه صفر مراسم عزاداری به مدت ۱۰ شب با حضور عاشقان اهل بیت (ع) برگزار خواهد شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار