خبرهای داغ:
مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان خبر داد

اختصاص ۱۸.۵ میلیارد تومان اعتبار به ورزش شهرستان اسدآباد

همدان-مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان از اختصاص ۱۸.۵ میلیارد تومان اعتبار به ورزش شهرستان اسدآباد در سفر اخیر رییس جمهور خبر داد.
کد خبر: ۹۴۵۷۰۸۷
|
۲۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، علی حقیقی در جلسه‌ای که با حضور جمعی از مسئولین اسدآباد در فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: اسدآباد همیشه در ورزش‌های گوناگون در سطح کشور حرف برای گفتن داشته است.

وی تصریح کرد: دو پروژهاستخر و زمین چمن به عنوان طرح‌های شاخص اسدآباد در آستانه افتتاح و بهره‌برداری قرار دارند به طوری که با نصب پست گاز در استخر، این مجموعه در ماه مهر و کاشت چمن در آبان ماه (پس از رشد) رسماً آماده استفاده خواهد بود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان با اشاره به بحث ورزش روستاها گفت: سالن منطقه چنار یا زمین طویلان به عنوان طرح‌های شاخص روستایی مورد توجه قرار دارد که امروز تصمیمات خوبی برای به پایان رساندن آنان اتخاذ شد.

وی همچنین از اختصاص ۱۸.۵ میلیارد تومان اعتبار به ورزش شهرستان اسدآباد در سفر اخیر رییس جمهور خبر داد و گفت: با توجه به تاکیدی که در ورزش بانوان وجود دارد از این اعتبار، ۱۰ میلیارد تومان به مجموعه ورزشی بانوان، ۴.۵ میلیارد تومان به زمین چمن و ۴ میلیارد تومان نیز به استخر شهید سلیمانی اختصاص یافته است.

حقیقی در ادامه به آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی اسدآباد اشاره کرد و گفت: از اداره ورزش و جوانان این شهرستان انتظار دارم به سمن‌ها توجهی ویژه داشته و ارتباط خوبی بین جوانان عضو این تشکل‌ها با ما برقرار کنند.

وی گفت: اسدآباد به مانند برخی شهرهای اطراف می‌تواند میزبان مسابقات کشوری باشد و از این میزبانی به نفع اقتصاد و گردشگری خود استفاده کند.

*اوضاع نابسامان ورزش اسدآباد در حال ساماندهی است

فرماندار اسدآباد نیز در این جلسه بیان کرد: اسدآباد در بحث ورزش وضعیت نابسامانی داشت که امروز این وضعیت در حال اصلاح و ساماندهی بوده و انجام این امر، مستلزم کمک اداره کل استان است.

حسین شرکایی ضمن اشاره به وجود استعدادهایی خوب در روستاهای اسدآباد بیان کرد: توجه ویژه به مقوله ورزش روستایی مورد توجه و تاکید ما قرار دارد و در این زمینه چند بازدید نیز از نقاط گوناگون شهرستان داشته‌ایم.

وی از اداره کل ورزش استان خواست در بحث اعتبارات، نگاهی ویژه به اسدآباد داشته باشد و به استخر و زمین چمن به عنوان دو طرح مهم ورزش اسدآباد اشاره کرد و گفت: این دو پروژه باید هرچه سریع‌تر به مرحله افتتاح برسند.

فرماندار اسدآباد در پایان از برگزاری اولین یادواره شهدای ورزشکار اسدآباد در چند روز آینده خبر داد و افزود: هفته بعد با وزیر ورزش درباره پیگیری مشکلات اسدآباد، جلسه‌ای خواهیم داشت.

*پروژه استخر و زمین چمن اسدآباد باید هرچه سریع‌تر تعیین تکلیف شود

 نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به ناعادلانه بودن اعتبارات اختصاص یافته وزارت ورزش و جوانان به شهرهای کوچک گفت: در بحث نگاه به مشکلات جوانان، به عنوان بخشی از مهمترین رسالات این وزارتخانه نیز انتقادی جدی به این مجموعه داریم.

کیومرث سرمدی با بیان اینکه هفته بعد یک جلسه با وزیر ورزش و جوانان درباره پیگیری مشکلات اسدآباد برگزار خواهیم کرد، گفت: ورزش در شهر ما به علت رهاشدگی در برخی موارد متوقف و برخی موضوعات پس‌رفت داشته است که این مهم مورد تایید نبوده و نیاز به بازنگری و استراتژی جدیدی دارد که خوشبختانه با حضور آقای صمدپناهی در راس مدیریت ورزش، شهرستان دچار تحولات مثبتی شده است.

وی همچنین از مدیر‌کل ورزش استان خواست بدون فوت وقت، تکلیف استخر شهیدسلیمانی، زمین چمن و مجموعه‌های نیمه تمام روستایی مشخص شده و در این راه هر کمکی از طرف نماینده نیز لازم بود اطلاع داده تا پیگیری شود.

*هیچ اعتبار جاری به ورزش اسدآباد اختصاص نیافته است

رییس اداره ورزش و جوانان اسدآباد نیز در این جلسه ضمن تقدیر از نگاه مثبت مدیرکل ورزش استان به ورزش شهرستان‌ها بیان کرد: متاسفانه درماه‌های اخیر حتی یک ریال اعتبار کارت نیز در اختیار مرکز ما قرار نگرفته است.

مهدی صمد پناهی تصریح کرد: زمین چمن و استخر دو طرح مهم ما هستند که در بحث چمن، اقدامات از شهریور سال قبل آغاز شده و تنها کاشت چمن باقی مانده که پس از خنک شدن هوا در آبان ماه انجام می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به پیست دومیدانی زمین چمن گفت: در زمان ترمیم چمن، این پیست عملاً از بین رفته، چرا که این نقطه، یکی از مکان‌های مهم ورزش همگانی در اسدآباد است.

رییس اداره ورزش و جوانان اسدآباد درباره استخر نیز گفت: شهروندان هرروز درباره این پروژه از بنده سوال می‌کنند و امروز از مدیرکل استان و مسئولین اسدآباد می‌خواهیم با ورودی جدی بحث تکلیف پست گاز به عنوان تنها بخش باقی مانده آن را مشخص کند تا پروژه افتتاح شود.

وی همچنین از پروژه ورزشی چنارسفلی به عنوان بزرگ‌ترین روستای شهرستان نام برد و بیان کرد: سوله مجهز این روستا مهرماه آماده نصب است.

پناهی با اشاره به زمین چمن چنار عنوان کرد: اتمام این پروژه به کمک شما مسئولین استان و نگاه ویژه نیاز دارد.

وی در پایان به مجموعه مجهز شهر پالیز اشاره کرد و گفت: در بخث نگهداری این مجموعه نیز نیازمند کمک استان هستیم.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات