در گفتگویی عنوان شد؛

حضور روحانیون پاکستانی مقیم قم در موکب ماهان

غلامحسین ابراهیمی گفت؛هر ساله به این منظور تعدادی از روحانیون پاکستانی از قم درموکب فعالیت می کنند که یا به صورت دائم هستند و یا به صورت شیفتی برای زائران سخنرانی، عزاداری می کنند.
کد خبر: ۹۴۵۶۰۷۷
|
۱۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان،در آستانه اربعین سید و سالار شهیدان امام حسین علیه السلام و یاران باوفای ایشان  بسیاری از مردم به منظور زیارت اربعین و برگزاری مناسک مذهبی این ایام عزای سیدالشهدا علیه السلام، به کشور عراق سفر می کنند.

در این بین جمهوری اسلامی ایران شاهد حضور زائران خارجی از کشورهای پاکستان، هند، کشمیر و بنگلادش است که از مرز میرجاوه و استان سیستان و بلوچستان وارد کشور می شوند و به منظور حضور در مرز شلمچه باید از استان کرمان و برخی از شهرستان های استان، مانند کرمان، سیرجان و بم عبور کنند و به همین دلیل در منطقه ماهان موکبی با ارائه خدمات متعدد راه اندازی شده است.

 

مسئول روابط عمومی وتبلیغات سپاه ناحیه مقاومت بسیج حضرت امیرالمومنین (علیه السلام)بااشاره به اینکه موکب ماهان حدود شش الی هفت سال گذشته راه اندازی شده است، گفت: در این موکب تمامی خدمات رفاهی برای زائران اعم از خدمات پزشکی، پذیرایی و ارائه وعده های غذایی، خدمات خودرویی و غیره ارائه می شود.

ابراهیمی ادامه داد: بیشتر زائرانی که در این موکب حضور پیدا می کنند از جنوب استان و زائرین خارجی از کشورهای پاکستان، هند، بنگلادش و کشمیر هستند.

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به حضور زائرین خارجی در موکب آیا افرادی برای ترجمه در موکب فعالیت می کنند، خاطر نشان کرد: هر ساله به این منظور تعدادی از روحانیون پاکستانی از قم درموکب فعالیت می کنند که یا به صورت دائم هستند و یا به صورت شیفتی برای زائران سخنرانی، عزاداری می کنند.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار