سردار باهک در مراسم چهارمین سالگرد شهادت شهید اصغر الیاسی:

توجه به حقوق و کرامت انسانی از ویژگی های شهید اصغر الیاسی بود

سردارباهک درمراسم چهارمین سالگردشهادت شهید اصغرالیاسی بابیان اینکه توجه به حقوق وکرامت انسانی یکی ازشاخصه های شهدا میباشد،گفت:وی هیچ وقت برای خودش مطالبه ای نکردو همه مطالباتش برای محرومین شهرستان چهارباغ بود.
کد خبر: ۹۴۵۶۲۹۶
|
۱۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، سردار باهک، از فرماندهان جبهه مقاومت در آئین گرامیداشت چهارمین سالگرد شهادت اصغر الیاسی از شهدای مدافع حرم  با اشاره به اینکه این شهید والا مقام جوان کم سن و سالی بود که از شهرستان چهارباغ عازم دفاع از حرم شد تا مدافع حریم امامت و ولایت باشد، گفت: شاید خیلی توفیق نداشتم در کنار این جوان باشم‌ ولی با توجه به خدمات و اقدامات شایسته ی این جوان و صحبت های متعددی که از پدر و مادر و همرزمانش شنیده ام به ذکر شاخصه هایی راجع به شهدا از جمله اصغر الیاسی در مراسم امروز می پردازم.

وی ولایتمداری و ذوبِ در ولایت بودن را اولین شاخصه شهدا خواند و گفت: این شهید والا مقام را هر وقت می دیدیم اسم امام(ره) و آقا را خیلی با مُسَمّا، با کیفیت و عظمت می گفت و هر جا نیاز بود حضور پیدا کند، آماده بود، حتی در فتنه سال ۱۳۸۸ با توجه به اینکه نوجوان و کم سن و سال بود به اصرار خودش را برای پایان دادن به ناآرامی و اغتشاش اعزام کرد.

سردار باهک عدالت گری، نفی ظلم و تبعیض را دومین شاخصه شهدا مطرح کرد و افزود: این شهید مدافع حرم  در حوزه مقاومت و پایگاه بسیج به مسائل بیت المال و عدالت توجه خاصی داشت و حساسیت نشان می داد.

به گفته وی، شهید الیاسی هر جا احساس می کرد باری روی زمین مانده یا فردی نیازمند است، به وی کمک می کرد، در کنارش قرار می گرفت و دلجویی می کرد. این یعنی برادری و برابری، که می تواند سومین شاخصه شهدا باشد.

وی با بیان اینکه این شهید هیچ وقت برای خودش مطالبه ای نکرد و همه مطالباتش برای محرومین از جمله محرومین این شهرستان بود، توجه به حقوق و کرامت انسانی را چهارمین شاخصه شهدا دانست.

سردار باهک از فرماندهان محور مقاومت، تاکید بر بصیرت و آگاهی را ششمین شاخصه شهدا بر شمرد و گفت: شهید الیاسی در انتخابات نمی گفت به فلان شخص رای بدهید یا ندهید، می گفت ما موظف هستیم روشنگری کنیم، به مردم بگوییم که کسی را انتخاب کنند و به منصب خدمت برسانند که برای مردم نوکری کنند.

وی اضافه کرد: دولت کنونی و مسئولینی را که با خط و مشی شهدا انتخاب شده اند را می بینید که در هر جایی موثر هستند، گره از کار مردم باز می کنند، برای مردم نوکری می کنند نه سروری و سالاری.

سردار باهک به حضور این شهید مدافع حرم در سر پل ذهاب برای کمک رسانی و خدمات رسانی اشاره کرد و گفت: وی چون مسئولیت اجتماعی داشت و بی تفاوت نبود در سر پل ذهاب بود، لذا تاکید برمسئولیت فردی و اجتماعی از هفتمین شاخصه شهدا می باشد.

وی دشمن شناسی و دشمن ستیزی، عقلانی و منطقی بودن، جذابیت درونی و فکری داشتن، قدرت تاثیرگذاری و کار آمدی را از دیگر شاخصه های شهدا خواند و گفت: انسان هایی با چنین شاخصه هایی می روند، شهید می شوند و نمی مانند تا مسیر را برای من و شما باز کنند.

سردار باهک در پایان تصریح کرد: با شهدا عهد و پیمان ببندیم که همیشه در مسیری که برایمان باز کرده اند می مانیم، نمی گذاریم قطره ای از خونشان هدر شود و تا پای جان از حریم امامت، ولایت، آرمان ها و ارزش های انقلابی دفاع خواهیم کرد.

گفتنی است شهید اصغر الیاسی اولین سفیر محرم سال ۱۳۹۷ می باشد.

انتهای پیام/ ر

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار