معاون سیاسی فرماندهی معظم کل قوا گفت: در این جنگ ما ایستادیم مظلومانه اما رشید و شجاع و با روحیه شهادت طلبی حماسه خلق کردیم و نگذاشتیم حتی ذره ای از این خاک پاک به دست دشمنان اشغال شود.
کد خبر: ۹۴۵۷۷۷۹
|
۳۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی از شازند؛مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس با حضور  سردار رسول سنایی راد معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا  و جمعی از کارکنان و بسیجیان شرکت پتروشیمی شازند برگزار گردید.

سردار سنایی راد در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس گفت: جنگ حاصل توقع صدام به همراه شخصیت بدوی و عقده ای او بود. بچه ای که زیر دست ناپدری خود به شدت رنج دیده بود. و با توهم اول بودن در دنیای عرب دست به جنایات زیادی زد که یکی از چشمه های جنایات او جنگ عراق با ایران بود.

وی افزود: صدام پیش خود تصور می کرد که ما در نقطه ضعف هستیم چرا که انقلاب شده بود و نیروهای مسلح ما فرسایش خورده بودند و گاها بی انگیزه شده بودند و نیروهای نو پدید ما مثل سپاه و کمیته تجربه جنگی نداشتند و انسجام آنچنانی نداشتند .

سردار سنایی راد ضمن اشاره به توهم صدام بیان کرد: صدام بر این باور بود که همه جهان با او همراه خواهند شد، لذا در محاسبه تاکتیکی و راهبردی ضعیف بود او فکر می کرد که می تواند با جنگ شش روزه کار را یکسره کند.

وی در ادامه گفت: صدام در جنگ علیه ما یگان های طلایی خود را برای فتح خوزستان قرار داد و 12000 کیلومتر از مناطق خوزستان را اشغال کرد و از سمت شمال دنبال دزفول بود تا خوزستان را در محاصره درآورد چراکه خوزستان منبع نفت بود. ولی نتوانست مقاومت برآمده از انقلاب را در هم بشکنند.

معاون سیاسی دفتر فرماندهی معظم کل قوا   اظهار کرد: در جنگ مردان ما رشید عمل کردن را به منصه ظهور گذاشتند و در این جنگ ما ایستادیم مظلومانه اما رشید و شجاع و با روحیه شهادت طلبی حماسه خلق کردیم و نگذاشتیم حتی ذره ای از این خاک پاک به دست دشمنان اشغال شود.

 

 

ارسال نظرات