امام جمعه موقت بهاباد به پیاده روی اربعین اشاره کرد وبابیان اینکه اربعین در واقع اسم رمز دوام و بقا حماسه حسینی (ع) است گفت:اجتماع عظیم اربعین اجتماع دلهاست ومحوراین اتصال امام حسین (ع) است.
کد خبر: ۹۴۵۶۴۷۲
|
۲۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۶:۱۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از بهاباد، حجت الاسلام حسین حاتمی درخطبه‌های نمازجمعه بهاباد ضمن سفارش نمازگزاران جمعه به رعایت تقوای الهی وترک محرمات وگناهان و بابیان اینکه پیاده روی اربعین مانور عظیم لشکر میلیونی محبان حضرت بقیه الله (عج) و پیامی جاودان از اسلام ناب محمدی (ص) است اظهار داشت: اربعین میعادگاه بزرگ عاشقان و شیفتگان راه امام حسین (ع) و همراه شدن با کاروان بصیرت آفرین حضرت زینب کبری (س) تلقی می‌شود.
امام جمعه موقت بهاباد با توجه به تلاش دشمنان برای جلوگیری ازرفتن مردم جهت شرکت درپیاده روی اربعین حسینی درفضای مجازی گفت: دشمنان به هرطریقی تلاش میکند تامردم راازرفتن به پیاده روی اربعین منصرف کنند، ولی دیدیم ۴ میلیون نفر چطورعاشقانه بدون حرف‌های رسانه‌های دشمنان راهی کربلاشدند.
وی درادامه خطبه‌ها به خواندن زیارت اربعین ازراه دوربرای امام حسین علیه السلام سفارش کرد وافزود: تمامی اهداف، فلسفه و ماهیت نهضت امام حسین (ع) در فراز‌های زیارت اربعین به آن پرداخته شده است.
حاتمی بیان داشت::زیارت اربعین یکی از راه‌های زنده نگهداشتن یاد و خاطره قیام اباعبدالله الحسین (ع) است که آثار تربیتی فراوانی بر روح و جسم زائر، چه در کنار مرقد آن بزرگوار و چه در منزل خود دارد و با خواندن آن ولایت و دوستی خدا را در وجود خود تقویت می‌کند.
امام جمعه موقت بهاباد یاد وخاطره شهدای قیام خونین ۱۷ شهریور راگرامی داشت و با بیان اینکه یوم الله ۱۷ شهریور نقطه عطفی در نهضت امام خمینی (ره) و قیام مردم ایران محسوب می‌شود گفت: عظمت و اهمیت ۱۷ شهریور که امام خمینی (ره) آن را «ایام الله» نامیدند از اذهان ملت بیدار و تاریخ ساز ایران اسلامی پاک نخواهد شد.
حجت الاسلام حسین حاتمی به قیام خونین هفدهم شهریورماه اشاره کرد واظهارداشت: قیام ۱۷ شهریور به عنوان نقطه عطف مبارزات ملت مسلمان ایران علیه رژیم منحوس پهلوی باعث شد که پایه‌های رژیم طاغوت به لرزه درآید لذا پیام عدالت خواهی این قیام هیچ گاه از یاد نخواهد رفت.
وی بیان داشت: بار‌ها رهبر معظم انقلاب اسلامی به جهاد تبیین اشاره دارند چرا که دشمنان روی چند محور عملیات روانی انجام می‌دهد نخست تطهیر شاه و رضا خان است و ۱۷ شهریور دقیقاً موضوعی است که تبیین آن می‌تواند ذات واقعی پهلوی را برای نسل جوان امروزی به نمایش بگذارد. شاهی که در روز ۱۷ شهریور ماه میدان ژاله تهران را با خون مردم قرمز کرد.
امام جمعه موقت بهاباد تصریح کرد: کشتار وحشیانه مردم تهران در این روز در میدان شهدا (ژاله)، پرده از چهره کریه رژیمی خون‌ریز برداشت که استقرار آن در ایران و پایداری آن، محصول نقش و حمایت مستقیم دولت‌های آمریکا و انگلیس بود و پس از این جنایت عظیم نیز همچنان مورد حمایت آن‌ها قرار گرفت!
وی گفت: شهدای ۱۷ شهریور پیشگامان انقلاب اسلامی به شمار می‌روند و طبق فرمایش حضرت امام راحل شهدای این روز مصداق شهدای کربلا و عاشورا هستند از این رو لازم است حافظ حریم اهل بیت و خون شهیدان باشیم.
امام جمعه موقت بهاباد به ملحق شدن شناور کشتی رزمی شهید سلیمانی به نیروی دریائی سپاه اشاره کرد وقدرت نیرو‌های مسلح کشور را از مهم‌ترین عوامل بازدارندگی در برابر تجاوز دشمنان برشمرد و افزود: افزایش توان و قدرت نظامی کشور همیشه مورد تاکید فرماندهی معظم کل قوا بوده و هست و رونمایی از شناور شهید سلیمانی با ویژگی خاص و مجهز به سیستم‌های روز دنیا که به سازمان رزم نیروی دریایی سپاه در این مسیر یک گام بلند و مهم به شمار می‌رود.
وی جمهوری اسلامی ایران را یک قدرت بزرگ سیاسی و نظامی در منطقه و حتی جهان دانست و خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ایران و قدرت و توانمندی به دست آمده بواسطه این انقلاب بزرگ تنها عامل فرار دشمنان از منطقه است و اکنون بدون افزایش قدرت نظامی نمی‌توانیم امنیت ملی خودمان را تضمین کنیم و ضروری است تا قوای نظامی خود را بیش از پیش تقویت کنیم.
حجت الاسلام حاتمی با اشاره به توفیقات دولت سیزدهم، اظهار داشت: رئیس جمهور سوابق بسیار خوب و خوشنامی دارد و عاشق خدمت است و تشنه قدرت نیست. زیرا کار‌های جهادی ایشان درخصوص آبرسانی سالم وشیرین به استان خوزستان مشوداست که چگونه با کارجهادی وشبانه روزی اقدام به آبرسانی برای مردم این خطه از میهن اسلامی انجام دادند که جای تشکردارد.

ارسال نظرات