خبرهای داغ:
تبریز- صبح امروز جلسه هماهنگی پیاده روی «جاماندگان اربعین» باحضور مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی و فرمانده سپاه عاشورا در تبریز برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۵۶۸۰۷
|
۲۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی در این جلسه گفت: حداکثر ۴ میلیون نفر زائر از کشورمان در مراسم اربعین کشور عراق حضور پیدا می‌کنند و ۸۲ میلیون نفر در ایام اربعین داخل کشور هستند که حدود ۹۵ درصد جمعیت را شامل می‌شود.

حجت الاسلام سید محمود حسینی افزود: پس برای این جمعیت حدوداً ۸۲ میلیون نفری باید برنامه‌های فرهنگی و دینی تدارک دیده شود. باید این افراد نیز بتوانند از ظرفیت اربعین استفاده کنند.

وی ادامه داد: یکی از اقدامات فرهنگی و مهمی که طی چند سال گذشته به تأسی از پیاده روی اربعین در حال انجام است و مورد توجه مردم قرار گرفته پیاده روی «جاماندگان اربعین» است که امسال نیز این مراسم در تبریز و بسیاری از مناطق استان برگزار می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی گفت: همزمان با اربعین حسینی گروهی از عاشقان حضرت اباعبدالله(ع) که نتوانستند در پیاده‌روی نجف تا کربلا شرکت کنند مسیر مشخص را با پای پیاده حرکت خواهند کرد. این برنامه با محوریت و مشارکت مردم و هیأت‌های مذهبی تبریز برگزار می‌شود.

ارسال نظرات