خبرهای داغ:
مسئول بسیج ادارات و کارمندان استان قزوین در مسیر پیاده روی کربلا؛  
فیضی عنوان کرد: ماه محرم بیش از آنکه ماه عزاداری باشد ماه روشنگری و تبیین مفاهیم حسینی است و در واقع ماه محرم ماه " جهاد تبیین " است که حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران او بعد از واقعه عاشورا امام سجا(ع) و حضرت زینب کبری(س) با جهاد تبیین گفتاری و عملی خود توانستند واقعیت را برای مردم به خوبی تبیین کنند.
کد خبر: ۹۴۵۶۳۹۲
|
۱۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۷

قزوین_حسین فیضی مسئول بسیج ادارات و کارمندان استان قزوین در گفتگو با خبرنگار اعزامی بسیج در شهر نجف با اشاره به اهمیت اربعین بیان کرد: مقام معظم رهبری درباره اهمیت روز اربعین حسینی می فرمایند؛ اربعین خصوصیتش به خاطر این است که در اربعین حسینی یاد شهادت حسین زنده شد و این چیز بسیار مهمی است.

وی گفت: ارزش و اعتبار اربعین امام حسین(ع)، مسبوق به سابقه است، یعنی یک مسئله ارزشی است که میان شیعیان رواج دارد و در تقویم تاریخی وفاداران حضرت سیدالشهدا(ع) به ثبت رسیده است.

فیضی افزود: سیدالشهدا در راستای اهداف خود یک حرکتی را به ثمر رساند که باعث احیای اسلام ناب محمدی(ص) شد، این جانفشانی امام حسین (ع) را باید تا قیام قیامت جاوید نگه داریم، این عمل ما باعث احیاء دین اسلام و مبارزه با دشمنان اسلام است.

مسئول بسیج ادارات و کارمندان استان قزوین عنوان کرد: با توجه به آنچه که گفته شد، زنده نگهداشتن نهضت تاریخی عاشورا، رسیدن کاروان اسرا در سفر بازگشت به صحرای کربلا در روز اربعین و سوم بهره‌وری تربیتی از یاد و خاطره تاریخی عاشورا، از دلایل اهمیت اربعین امام حسین(ع) و برگزاری باشکوه آن است.

وی اضافه کرد: محرم درس مقاومت و ایستادگی در برابر مستکبرین و گردن کشان و زور گویانِ قدرت طلب را به جهان آموخت و هیمنه پوشالی دشمنان اسلام را در هم شکست.

با گذشت ۱۴ قرن از عاشورای ۶۱ هجری بار دیگر با فرارسیدن ماه محرم رشادت، پایداری، عدالتخواهی، حق طلبی، شهامت، شجاعت، ایثار، تقوا، مردانگی و غیرت اباعبدالله الحسین(ع) و ۷۲ یار با وفا و حماسه ساز حضرت(ع) در دل های عاشقان و دلسوختگان جان دوباره گرفت.

وی یادآور شد: یکی از رسالت های کربلا جداسازی حق از باطل بود و حضرت(ع) توانست با قیام خود چهره نفاق و ریا و ظلم و شرک را از جامعه اسلامی آن روز بزداید و نقاب را از چهره حاکمان فاسد و فاجر جامعه کنار بزند.

مسئول بسیج ادارات و کارمندان استان قزوین عنوان کرد: ماه محرم بیش از آنکه ماه عزاداری باشد ماه روشنگری و تبیین مفاهیم حسینی است و در واقع ماه محرم ماه " جهاد تبیین " است که حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران او بعد از واقعه عاشورا امام سجا(ع) و حضرت زینب کبری(س) با جهاد تبیین گفتاری و عملی خود توانستند واقعیت را برای مردم به خوبی تبیین کنند.

فیضی در پایان گفت: عاشورا به ما آموخت که در مقابل دشمنان باید ایستادگی و مقاومت کرد و برای حفظ دین خدا از جان و مال و خانواده خود نیز باید گذشت و کربلا الگوی جوانان ما در ۸ سال دفاع مقدس بود که با مدد از ابا عبدالله توانستند در مقابل زورگویان و مستکبرین عالم ایستادگی و مقاومت کنند و در برابر تهدید ها و تحریم ها پا پس نکشند و دشمنان دین و اسلام را به خاک مذلت بکشانند و با خون خود حقانیت راه خود را امضا کنند.

 

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها