خبرهای داغ:

جشنواره سراسری ادبی صدرا در شهر صدرای شیراز کلید خورد

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس گفت: جشنواره ادبی صدرا که در سطح ملی برگزار می‌شود، می‌تواند به عنوان یک نشان فاخر ادبی و فرهنگی در سالیان آینده برای شهر صدرا و شیراز باشد.
کد خبر: ۹۴۵۷۵۲۷
|
۲۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، طی مراسمی امروز آیین گشایش نخستین جشنواره ادبی صدرا با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، شهردار صدرا و برخی از اعضای شورای اسلامی شهر صدرا برگزار شد.

حمیدرضا قانعی در این مراسم اظهارداشت: امروزه شهرداری‌ها در تمام دنیا متکفل تأمین زیر ساخت‌های حوزه فرهنگ هستند و بسیاری از اتفاقات فرهنگی خوب در دنیا و همچنین در کشور وجود دارد که شهرداری‌ها دایه‌دار آن هستند و آن را آغاز می‌کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس گفت: از سوی دیگر بسیاری از رویدادها را شهرداری‌ها آغاز می‌کنند اما پایانی ندارد، رویدادهایی که به صورت گذرا از کنار آن عبور می‌کنیم و آن جریانی که در قصه شعر، فرهنگ و ادب باید ساری و جاری شود و به واسطه تلاش‌هایی که شهرداری‌ها دارند به نتیجه نمی‌رسد‌. 

وی عنوان کرد: رویکردی که شهرداری صدرا و سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری صدرا پیش گرفته است رویکرد عقلایی و منطقی است که به دنبال انجام یک کار زودگذر و  مقطعی نیستند و امید است این رویداد در حوزه فرهنگ و هنر شهر صدرا اثرگذاری بسیاری در گستره جغرافیایی شهر شیراز داشته باشد.

قانعی افزود: باتوجه به اینکه این جشنواره به صورت کشوری برگزار می‌شود امید است ظرفیت‌های بسیار خوب فرهنگی و هنری که در استان فارس وجود دارد در کنار این جایزه ادبی قرار بگیرد و بتواند به عنوان یک افتخار و نشان فاخر ادبی و فرهنگی در سالیان آینده برای شهر صدرا و شیراز باشد و از آن بهره ببریم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در پایان ابراز کرد: نگران نبود حضور ادارات فرهنگی در شهر صدرا نباشید چرا که در جاهایی که ادارات هم وجود دارد اتفاقات ویژه‌ای رقم نمی‌خورد اما باید همت به خرج داد و از استعدادهای نوجوانان و جوانان این شهر بهره برد و ما به عنوان ادارات فرهنگی در هر جا که جرقه‌های فرهنگی وجود داشته باشد ورود و کمک بیشتری خواهیم کرد.

در این آیین همچنین شهردار شهر صدرا در سخنانی بیان کرد: از سال 89 با تأسیس شهرداری صدرا خدمات و زیرساخت‌ها در حوزه شهری به عهده شهرداری و شورای اسلامی شهر صدرا گذاشته شد.اما متأسفانه این شهر آن چنان که باید و شاید در حوزه زیرساختی به ویژه فرهنگی پیشرفت چندانی نداشته است و نواقص آن در این شهر ملموس است.

بهزاد پرنیان اظهار کرد: طی دو سال اخیر در اولین قدم سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری صدرا را تأسیس شد این در حالی است  که شهرداری صدرا در استان فارس پس از کلانشهر شیراز دومین شهر استان است که توانست است این سازمان را مستقل از حوزه شهری تأسیس کند و طی دو سال گذشته فعالیت و اقدامات شاخصی در حوزه فرهنگ، هنر و دو حوزه ورزشی و اجتماعی در شهر صدرا انجام گرفت که مصداق یکی از این فعالیت‌ها، برگزاری چنین رویدادی است و امید است این فعالیت‌ها شتاب بیشتری گیرد.

در ادامه این آیین همچنین رئیس کمیسیون فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شورای اسلامی شهر صدرا در سخنانی به تشریح آیین گشایش جشنواره ادبی صدرا پرداخت و عنوان کرد: به منظور ارتقاء سطح ادبی شهر صدرا این جشنواره با سه هدف مشخص شناسایی و تقویت نویسندگان، شاعران گمنام جوان و ادبای شهر صدرا، هویت بخشی به شهر صدرا و تقویت حوزه شعر، داستان کوتاه و ادبیات داستانی در جهت اجرای اقدامات فرهنگی در سطح ملی در نظر گرفته شد.

خدا کرم فیروزمند اضافه کرد: این جشنواره ادبی در چهار رشته با موضوع "صدرا آرمانشهر خواهد بود اگر ..." "صدرا شهر من شهری که دوستش دارم"، "حفاظت شهروندان از محیط زیست و بوستان‌ها"، "زندگی در آپارتمان‌ها"، "مشکلات و معضلات شهری و راه حل‌های آن" برگزار خواهد شد.

رئیس کمیسیون فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شورای اسلامی شهر صدرا همچنین با بیان اینکه صدرا شهری با قومیت‌های مختلف فرهنگی است، گفت: متأسفانه در شهر صدرا با عدم استقرار ادارات فرهنگی مواجه‌ایم و نیاز اساسی شهروندان به استقرار اداراتی همچون ورزش ‌و جوانان است.

فیروزمند در پایان گفت: یکی از مطالبات به حق مردم شهر صدرا ایجاد کتابخانه است چرا که کتاب و کتابخوانی مورد توجه مردم این شهر است. 

به گزارش تسنیم، در پایان این مراسم از پوستر و لوگو جشنواره ادبی صدرا رونمایی شد و براساس آن تمام علاقه‌مندان می‌توانند جهت شرکت در این جشنواره از سراسر کشور آثار خود را  تا 15 آذر ماه به دبیرخانه این جشنواره در چهار بخش شعر آزاد ، شعر کلاسیک، داستان کوتاه و طنز اجتماعی ارسال کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها