اجرای پویش «سلام بر حسین (ع)» در کتابخانه‌های عمومی شاهرود

شاهرود_پویش «سلام بر حسین (ع)» هم‌زمان با اربعین حسینی در کتابخانه‌های عمومی شهرستان شاهرود برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۵۷۶۳۵
|
۲۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، پویش «سلام بر حسین (ع)» در آستانه اربعین حسینی به همت کتابخانه‌های عمومی ۲۲ بهمن و شهرک البرز شهرستان شاهرود و با حضور پرشور کودکان برگزار شد.
ویژه‌برنامه کاشت بذر در راستای اجرای پویش «سلام بر حسین (ع)» با حضور کودکان فعال بخش کودک کتابخانه البرز در پارک شهرک البرز برگزار شد.
محبوبه قربانی، مسئول کتابخانه عمومی شهرک البرز شهرستان شاهرود ضمن تسلیت فرارسیدن اربعین حسینی گفت: کتابخانه شهرک البرز همواره سعی کرده است باهدف پیوند شور و شعور حسینی طرح‌های ویژه سوگواره زائرین و جاماندگان اربعین حسینی خصوصاً پویش سلام بر حسین (ع) که ویژه خردسالان و کودکان ۴ الی ۱۲ سال است را به مرحله اجرا آورد.
قربانی افزود: این طرح که بر مبنای تجربه مربیان تربیتی، متخصص و با لحاظ قواعد تربیتی و روان‌شناختی کودک طرح‌ریزی شده است، به بالندگی باور‌های اعتقادی کودک کمک می‌کند.
سمیه رجبی، مسئول بخش کودک کتابخانه عمومی ۲۲ بهمن ضمن تسلیت به مناسبت فرارسیدن اربعین حسینی گفت: خوشبختانه اجرای این طرح با استقبال خوب اعضای کتابخانه همراه بود و درواقع کودک با مراقبت و نگهداری از بذرکاشته شده و دیدن رشد و نمو آن، نتیجه عمل خوب و نیک خود را به‌طور عملی و عینی مشاهده می‌کند.
مسئول بخش کودک کتابخانه عمومی ۲۲ بهمن شاهرود افزود: با دیدن مراحل رشد گیاه درواقع دو حس تعهد و مسئولیت‌پذیری در کودک تقویت می‌شود و علاوه بر آن به صورت ناخودآگاه فرآیند زیبای رشد و سبز شدن بذر و لذت تجربه مراقبت از یک گیاه، عشق به حسین بن علی علیه‌السلام را در کودک بیش از پیش زنده می‌کند.
سمیه رجبی تصریح کرد: در این طرح گلدان‌های کوچک سفالی توسط کودکان رنگ‌آمیزی شده و سپس با کاشت بذر به آبیاری آن با ذکر «سلام بر حسین (ع)» می‌پردازند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار