خرید توافقی دام مازاد عشایر سیستان و بلوچستان

خرید دام مازاد عشایر یکی از مصوبات مهم نشست شورای هماهنگی عشایر استان با حضور استاندار سیستان و بلوچستان در منطقه عشایری گرکی( حسین آباد)شهرستان میرجاوه برگزار شد، بود.
کد خبر: ۹۴۵۶۳۴۷
|
۱۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۵

به گزارش خبرنگار بسیج از خاش، خرید دام مازاد عشایر یکی از مصوبات مهم نشست شورای هماهنگی عشایر استان که با حضور استاندار سیستان و بلوچستان، نماینده حوزه انتخابیه خاش، میرجاوه، تفتان و نصرت آباد در مجلس شورای اسلامی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، سرپرست سازمان جهاد کشاورزی و جمعی از مدیران دستگاه‌های که در منطقه عشایری گرکی( حسین آباد)شهرستان میرجاوه برگزار شد، بود.

استاندار سیستان وبلوچستان در این نشست گفت: با توجه به خشکسالی و کمبود علوفه در منطقه، اداره کل عشایری بمنظور جلوگيري ارزان فروشی دام توسط عشایر و حذف واسطه ها و دلالان، با هماهنگي از طریق شرکت پشتیبانی امور دام و اتحادیه ها عشایری، کلیه دام های مازاد عشایر سیستان و بلوچستان را بصورت توافقی خریداری نمایند.

مدرس خیابانی با اشاره به ٢۶ پروژه راه توسعه برای عشایر استان، تصمیم گیری برای تأمین آب، برق، پنل های خورشیدی، مرمت جاده های دسترسی، تأمین نهاده های دام و واکسیناسیون دام با هماهنگي دستگاه های اجرایی را از مهمترین مصوبات این نشست برشمرد.

گفتنی است، عشایر سیستان و بلوچستان با دارا بودن ٩٠٠ هزار رأس دام، ٢۵ درصد تولیدات دامی استان را به خود اختصاص داده است

ارسال نظرات