خبرهای داغ:
عضو مجمع خبرگان رهبری گفت: نمایش بزرگ میدانی محشر در انتقال مفاهیم و ارزش‌های دینی به نسل نوجوان و جوان نقش مهمی دارد و استقبال نسل جدید از آن نمادی از تاثیر زبان هنر، برای انتقال مفاهیم دینی همچون معاد است.
کد خبر: ۹۴۵۷۰۴۰
|
۲۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، آیت الله کلانتری، عضو مجمع خبرگان رهبری با حضور در محل اجرای نمایش محشر در شیراز گفت: اجرای این نمایش برای انتقال مفاهم دینی مایه مباهات است و شاهد ترکیب هنرهای مختلف در اجرای این نمایش میدانی بی نظیر هستیم.

وی افزود: این نمایش در تبیین و ترسیم لحظات مهمی مانند معاد و قیامت تاثیر بسزایی دارد و در روایت و آموزه های دینی ما همواره بر معاد تاکید شده که در این نمایش به شکل مطلوبی با زبان هنر به تصویر کشیده می شود‌.

آیت الله کلانتری تاکید کرد: از دست اندرکاران تهیه این نمایش هنرمندانه و ظریف تشکر می کنیم و همکاری با سازمان اوج برای تولید محتوای هنری با محوریت دینی نتایج مطلوبی در پی خواهد داشت و با زبان هنر فاخر و متعهد این مفاهیم و ارزش های دینی به خوبی منتقل شده است.

وی ادامه داد: این نمایش نمودی از هم افزایی ارگان های مختلف است و می تواند الگویی برای سایر شهرهای کشور باشد و محتوای قوی موجب انتقال هر چه بهتر واقعیت ها و معارف با زبان هنر می شود.

اثر گذاری مطلوب نمایش میدانی «محشر» در انتقال مفاهیم دینی مانند معاد به نسل جدید

آیت الله کلانتری گفت: این نمایش نمونه تعاون و همکاری ارگان های مختلف است و این نمایش در جریان سازی مذهبی و انتقال مفاهیم دینی به نسل نوجوان و جوان اثربخش است و امشب شاهد استقبال بی نظیر اقشار مختلف به ویژه نسل جدید بودیم.

ماندگاری شهروندان تا اتمام نمایش محشر نماد اجرای خوب موضوعات دینی با زبان هنر است

معاون هماهنگ کننده سپاه فجر فارس گفت: حضور مردم تا پایان اجرای نمایش میدانی محشر مصداق اجرای خوب این نمایش میدانی و توجه شهروندان به موضوعات دینی و مذهبی است که با هنر تلفیق شده اند.

سرهنگ قاسم علیپور، ضمن حضور در محل اجرای نمایش میدانی محشر گفت: از تلاش های شهرداری شیراز، سپاه فجر فارس و سازمان رسانه ای اوج برای تهیه و اجرای این نمایش میدانی بزرگ و فاخر قدردانی می کنیم.

معاون هماهنگ کننده سپاه فجر فارس با تشکر از عوامل برگزار کننده این رویداد فاخر هنری ادامه داد: مقام معظم رهبری آدرس هایی را به واسطه دینداری مردم ما داده اند و اینها در ادامه همین رویداد در سومین حرم اهل بیت (ع) باید جمع بسته شود و نمونه های آن رویدادها و برنامه های مذهبی و معنوی است.

وی اضافه کرد: سومین حرم اهل بیت (ع) در آستانه اربعین حسینی میزبان اجرای یک نمایش میدانی چند رسانه ای و فاخر است که پس از فصل شیدایی اقدام قابل توجهی است و در دومین شب این نمایش شاهد استقبال مطلوب مردم شیراز هستیم و شب های بعد قطعا جمعیت بیشتر خواهد شد.

اثر گذاری مطلوب نمایش میدانی «محشر» در انتقال مفاهیم دینی مانند معاد به نسل جدید

سرهنگ علیپور تاکید کرد: اجرای نمایش ها و برنامه هایی که تلفیق هنر با ریشه های مذهبی است همواره مورد استقبال شهروندان قرار می گیرد و این نمایش در فضای باز با نظم و به خوبی اجرا می شود و مخاطب تا انتهای نمایش حضور دارد که نماد اجرای خوب آن است و این برنامه ها می تواند خلاهای موجود در تبیین ارزش های دینی و مذهبی را جبران کند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها