خبرهای داغ:
سرلشکر حسنی سعدی:

لزوم تبیین حقایق دفاع مقدس برای نسل جوان

جانشین قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیا (ص) گفت: امروز برای نسل جوان باید حقایق هشت سال دفاع مقدس بدون هیچ‌گونه اعمال سلیقه‌ای مطرح شود.
کد خبر: ۹۴۵۸۱۵۱
|
۳۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۲

لزوم تبیین حقایق دفاع مقدس برای نسل جوان

به گزارش خبرگزاری بسیج، امیر سرلشکر «حسین حسنی سعدی» جانشین فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم الانبیا (ص) امروز در آیین افتتاحیه نمایشگاه اسناد مدارک و پژوهش‌های دفاع مقدس در دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش (دافوس آجا) با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته در راستای جمع‌آوری و تدوین اسناد و پژوهش‌های دفاع مقدس اظهار داشت: فداکاری‌ها و ایثارگری‌های ارتش در دوران دفاع مقدس بسیار قابل توجه است و ضرورت دارد که این واقعیات به نسل‌های آینده انتقال یابد.

سرلشکر حسنی سعدی افزود: مجموعه‌ای متشکل از ۷۰ نفر از پیشکسوتان ارتش در دوران دفاع مقدس کتابی ۱۰ جلدی در خصوص نقش ارتش قبل از پیروزی انقلاب و در دوران پیروزی انقلاب و در دوران دفاع مقدس با اسناد و مدارک معتبر تدوین کرده‌اند که می‌تواند در بیان حقایق جنگ و دفاع مقدس بسیار مفید باشد.

وی عنوان کرد: دانشجویان دافوس در راستای مطالعات هشت سال دفاع مقدس باید در هرماه تحصیل خود یک سال جنگ را مورد بررسی قرار دهند و ابهاماتی را که در این‌خصوص وجود دارد با پرسش و پاسخ و انجام پژوهش و تحقیق مرتفع سازند.

جانشین فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم الانبیا (ص) گفت: امروز برای نسل جوان باید حقایق هشت سال دفاع مقدس بدون هیچ‌گونه اعمال سلیقه‌ای مطرح شود و بهترین و مقدس‌ترین مکان که می‌تواند حقایق جنگ را بازگو کند، دافوس است.

امیر سرتیپ «حسین ولی‌وند زمانی» فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش نیز در این مراسم ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن هفته دفاع مقدس با تأکید بر ضرورت انتقال حقایق جنگ به نسل جوان گفت: وجود شکاف و فاصله نسلی، باعث شده که نسل جوان از حقایق دفاع مقدس فاصله بگیرند و این تکلیفی مضاعف بر عهده ما است که این حقایق و واقعیات را با اسناد و مدارک بیان کنیم.

امیر ولی‌وند با اشاره به تحقیقات صورت گرفته در دافوس آجا در حوزه دفاع مقدس گفت: ما در دافوس در حوزه دفاع مقدس کار علمی و مطالعات و پژوهش‌های دقیق را در دستور کار خود داریم و هرگز دچار اعمال سلیقه و داستان‌سرایی از دفاع مقدس نیستیم؛ بلکه به دنبال روشنگری مبتنی بر واقعیات هستیم.

در پایان این مراسم، نمایشگاه اسناد، مدارک و پژوهش‌های دفاع مقدس با حضور امیر سرلشکر حسنی سعدی جانشین فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم الانبیا (ص) افتتاح شد.

ارسال نظرات