خبرهای داغ:
همدان- امام جمعه همدان با تاکید بر اینکه اسلامی که حضرت امام(ره) مطرح کردند، مخالف استکبار بود، گفت: راهپیمایی عظیم اربعین فرصتی است تا اسلام انقلابی و اسلام ناب محمدی به درستی تبیین شود.
کد خبر: ۹۴۵۶۱۳۰
|
۱۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، آیت الله حبیب الله شعبانی موثقی در جمع دانشجویان عازم سفر اربعین، با اشاره به اینکه جابر در سال ۶۱ هجری پیاده راهپیمایی اربعین را انجام داده است، اظهار داشت: از آن زمان این سنت شکل گرفت، اما راهپیمایی به سبک امروز که در اربعین مشاهده می‌کنیم از زمان مرحوم شیخ انصاری جا افتاده است.

وی با تاکید بر اهمیت و جایگاه زیارت امام حسین(ع)، یادآور شد: در روایات و سیره معصومین نقل شده اگر کسی یک قدم برای زیارت امام حسین(ع) بردارد، خداوند یک حسنه به نام او می‌نویسد و یا یک گناه از او پاک می‌کند.

امام جمعه همدان با بیان اینکه امیرالمومنین(ع) باب المعرفت است، گفت: این رسم بزرگان بوده که اگر حوائج معنوی و معرفتی داشتند به زیارت امیرالمومنین(ع) می‌رفتند و اگر حوائج مادی داشتند به کربلا و زیارت سیدالشهدا(ع) می‌رفتند.

وی با اشاره به اینکه چنین تجمع عظیمی در دنیا بی‌نظیر است، اضافه کرد: عظمت راهپیمایی اربعین این است که منشا تحولات در دنیا و در عرصه بین‌المللی است.

شعبانی موثقی با بیان اینکه زائران در طول مسیر با تفکرها و مکاتب مختلفی مواجه هستند، گفت: از عمده مسائلی که باید در این سفر مورد توجه زائرین ایرانی قرار گیرد، توجه به مسئله صدور نظام فکری انقلابی است.

افزود: آنچه مهم است که در راهپیمایی اربعین توسط زائران ارائه شود، صدور نظام فکری است که مبتنی بر قرائت حضرت امام(ره) از اسلام است.

امام جمعه همدان با تاکید بر اینکه اسلامی که حضرت امام(ره) مطرح کردند، مخالف استکبار بود، اظهار داشت: راهپیمایی عظیم اربعین فرصتی است تا اسلام انقلابی و اسلام ناب محمدی به درستی تبیین شود.

وی با تاکید بر اینکه احیای ارزش‌های اسلامی فرصتی است برای تحقق امت واحده اسلام، خاطرنشان کرد: همه شرکت کنندگان در این راهپیمایی عظیم با تمام تفاوت‌هایی که دارند، اما همه در یک مسیر و با یک هدف، به سمت امام در حال حرکت هستند و لذا این بهترین ظرفیت برای ایجاد محور وحدت است.

شعبانی موثقی با بیان اینکه اربعین بهترین زمان برای ایجاد وحدت بین مسلمانان است، گفت: این ایام زمان خوبی است که با حضور در موکب‌ها و گفت‌وگو با برادران عراقی و حتی زائران از کشورهای دیگر، در مسیر استحکام بخشی وحدت بین مسلمانان حرکت کنیم.

وی با بیان اینکه در کنار هدف و امام واحد، دشمن واحد نیز در بین زائران اربعین وجود دارد که باید مراقب آن باشیم، یادآور شد: اینکه در این مدت شاهد مخالفت‌ها و شبهه پراکنی علیه اربعین هستیم، به این علت است که اربعین نماد قدرت تشیع است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با تاکید بر اینکه سفر اربعین یک سفر هویت ساز است، خاطر نشان کرد: حضور در راهپیمایی اربعین یعنی شما هم هدف با امام حسین(ع) هستید و در آن باید حس همرنگ بودن با سیدالشهدا(ع) را پیدا کنید.

وی با اشاره به اینکه بعد از سفر اربعین باید مشخص شود که ما در کدام جبهه حضور داریم، گفت: اربعین سمت و سوی فکری شما را مشخص می‌کند.

شعبانی موثقی با تاکید بر اینکه یکی از اهداف امام حسین(ع) در قیام عاشورا، بیان اهمیت نماز اول وقت بود، گفت: گاهی از موارد زائرانی را انسان در این مسیر مشاهده می‌کند که بدون توجه به اذان و نماز اول وقت بازهم به مسیر خود ادامه می‌دهند، که این جای تعجب دارد.

وی تصریح کرد: چه طور ممکن است کسی به سمت امام حسین(ع) در حال حرکت باشد، اما نسبت به نماز اول وقت بی‌ توجه باشد، مگر می‌شود به سمت امام رفت و از نماز اول وقت گذشت؟ آن هم نماز اول وقتی که امام در معرکه و زیر تیر باران نیز به آن توجه داشتند.

امام جمعه همدان با بیان اینکه مدت زمان حضور در سفر اربعین، بستری است تا به خودمان و اهدافمان فکر کنیم، گفت: خوب است که در این سفر با خود بیندیشیم اگر حضرت ولی عصر(عج) در کنار ما بودند، به چه کاری مشغول می‌شدند و لذا آن زمان بهتر می‌توانیم به حضرت نزدیک‌تر شویم.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات