خبرهای داغ:
فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) مطرح کرد:

تبیین سیره شهدا با برگزاری یادواره سرداران شهید در خراسان جنوبی

سردار مهدوی از تداوم برگزاری یادواره سرداران شهید استان خبر داد و گفت: هدف از برگزاری این یادواره نشان دادن راه و سیره شهدا به خصوص برای نسل جوان است.
کد خبر: ۹۴۵۷۴۴۹
|
۲۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، سی وششمین سالگرد نکوداشت سردار شهید محمود کاوه و شهدای عملیات کربلای دو در حسینیه جماران بیرجند برگزارشد.

این یادواره با حضور نماینده معزز ولی فقیه در استان، جواد قناعت استاندار خراسان جنوبی، سردار مهدوی فرمانده سپاه انصار الرضا (علیه السلام) و خانواده شهید کاوه و شهدای عملیات کربلای ۲ در بیرجند برگزار شد.

فرمانده سپاه انصار الرضا (ع) استان هدف از برگزاری این یادواره را نشان دادن راه و سیره شهدا به خصوص به نسل جوان دانست.

وی با بیان اینکه در خردادماه سال ۱۳۶۲ محمود کاوه به عنوان فرمانده تیپ شهدا منصوب شد، تصریح کرد: اولین ماموریت تیپ پس از فرماندهی شهید کاوه انجام عملیات برون مرزی والفجر ۲ در منطقه حاج عمران بود که همزمانی آن با عملیات والفجر ۴ موجب شد تا بخش زیادی از مناطق کردستان و سردشت از وجود ضد انقلاب پاکسازی شود.

فرمانده سپاه انصارالرضا علیه السلام به شهادت سردار محمود کاوه در جریان عملیات کربلای ۲ بر بلندای قله ‌٢۵١٩ حاج عمران اشاره و بیان کرد: روزی که محمود کاوه به شهادت رسید بسیاری از طران طوایف کردستان تا مدت‌ها مشغول عزاداری بودند و امیدواریم که روش زندگی و منش این سردار شجاع و دلاور اسلام امروز سرمشق جوانان قرار بگیرد تا مسیر این شهید را ادامه دهند.

سردار مهدوی از تداوم برگزاری یادواره سرداران شهید استان پس از این یادواره خبر داد.

در این یادواره از کتاب آخرین تماس نوشته حاج غلامرضا قنبری جانباز ۷۰ درصد دفاع مقدس در مراسم نکوداشت شهید محمود کاوه رونمایی شد.

شهید محمود کاوه در ۱۱ شهریور سال ۱۳۶۵ در عملیات کربلای دو به فیض شهادت نائل آمد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها