خبرهای داغ:
رئیس کل دادگستری استان قزوین؛

اتمام حجت دستگاه قضایی درخصوص ترک فعل دستگاه ها

رییس کل دادگستری استان قزوین گفت: بدون شک دستگاه قضایی در باب ترک فعل دستگاه ها افراط و تفریط نخواهد کرد و قطعاً رویکرد ابتدایی ما حمایتی است، اما اگر ترک فعل دستگاه ها به کرّات منجر به وقوع جرائم و مسائل و مشکلات شود، نباید انتظار چشم پوشی از دستگاه قضایی داشته باشند، مطمئناً در این صورت با جدیت برخورد خواهیم کرد و باید پاسخگو باشند و از این حیث اتمام حجت می کنیم.
کد خبر: ۹۴۵۶۵۵۹
|
۲۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۹

قزوین_به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، علی شعبانی در دومین نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم استان قزوین که در سالن جلسات دادگستری کل استان برگزار شد، گفت: تمامی مسئولان و مدیران وظیفه دارند که تلاش کرده تا در حوزه فعالیت خود جرمی واقع نشود و در این راستا شناسایی گلوگاه های جرم خیز و اقدامات پیشگیرانه متقابل بهترین راهکار در راستای کاهش وقوع جرائم است.
وی افزود: یکی از وظایف مهم قوه قضاییه در قانون اساسی مسئله پیشگیری از وقوع جرم است و به همین خاطر در موضوعات مختلف ورود می کنیم، البته ورود دستگاه قضایی جنبه حمایتی و نظارتی دارد و نه اینکه در موضوعاتی که متولی خاص دارد، بدواً وارد عمل شود.

مقام ارشد قضایی استان در ادامه بیان داشت: بسیاری از جرائم ناشی از کم کاری و کوتاهی مستقیم و غیرمستقیم دستگاه ها و نهادها است و اگر اقدامات پیشگیرانه به درستی برنامه ریزی شود، شاهد این حجم از وقوع جرائم در سطح جامعه نخواهیم بود.
شعبانی همچنین تاکید کرد: بدون شک دستگاه قضایی در باب ترک فعل دستگاه ها افراط و تفریط نخواهد کرد و قطعاً رویکرد ابتدایی ما حمایتی است، اما اگر ترک فعل دستگاه ها به کرّات منجر به وقوع جرائم و مسائل و مشکلات شود، نباید انتظار چشم پوشی از دستگاه قضایی داشته باشند، مطمئناً در این صورت با جدیت برخورد خواهیم کرد و باید پاسخگو باشند و از این حیث اتمام حجت می کنیم.
این مقام مسئول اذعان داشت: در بحث جمع آوری محل های خرید و فروش ضایعات تاکنون جلسات متعددی برگزار و مصوباتی نیز صادر شده است، اما به دلیل کوتاهی و عدم همکاری برخی دستگاه ها همچنان مسائل و مشکلات مربوط به این محل ها مرتفع نشده و قطعاً ظرف مهلت مشخص در این خصوص اقدامی نکنند، نسبت به ترک فعل آنها اقدام قانونی خواهد شد.
وی تصریح کرد: پس از سال ها تلاش و پیگیری مرکز ماده 16 در استان راه اندازی شد و قطعاً با جمع آوری معتادان متجاهر برخی جرائم کاهش خواهد یافت، البته برای دوران بعد از خروج آنها از مرکز نیز باید برنامه ریزی داشته باشیم و باید زمینه اشتغال آنها فراهم شود، تا مجددا در دام اعتیاد گرفتار نشوند. زیرا در این صورت تمامی اقدامات بلااثر خواهد بود.
علی شعبانی ادامه داد: ستاد قلع و قمع ساخت و سازهای غیرمجاز باید در تمامی شهرستان ها با جدیت فعال و نتیجه اقدامات این ستاد به مرکز استان گزارش شود و قطعاً این موضوع نیز با جدیت در دستور کار قرار دارد.
رییس کل دادگستری استان قزوین در پایان خاطرنشان کرد: بر اساس آمارهای مرکز، استان قزوین جزء 5 استان برتر کشور است و نباید به این موضوع اکتفاء کرد، بلکه باید مستمراً رصد شود تا مسیر ارتقاء طی شود و درگیر روزمرّگی ها نشویم و جلسات این شورا حتما باید خروجی داشته باشد و مصوبات به درستی اجرایی شود.

 

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها