خبرهای داغ:
داداستان عمومی وانقلاب قزوین؛

روند اعطاء فرزند خواندگی تسریع می شود

دادستان عمومی و انقلاب قزوین با تعیین نماینده ویژه در حوزه اطفال و کودکان از تسریع در روند اعطاء فرزند خواندگی خبر داد.
کد خبر: ۹۴۵۶۸۰۵
|
۲۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۴

قزوین _به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، حسین رجبی در حاشیه بازدید از شیرخوارگاه حلیمه قزوین گفت: کودکانی که در این مراکز نگهداری می شوند نتیجه بسیاری از آسیب های اجتماعی هستند که خانواده آنها درگیر آن بوده و باید شرایطی فراهم شود، که متحمل آسیب های دیگر نشوند.

وی افزود: بدون شک حضور این کودکان در جمع یک خانواده شرایط باز اجتماعی کردن آنها را فراهم می کند و این موضوع باید مورد توجه قرار گیرد و یقیناً نگهداری آنها در مراکز بهزیستی بخصوص در سنین بالاتر آسیب های روانی در پی خواهد داشت.

این مقام قضایی استان در ادامه بیان داشت: هم اکنون طی مراحل قانونی برای صدور حکم عدم صلاحیت و اعطاء فرزند خواندگی به متقاضیان بسیار طولانی است و این موضوع آسیب زا است.

رجبی همچنین تصریح کرد: بر اساس گزارشات بیش از ۵۰۰ خانواده در قزوین متقاضی فرزند خواندگی هستند و این جای امیدواری دارد، اما روند فرسایشی در این خصوص باید کاهش یابد، تا این کودکان از سنین پایین در نهاد خانواده پرورش یابند.

این مقام مسئول اعلام داشت: احدی از قضات دادسرای قزوین به عنوان نماینده ویژه دادستان در حوزه اطفال و کودکان تعیین گردید، تا با پیگیری های قانونی روند صدور حکم عدم صلاحیت و اعطاء فرزند خواندگی در راستای کاهش آسیب ها تسریع یابد و قطعاً این موضوع با جدیت در دستور کار قرار دارد.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین در پایان خاطرنشان کرد: همچنین سه شعبه ویژه رسیدگی به پرونده های مربوط به سازمان بهزیستی در دادسرای قزوین مشخص گردید و دادستان به عنوان مدعی العموم تمام قد از کودکان در معرض آسیب حمایت خواهد کرد.

گفتنی است در این بازدید معاون داستان، قضات شعب ویژه دادسرا در امور سازمان بهزیستی، نماینده دادستان در امور کودکان و اطفال، مدیرکل و کارشناسان سازمان بهزیستی استان نیز حضور داشتند. 

 

انتهلی پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها