خبرهای داغ:
همدان-امام جمعه همدان گفت: برخی مسئولان تلقی درستی از ساختارهای فرهنگی و ارزشی ما ندارند، در حال حاضر الگوی نوجوانان چه کسی است و چه کسی از نوجوانان ما سوءاستفاده می‌کند؟باید نظام فرهنگی ما اصلاح و بازنگری شود.
کد خبر: ۹۴۵۸۴۴۷
|
۰۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۴
باید نظام فرهنگی ما اصلاح و بازنگری شود/ تضعیف نیروهای امنیتی خیانت به کشور است

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، آیت‌الله حبیب‌اللّه شعبانی موثقی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته شهر همدان، بیان کرد: درگذشت یک هموطن کرد به خاطر ایست قلبی، درگذشت غم‌انگیز و تلخی بود و قلب هر انسانی از آن متاثر می‌شود، اگر در زمینه فوت این بانوی کرد تقصیری از هر سمتی بوده باید برخورد شود چراکه نظام اسلامی مبتنی بر عدالت، باید با متخلف برخورد کند، فرق نمی‌کند انسان کم حجاب باشد یا نباشد چون اسلام اجازه تضییع حقوق افراد را نمی‌دهد.

وی ادامه داد: متولیان امر باید به صورت شفاف علت حادثه را بیان کنند البته تاکنون گزارشی مبنی بر عمدی بودن اتفاق اعلام نشده اما فوت یک بانوی جوان کُرد حادثه‌ای تلخ برای همه عموم جامعه است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان تأکید کرد: با وجود اینکه هنوز هیچ مدرکی دال بر قصور نیست، این سوال مطرح می‌شود که چرا عده‌ای اصل نظام، نیروی انتظامی و متولیان امر را بدون هیچ مستند عقلانی متهم کرده‌اند؟ نیروی انتظامی هنوز رنج سخت حفظ امنیت زوار در سفر اربعین را پشت سرنگذاشته‌ که اینگونه مورد ظلم واقع شده است.

وی خطاب به آشوبگران با بیان اینکه چرا کل مجموعه را زیر سوال برده‌اید و چرا کل نظام را متهم کرده‌اید؟ آیا شما در این‌باره حجت شرعی دارید؟ اضافه کرد: تضعیف نیروهای امنیتی خیانت به کشور است چراکه اگر اقتدار این نیروها زیر سوال برود هیچ یک از مردم امنیت نخواهند داشت.

شعبانی‌موثقی افزود: اگر بنا به دفاع از حقوق بانوان است اول از همه خود ما، مدافع حق این بانوی مرحومه هستیم، اگر بنا به دفاع است چرا وقتی از سر زن چادر کشیده می‌شود سکوت می‌کنید؟ شما در تحریک جامعه مقصر هستید.

وی اظهار کرد: اتفاقات امروز عوامل مختلفی دارد، چگونه می‌شود کسی پیدا شود و جرأت کند قرآن را آتش بزند و به امامزاده‌ها، مساجد و .. حمله کند؟ یکی از این عوامل تسامح در برخورد با متخلفان است، اینکه در فضای مجازی توهین به دین خدا و در نهایت منجر به آتش زدن مسجد می‌شود، قابل گذشت نیست، روزی که با این افراد برخورد نکردید این اغتشاشات به جامعه کشیده می‌شود.

امام جمعه همدان دیگر علت این آشوب‌ها را رها کردن نوجوانان و نسل جوانان در فضای مجازی دانست و بیان کرد: این نسل رها شده در فضای مجازی را به دست رسانه‌های پلید دشمن سپرده‌ایم که متولیان فضای مجازی از آن غافل هستند.

وی اضافه کرد: علت سوم بی‌برنامگی و بی‌توجهی متولیان نظام فرهنگی به برنامه‌ها، جشنواره‌ها و فیلم‌ها و عدم نظارت بر سلبریتی‌ها است، باید به جای اعتراض به نوجوانان و کم حجابان و مذمت آنها، به طرح‌های فرهنگی و رفتارهای خود بیاندیشیم، وقتی فضا دست سلبریتی‌ها داده می‌شود، نوجوانان به دنبال او حرکت می‌کنند.

شعبانی موثقی اظهار کرد: برخی مسئولان تلقی درستی از ساختارهای فرهنگی و ارزشی ما ندارند، در حال حاضر الگوی نوجوانان چه کسی است و چه کسی دارد از نوجوانان ما سوءاستفاده می‌کند؟ باید نظام فرهنگی ما اصلاح و بازنگری شود.

وی با اشاره به اینکه مسائل اقتصادی نیز باعث نگرانی‌هایی شده است، بیان کرد: نکته چهارم معترضان هستند؛ خیلی از افراد واقعا احساس می‌کنند بلایی سر یک نفر آمده است و از گذشته شبهه دارند، باید بین اینها با اقلیتی که برنامه آشوب دارند تفکیک قائل شد، کدام مردم همدانی مسجد آتش می‌زند؟ حتی همان معترضان هم امامزاده آتش نمی‌زنند، عده‌ای اقلیت هستند که باید از بین مردم تفکیک شوند.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه خیلی از معترضان کمتر از ۱۸ سال دارند و نیروی انتظامی باید مراقب باشد این افراد حتی از سمت آشوبگران آسیب نبینند، افزود: خانواده‌ها باید مراقب باشند فرزندانشان فریب نخورند، اینها بچه‌های خود ما هستند.

وی بیان کرد: از آموزش و پرورش درخواست می‌کنیم این نوجوانان که بعضا فریب ظاهرسازی‌ها دشمن را خورده‌اند شناسایی کرده تا ما با تک تک آنها به صورت مسالمت آمیز و عقلانی صحبت کنیم و حرف‌هایشان را گوش بدهیم.

شعبانی موثقی مطرح کرد: از قوه قضائیه و دستگاه‌های متولی در برخورد با آشوب‌گرانی که اماکن مقدسه آتش زدند، در کشور اسلامی چادر از سر زن مسلمان کشیدند و به نیروی انتظامی و بسیج ما حمله کردند، انتظار برخورد قاطعانه و بدون تسامح داریم.

وی با بیان اینکه فساد، فساد است و قوه قضائیه باید با هرنوع فسادی اعم از اقتصادی و سیاسی برخورد کند، ادامه داد: کسانی که مردم را به اغتشاشات دعوت کردند و خسارت‌هایی به بیت المال وارد کرده و مردم را به آشوب ترغیب کردند، باید به سرعت شناسایی شوند و پاسخگو باشند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به اینکه کشور ما یکپارچه است و همه منافع مشترک فراوان داریم اما قصه آشوبگران و اغتشاشگران فرق دارد، اظهار کرد: باید با عموم مردم به ویژه آنهایی که فریب خورده‌اند و حتی علیه ما نیز شعار می‌دهند، در فضای مسالمت‌آمیز تعامل و گفتگو کنیم، امروز دشمن بیرونی دنبال منافع خود است و گمان نکنید با عده خاصی کار دارد و اگر دستشان به کشور برسد ایرانی باقی نمی‌گذارند و به هیچ کس رحم نمی‌کنند، نباید اجازه بدهیم دشمن بین ما شکاف و اختلاف ایجاد کند و از آن طرف مرزها به ما بخندد.

وی خاطرنشان کرد: آیا فکر کردید دشمن به دنبال امنیت شماست؟ خیر، بلکه به دنبال تجزیه کشور است اما این کشور نشان داده است مردم واحدی دارد  و همه در محور کشور عزیزمان حرکت می‌کنیم و اجازه نمی‌دهیم دشمن وارد کشور شود.

شعبانی موثقی در ادامه سخنانش ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس بیان کرد: تبیین دفاع مقدس برای نسل جوان مهم است، کسانی که واقعیت‌های دفاع مقدس را می‌دانند باید روایت‌های صحیحی داشته باشند و یکی از مسائل مهم این حوزه مسئله دشمن شناسی است.

وی با اشاره به سفر رئیس جمهور به سازمان ملل و سخنرانی وی، اظهار کرد: رئیس جمهور در این سخنرانی بزرگترین ظلم به حقوق زنان را تمدن غربی دانست که چگونه با زن برخورد کرده و چه بلایی سر مقام زن آورده است، در مقابل هیچ مکتبی مثل اسلام شان و منزلت برای انسان قائل نیست.

امام جمعه همدان با بیان اینکه قرآن کریم بهترین معرف پیغمبر(ص) است و پیامبر اکرم(ص) تجسم عینی و عملی قرآن مجید است، مطرح کرد: پیامبر اسوه حسنه، نسخه اصلی و کامل یک انسان کامل است، هرکسی خود را شبیه ایشان کند به قرب الهی نزدیک‌تر است و آیینه‌ایست که می‌توانیم میزان رشد و انسان بودن خود را با آن بسنجیم‌.

وی با اشاره به تعبیر قرآن که خلق پیغمبر، خلق عظیم است، اظهار کرد: نحوه رفتار پیامبر در خانواده، ارتباط با جامعه، کودکان و اصحاب حتی شکل زندگی روزمره ایشان مانند نوع تغذیه، شیوه راه رفتن، لباس پوشیدن پیامبر و... باید مطالعه و تبدیل به الگو حسنه شود، جامعه ما امروز نیاز به اخلاق پیامبر گونه دارد چراکه خلاهای بسیاری در جامعه وجود دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات