خبرهای داغ:
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی خبر داد

اجرای 70 عنوان برنامه همزمان با بزرگداشت سالروز درگذشت استاد شهریار

تبریز - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با بیان اینکه همایش بزرگداشت استاد شهریار در تالار وحدت دانشگاه تبریز برگزار می شود، از اجرای 70 عنوان برنامه در استان در این راستا خبر داد.
کد خبر: ۹۴۵۶۸۸۰
|
۲۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، سیدقاسم ناظمی در جمع خبرنگاران افزود: برنامه های شایسته برای این روز و روز ملی شعر و ادب فارسی تدارک دیده شده است که از آن جمله می توان به نشست های تخصصی علمی و هنری اشاره کرد.

وی تاکید کرد: بیشترین رویکرد ما در بزرگداشت این روز این است معرفی ادبیات و شعر به عنوان سرمایه های ملی در فضای عمومی و برای عامه مردم است.

ناظمی با بیان اینکه انجمن ادبی تبریز همانند سال گذشته مجری برگزاری مراسم های این روز است، گفت: از همه توان داخل استانی و حتی خارج از استان برای برگزاری بهتر این رویداد فرهنگی استفاده کرده و می کنیم و شهردار تهران نیز در این راستا قول داده تا از امکانات تبلیغاتی خود برای معرفی این رویداد استفاده کند.

وی برگزاری نمایشگاه خوشنویسی،‌ نمایشگاه نقاشی، نمایشگاه اسناد مربوط به استاد شهریار، جشنواره قصه‌گویی‌ و محافل ادبی در شهرستان ها، تجلیل از نویسندگان و کتابخوانان نمونه با محوریت اشعار استاد شهریار، تجلیل از شعرای پیشکسوت شهرستان ها، برگزاری کارگاه های آموزشی شعر، برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری با موضوع اشعار استاد شهریار، اجرای نمایش عروسکی، تجلیل از پژوهشگران عرصه شعر، نشست شهریار شناسی و .... از جمله برنامه‌های این رویداد فرهنگی و ملی برشمرد.

ناظمی همچنین  گلباران مقبره‌الشعرا تبریز در روزهای بیست و هفتم و بیست و هشتم شهریورماه با حضور گسترده مردم را از مهم ترین برنامه های بزرگداشت استاد شهریار خواند.

ارسال نظرات