برپایی موکب بزرگ اربعینی توسط حوزه بسیج سه شهری سپاه ناحیه مرکزی رشت

فرمانده حوزه مقاومت بسیج سه شهری سپاه رشت از برپایی موکب بزرگ اربعینی در شهر رشت خبر داد.
کد خبر: ۹۴۵۷۰۵۷
|
۲۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، سروان پاسدار مجتبی عبداللهی امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به برپایی موکب بزرگ اربعینی در شهر رشت، اظهار کرد: این موکب در روزهای پنجشنبه تا شنبه ۲۴ الی ۲۶ شهریور ماه در جنب بوستان ملت و تالار مرکزی رشت برپا می‌شود. 

 وی با تاکید بر ضرورت برپایی موکب در استان گیلان و در روز اربعین حسینی گفت: با توجه حضور اکثر هیئت ها و مجموعه های مذهبی در ایام منتهی به اربعین در کربلای معلی باید حال و هوای شهر را با برگزاری یک موکب اربعینی، امام حسینی‌تر شود.

فرمانده حوزه مقاومت بسیج سه شهری سپاه رشت، اربعین را یک رویداد تمدنی دانست و بیان کرد: بزرگداشت ایام اربعین سید و سالار شهیدان ، فضاسازی محیطی در سطح شهرها و برگزاری برنامه هایی مانند مواکب حسینی که در این ایام برپا می شود درواقع باعث ایجاد پیوند قلبی بین شهروندان عزیز با خاندان آل الله و تقویت کننده فرهنگ عاشورایی در میان مومنین است و لقمه و پذیرایی که در این مواکب به نام اهل بیت علیهم السلام توزیع می شود آثار وضعی بسیار زیادی بر افراد خواهد داشت.

عبدالهی‌ با اشاره به برنامه‌های موکب بزرگ اربعینی در شهر رشت تصریح کرد: توزیع سیب زمینی سرخ شده ، فلافل،  آش ، چای ، نسکافه ، و انواع دمنوش از جمله پذیرایی های این موکب اربعینی خواهد بود .

وی با درخواست از مردم در خصوص کمک‌ به باشکوه برگزار شدن موکب اربعین در شهر رشت افزود: موکب اربعینی حضرت محمد رسول الله (ص) رشت از همه عزیزان دعوت می نماید با مشارکت مالی از طریق واریز به شماره کارت 6273817010158115 (به نام گروه نفحات) ، در اجرای هرچه باشکوه تر این  برنامه همراهی نمایند .

انتهای پیام/

ارسال نظرات