فرمانده سپاه ناحیه مهدیشهر گفت: درس بزرگ نسل اول انقلاب در دوران دفاع آن است که همواره مي‌توان با تدبير و هوشياري، بزرگترين تهديدات را به فرصت تبديل کرد و از آن عليه دشمن استفاده کرد.
کد خبر: ۹۴۵۸۵۸۵
|
۰۲ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از مهدیشهر، جلسه هماهنگی هفته دفاع مقدس با حضور حجت الاسلام بارانی امام جمعه مهدیشهر،مهدی شیر دل سرپرست فرمانداری مهدیشهر، سرهنگ پاسدار مسعود پریسوز فرمانده سپاه ناحیه مهدیشهر و جمعی دیگر از مسئولان ادارات در فرمانداری مهدیشهر برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین محمد بارانی امام جمعه مهدیشهر در این جلسه گفت:هفته دفاع مقدس یاد آور تلاش وایثار و از خودگذشتگی رزمندگان و شهدای گرانقدری است که در سنگر دفاع مقدس برای پاسداری از میهن و ارزشهای انقلاب اسلامی از جان خود گذشتند.

وی در ادامه افزود: امیدواریم بتوانیم با برگزاری هرچه باشکوه تر مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس رشادت های دلاورمردان و شیرزنان این مرز و بوم را برای جوانان بازگو کنیم و به معرفی آرمان های امام راحل و انقلاب اسلامی بپردازیم.

در ادامه مهدی شیردل سرپرست فرمانداری شهرستان مهدیشهر با اشاره به شعار هفته با عنوان"ما مقاوم هستیم"بیان داشت: امنیت امروز کشورمان را مدیون خون شهدا هستیم.

وی در مورد لزوم فراگیری فرهنگ شهدا در شهرستان و لزوم تبیین توسط پیشکسوتان تصریح کرد: ما قدردان زحمات ایثار گران هستیم.

 سرهنگ مسعود پریسوز فرمانده سپاه ناحیه مهدیشهر نیز در این جلسه بیان کرد: بيش از سه دهه از پايان جنگي هشت ساله که روزگاري بر اثر زياده‌خواهي دشمنان اين ملت در 31 شهريور 1359 آغاز شده بود، مي‌گذرد. جنگي که سراپاي آن مملو از درس‌ها و عبرت‌هايي است که همچنان می‌تواند برای جامعه جوان ما راهگشا باشد.

وی تصریح کرد: باید بدانیم هر شرايطی دشمن وجود دارد و گريزي از آن نيست؛ شايد راهکارها و ترفندهاي دشمن تغيير يافته باشد، اما دشمن از دشمني خود کوتاه نيامده و ضديت و عداوت با جبهه حق همچنان پابرجاست.

فرمانده سپاه ناحیه مهدیشهر تأکید کرد: از حوادث روزهاي سخت دفاع مقدس مي‌آموزيم که فراموش نکنيم در سخت‌ترين شرايط و با بيشترين کمبودهاي مادي، اگر ايمان به خدا، شجاعت و اراده‌هاي بلند و مقاومت و ايستادگي باشد، مي‌توان در برابر دشمن ايستاد. به واقع آنچه در معرکه نبرد با دشمن بيش از امکانات مادي و تجهيزات مدرن تعيين‌کننده است، عوامل انساني و غيرمادي است که بايد به چگونگي دستيابي به آن ‌انديشيد.

پریسوز اظهار داشت: دفاع مقدس به ما آموخت که فتنه‌گران داخلي همواره زمينه‌ساز تجاوز بيگانگان و دشمنان خارجي هستند. در حقيقت ترفندهاي بيگانگان بدون هموار‌سازي ايادي داخلي آنها آغاز نمي‌شود و جان نمي‌گيرد! تجاوز عراق به ايران، بدون اقدامات منافقانه ليبرال‌ها و جريان‌هاي نفاق کليد نمي‌خورد. امروز نيز دشمن بدون مقدمه‌سازي‌هاي ايادي داخلي خود نخواهد توانست خللي در مسير انقلاب ايجاد کند. حوادث این روزهای کشور و به بهانه مخالفت با «گشت ارشاد»، تجلی کاملی برای این پیوند داخل و خارج است.

وی گفت: درس بزرگ نسل اول انقلاب در دوران دفاع آن است که همواره مي‌توان با تدبير و هوشياري، بزرگترين تهديدات را به فرصت تبديل کرد و از آن عليه دشمن استفاده کرد. تجاوز به خاک کشور اگر چه در نگاه اول تهديدي عليه نظام اسلامي به حساب مي‌آمد، اما همين تهديد در بستر تدبير ملت و مسئولان نظام اسلامي به فرصتي براي شکوفايي استعدادها و توانايي‌ها شد.

فرمانده سپاه ناحیه مهدیشهر بیان کرد: درس دفاع هشت ساله، آشکار ساختن اين مسئله بود که بايد به جوانان اعتماد کرد و کارهاي بزرگ را به آنان سپرد در بستر همين اعتماد بود که جوانان 15 تا 30 ساله ميدان‌دار عرصه نبرد شده و در حالي که مستشاران کارکشته نظامي از عدم تحقق بسياري از عمليات‌هاي نظامي با توجه به کمبود امکانات سخن مي‌گفتند، حماسه‌هاي بزرگي چون ثامن‌الائمه، فتح‌الامبين، بيت‌المقدس، خيبر، والفجر8 و کربلاي 5 را خلق کنند. امروز نيز به چنين اعتمادي نيازمنديم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها