در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان مهریز مطرح شد؛

مهم ترین قسمت آموزش، پرورش نسل آینده از جهت امور تربیتی و کشف استعداد است

فرماندار مهریز در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان مهریز گفت: مهم ترین قسمت آموزش، پرورش نسل آینده از جهت امور تربیتی و کشف استعداد است.
کد خبر: ۹۴۵۶۹۹۶
|
۲۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۶:۵۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از مهریز، جلسه شورای آموزش و پرورش مهریز با حضور امام جمعه، فرماندار، رئیس آموزش و پرورش، فرمانده سپاه ناحیه مهریز و دیگر مسئولین شهرستان در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.

در این جلسه امام جمعه مهریز، با اشاره به دو سال تعطیلی مدارس در رابطه با بیماری کرونا و ورود دانش آموزان به فضای مجازی گفت: فضای مجازی دارای فرصت های علمی و ارتباط های اجتماعی نیز هست اما استفاده بی رویه دانش آموزان و جوانان از این فضای منجر به انزوای آنان شده و آسیب هایی به دنبال داشته است.
وی با بیان افزایش آسیب‌های اجتماعی در مدارس، بر توجه جدی به پیشگیری‌های لازم در این زمینه تاکید کرد.

حجت الاسلام محی الدینی به نقش روحانیون در مدارس اشاره کرد و افزود: حضور فعال روحانیون در نماز جماعت مدارس می تواند تاثیر به سزایی در پرورش و حفظ روحیه دینی دانش آموزان داشته باشد.
همچنین ایشان در ادامه به مشکلات معلمان پیش دبستانی و شرکتی که سالیان است در مجموعه آموزش و پرورش کارمی کنند اشاره کرد و از مقامات عالی دولت در شهرستان و استان خواستار رفع مسائل آنان شد‌.

در ادامه فرماندار مهریز با تاکید بر آمادگی کامل مدارس برای بازگشایی سال تحصیلی جدید گفت: نواقص ساختمانی و کمبود فضاها باید حل شود و هیچ گونه کوتاهی در این زمینه صورت نگیرد.

دکتر محمد دهقان بنادکی ادامه داد: سلامت دانش آموزان از اهمیت فراوانی برخوردار است لذا رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در همه مدارس الزامی است.
وی یادآور شد: مباحث تربیتی و پرورشی مدارس نیز تحت تاثیر شرایط قرار گرفته است، اما لازم است تدابیری در این خصوص اندیشیده شود چون مهم ترین قسمت آموزش، پرورش نسل آینده از جهت امور تربیتی و کشف استعداد است.

مقام عالی دولت در مهریز با اطلاع از وضعیت و مشکلات ایاب و ذهاب دانش آموزان افزود: با تشکیل جلسه همه اقدامات لازم برای تامین سرویس مدارس و رفع نواقص صورت خواهد گرفت.
دهقان بنادکی ادامه داد: در سال تحصیلی جدید، با برنامه ریزی لازم و رویکردی تازه، مسئولان شهرستان با حضور در مدارس مطالبات دانش آموزان را بررسی کنند.

در پایان رئیس اداره آموزش و پروش مهریز ضمن ارائه گزارشات و اقدامات صورت گرفته از آمادگی کامل مدارس شهرستان برای آغاز سال تحصیلی جدید خبرداد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار