خبرهای داغ:
همدان- امام جمعه شهر مریانج گفت: پیش‌بینی می‌شود اربعین امسال قریب ۱۰۰ الی ۱۲۰ هزار زائر در زائرسرا حضور یابند که از آن‌ها پذیرایی به عمل خواهد آمد.
کد خبر: ۹۴۵۶۱۹۱
|
۱۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۷

حجت الاسلام یاسر مظاهری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان، با اشاره به فعالیت زائرسرای شهر مریانج اظهار کرد: زائرسرای اربعینی حضرت ابوالفضل (ع) شهر مریانج از سال ۹۲ تشکیل شد و تاکنون اقدامات مهمی انجام داده است.

وی افزود: از سال ۹۲ مردم و خیرین کمک کردند و توانستیم تاکنون غیراز دوران کرونا هر ساله به افراد و زائرانی که در این مسیر می‌آیند خدمات‌رسانی و از آن‌ها پذیرایی کنیم.

امام جمعه شهر مریانج گفت: مردم از سراسر ایران بدون اینکه ما اطلاع رسانی و تبلیغاتی انجام دهیم به صورت خودجوش در این مکان حضور می‌یابند.

وی ابراز کرد: از همان ابتدا با ۲۰ هزار نفر زائر شروع کردیم و پیش‌بینی می‌شود اربعین امسال قریب ۱۰۰ الی ۱۲۰ هزار زائر در زائرسرا حضور یابند که از آن‌ها پذیرایی به عمل خواهد آمد.

مظاهری ادامه داد: در این زائرسرا خدمات مهمی برای زائرین در نظر گرفتیم و کمیته‌های مختلفی مسئول انجام برنامه‌ها هستند؛ کمیته فرهنگی که روحانیون آن را اداره می‌کنند برنامه‌های مختلفی همچون اقامه نماز جماعت، حلقه‌های معرفتی، پخش کلیپ در خصوص بصیرت افزایی زائران در کشور عراق، آداب زیارت و... را اجرا می‌کنند و کمیته امنیت که افراد حاضر در این کمیته مباحث امنیت زائرسرا را تأمین می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: در کمیته‌های پشتیبانی نیز به همت خدام و خواهران اقداماتی انجام می‌شود از جمله آشپزخانه که خواهران برای زائران غذا آماده می‌کنند.

امام جمعه شهر مریانج بیان کرد: ما از همه مردم ایران که به زیارت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) نائل می‌شوند دعوت می‌کنیم و در خدمت زائرین هستیم و افتخار می‌کنیم که خدمتگزار مردم در اربعین حسینی در زائرسرای حضرت ابوالفضل (ع) مریانج باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات