تبریز- مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه آذرشهر با اشاره به اینکه عزت ملی مسلمانان و مردم در عصر رضا خان توسط دشمنان لگد مال می شد، گفت: شهید مدنی با قیام خود به دنبال حفظ عزت ملی و قیام علیه تحقیر اسلام و ملت ایران بود.
کد خبر: ۹۴۵۶۴۸۸
|
۲۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام صمددوخت در جلسه وبینار تخصصی  سالروز شهادت آیت الله سید اسدالله مدنی(ره)، شهید مدنی را ظلم ستیز و مصداق کلام امیرالمومنین علی(ع) که فرمودند: «کونا للظّالم خصماً و للمظلوم عوناً» دانست و افزود: شهید مدنی  ظلم ستیز بود و در برابر ظالم سکوت نمی کرد و حامی مظلومین و یار و یاور مظلومان بود.

وی ادامه داد: این ویژگی های بارز و شاخص شهید مدنی شجاعت، ظلم ستیزی، مطالبه گری، مردمی بودن و ... که موجب تبعید ایشان از شهری به شهر دیگر شد و در نهایت دشمنان اسلام ننگ ابدی ترور را بدوش گرفتند و در بیستم شهریور سال 1360 در محراب نماز جمعه ایشان را به شهادت رساندند.

حجت الاسلام صمددوخت با تاکید بر اینکه بزرگترین آفت انقلاب‌ها ارتجاع، واپسگرایی و دوری از آرمان ها و شعارهای اصلی انقلاب است. بیان کرد: اگر نبود رشادت و فداکاری انقلابیون و بزرگانی همچون حضرت امام خمینی(ره) و شهید مدنی(ره) و دیگر شهدا، انقلاب ما نیز دچار این آفت می شد.

وی اضافه کرد: امثال شهید مدنی قیام کردند تا اسلام ناب محمدی(ص) حفظ و عدالت در جامعه حاکم باشد و وظیفه ما ادامه راه شهدا و حفظ  این پرچم اسلام است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها