خبرهای داغ:
مسئول ستاد اربعین شهرستان همدان خبر داد

پخت ۱۵۰۰ پرس غذا در آشپزخانه مرکزی ستاد اربعین شهرستان همدان

همدان-مسئول ستاد اربعین شهرستان همدان گفت: به طور متوسط در هر وعده در آشپزخانه مرکزی ستاد اربعین شهرستان همدان یک هزار تا یک هزار و ۵۰۰ پُرس غذا برای زائران حسینی پخت می‌شود.
کد خبر: ۹۴۵۷۱۹۸
|
۲۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۰

صادق نظری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان ضمن تسلیت ایام اربعین حسینی اظهار کرد: به واسطه لطف خداوند و عنایت حضرت ولیعصر (عج) در مسیر کربلا به عنوان خادم الحسین (ع) قرار گرفتن در فضای اربعین حسینی موفق شده‌ایم از سال ۹۵ برای تسهیل در امور توزیع غذا برای موکب‌های اباعبدلله الحسین (ع) در سطح استان همدان آشپزخانه مرکزی ستاد اربعین را افتتاح کنیم.

وی با بیان اینکه به طور متوسط در هر وعده در آشپزخانه مرکزی یک هزار تا یک هزار و ۵۰۰ پُرس غذا پخت می‌شود، گفت: این غذا‌ها به مواکبی که آشپزخانه ندارند ارسال می‌شود تا از زائرین پذیرایی شود.

مسئول ستاد اربعین شهرستان همدان با تاکید بر اینکه تمام این اقدام کاملا مردمی و به صورت خودجوش صورت گرفته است، ابراز کرد: آشپزخانه مرکزی اربعین ۱۰ روز به اربعین مانده تا پنج روز بعد از اربعین غذا پخت می‌کند.

وی بیان کرد: خادمانی که در مواکب خدمت‌رسانی می‌کنند به بزم و سفره زیبای ابا عبدالله الحسین (ع) دعوت شده‌اند که نشان از محبت خالص امام حسین (ع) در دل‌های آن‌ها است.

*فعالیت آشپزخانه ستاد اربعین همدان با نذورات مردمی و به صورت خودجوش

مسئول آشپزخانه مرکزی ستاد اربعین همدان نیز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان با بیان اینکه این آشپزخانه از ۲۰ شهریور ماه دایر شده است و تا ۳۰ شهریور فعالیت خواهد داشت، اظهار کرد: بانوان اهالی روستای شورین در این آشپزخانه مستقر بوده و خدمت‌رسانی می‌کنند.

مصطفی رضائیان با بیان اینکه ملزوماتی که در این آشپزخانه استفاده می‌شود از نذورات مردمی و به صورت خودجوش است، ابراز کرد: خادمین این آشپزخانه به صورت شبانه روزی فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه موکب امام حسن مجتبی (ع) با همکاری اهالی مردم روستای شورین، روستای تفریجان، قاسم آباد و کوی مزدقینه فعالیت می‌کند، گفت: در آشپزخانه مرکزی ستاد اربعین روزانه در هر وعده یک هزار تا هزار و ۵۰۰ غذای گرم پخت می‌شود و در اختیار مواکب شهرستان قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات