خبرهای داغ:
فرماندار شهرستان بهار خبر داد

خدمت‌رسانی ۱۲ موکب با همکاری مردم شهرستان بهار به زائران حسینی

همدان-فرماندار شهرستان بهار گفت: برای خدمت رسانی به زائران حسینی با همکاری مردم شهرستان بهار، ۱۲ موکب شکل گرفت که دو موکب در شهر کربلا و ۱۰ موکب نیز در مسیر خدمت‌رسانی می‌کند.
کد خبر: ۹۴۵۷۰۸۴
|
۲۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۰

روح الله نباتی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان با بیان اینکه استان همدان و به خصوص شهرستان بهار شاهراه ارتباطی غرب کشور با مرکز کشور است، اظهار کرد: زائرین ۱۶ استان برای حرکت به سمت غرب از شهرستان بهار عبور می‌کنند و این نقطه را به یک نقطه خاص و استراتژیک برای خدمت رسانی به زوار تبدیل کرده است.

وی با بیان اینکه طبق آمار ارائه شده توسط اداره کل راهداری میدان بهار پرترددترین نقطه استان در تمام طول سال است، تأکید کرد: با توجه به اینکه در حوزه سرزمینی شهرستان بهار است و با این علم و آگاهی، برآورد ما این بود که حدود ۲ تا ۲.۵ میلیون نفر از این مسیر عبور می‌کنند.

فرماندار شهرستان بهار افزود: برای اینکه بتوانیم به این تعداد زائر خدمت رسانی کنیم با همکاری مردم این شهر ۱۲ موکب شکل گرفت که دو موکب در شهر کربلا قرار دارد و ۱۰ موکب نیز در مسیر خدمت‌رسانی می‌کند.

وی با اشاره به اینکه یکی از موکب‌ها را اهالی شهر مهاجران برپا می‌کنند که به مسافران درحال بازگشت خدمات می‌دهد، گفت: مابقی ایستگاه‌های صلواتی بین پلیس راه تا حد فاصل شهر صالح آباد است.

نباتی با بیان اینکه در ۱۰ موکب شهرستان بهار روزانه ۵۰ هزار وعده غذایی و یک هزار و ۳۰۰ تا یک هزار و ۵۰۰ نفر هر شب اسکان داده می‌شود، عنوان کرد: روزانه ۲۰ تانکر آب در موکب‌ها برای استفاده زوار مستقر می‌شود.

وی با اشاره به بحران آب در همدان نیز گفت: مردم بهار، مردم مومنی هستند و در یک اقدام خودجوش چاه‌های خود را برای تامین آب شهرستان همدان اهدا و آب چاه خود را نذر امام حسین (ع) کردند که نشان از اتحاد مردم و جای تشکر دارد.

فرماندار بهار با تأکید بر اینکه در ایستگاه‌های صلواتی سرویس بهداشتی و استحمام و امکانات رفاهی خوبی تدارک دیده شده است، تصریح کرد: با توجه به هماهنگی‌های انجام شده در مسیر، امنیت برای رفاه حال زائرین برقرار است.

وی تامین سوخت خودرو ها، حضور هلال احمر، خدمات بهداشتی و درمانی و حضور ادارات برق، حوزه علمیه، شهرداری و راهداری را از دیگر خدمات ایستگاه‌های صلواتی عنوان کرد و ادامه داد: برخی از ایستگاه‌های صلواتی احتیاج به گاز داشتند که اداره گاز اقدام به گاز رسانی کرد.

نباتی با تشکر از دستگاه‌های اجرایی که خدمت‌رسانی می‌کنند، گفت: ستاد اربعین شهرستان دو ماه قبل تشکیل با هشت کمیته تشکیل شد که کمیته بانوان، تبلیغات و اطلاع رسانی به طور خاص فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه خانم‌ها هم به عنوان خادم در موکب‌ها به بانوان زائر خدمات رسانی می‌کنند، ابراز کرد: انتظار ما این است که اربعین، شهرستان بهار را یکپارچه حسینی کند و همه مردم درگیر این فعالیت شوند و خدمات‌رسانی کنند.

فرماندار شهرستان بهار با اشاره به اینکه کمک‌های خوبی به موکب‌های کربلا شد، یادآور شد: کشاورزان و اهالی روستاهای اطراف با اهدای سیب زمینی و هندوانه، گوجه فرنگی و اهدای چاه آب و تانکر به موکب‌های شهرستان کمک می‌کنند.

وی با بیان اینکه تردد و اسکان به راحتی انجام می‌شود، گفت: ایستگاه‌های شهرستان بهار بر سر مسیر کرمانشاه و ایلام قرار دارد و کاملا مشهود است و بنرهای راهنما در مسیر جای‌گذاری شده و زائرین را راهنمایی می‌کنند و نقشه کامل شهرستان و ایستگاه صلواتی را طراحی و برای دسترسی راحت در فضای مجازی انتشار داده‌ایم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار