خبرهای داغ:
مسئول بسیج علمی، پژوهشی و فناوری خراسان جنوبی

دفاع مقدس پیام آور سرزندگی و پیش روندگی انقلاب اسلامی است

ایمانی با بیان اینکه هفته دفاع مقدس یادآور خون‌های مقدسی است که در پای شجره طیبه انقلاب اسلامی ریخته شد، گفت: پیام والای دفاع مقدس همانا سرزندگی و پیش‌روندگی و پیش برندگی انقلاب اسلامی است.
کد خبر: ۹۴۵۸۶۲۳
|
۰۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، هادی ایمانی مسئول بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه انصارالرضا (علیه‌السلام) صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سومین روز هفته دفاع مقدس با شعار ولایتمداری، جوانان، علم و دانش‌پژوهی است.

وی گفت: این روز‌ها هنگامی‌که یادی از دفاع مقدس می‌شود، دنیایی از حماسه ملتی نجیب و آزاده در ذهن همگان تداعی می‌گردد که عطر معنویت و صفای خاصی به ما ارزانی می‌دارد.

ایمانی بابیان اینکه هفته دفاع مقدس یادآور خون‌های مقدسی است که در پای شجره طیبه انقلاب اسلامی ریخته شد، افزود: فرزندان جبهه و شهادت اطاعت را عبادت می‌بینند و پیام والای دفاع مقدس همانا سرزندگی و پیش‌روندگی و پیش برندگی انقلاب اسلامی بود.

ایمانی یادآور شد: دم مسیحایی امام بزرگوار در جامعه موجب ایجاد روحیه قوی و پولادین در آحاد جامعه به‌ویژه جوانان شد که می‌توانند با اتکا به خدا و توانمندی‌های درونی در برابر قدرت‌ها بایستند و مایه مباهات جامعه جهانی گردند.

 

مسئول بسیج علمی و پژوهشی خراسان جنوبی افزود: انقلاب نوپای ما با خون شهدای جوان و متوکل به خدا تا به امروز رشد کرده و مانا شده است؛ که سایه آن برای بهره‌برداری جهانیان روزبه‌روز در حال بیشتر شدن است.

وی با بیان اینکه بسیاری از نیرو‌های حاضر در جبهه‌ها جوانان بودند، گفت: جوانان در قالب نیرو‌های بسیج حضوری چشم‌گیر در دفاع مقدس داشته‌اند؛ این جوانان از سر کلاس درس و دانشگاه یا کارخانه و مزرعه و اداره برای دفاع از آرمان و سرزمین خود به جبهه‌ها آمده بودند.

 

مسئول بسیج علمی و پژوهشی خراسان جنوبی ادامه داد: جوانان ایران اسلامی با خلق رشادت‌های فراوان نشان دادند که بهترین جوانان جهانند.

ایمانی با بیان اینکه الگوی این جوانان، جوانان کربلا بودند، افزود: روحیه خودباوری و جسارت جوانان باعث شد کار‌های نشدنی، شدنی شود و شعار ما می‌توانیم به ظهور رسید.

 وی عنوان کرد: در دفاع مقدس ما شاهد اتفاقات شگرفی در حوزه نظامی هستیم که از جوانانی سرزده است که شاید حتی یک واحد درسی در دانشگاه‌های نظامی نگذرانده بودند و در برابر ژنرال‌های جهان ایستادند و خلق حماسه کردند و آن‌ها را وادار کردند که در برابر دانایی آن‌ها سر تعظیم فرود آورد.

 

مسئول بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه انصارالرضا (ع) افزود: ایران قبل از انقلاب اسلامی کشوری بود که در تمام مسائل نظامی وابسته به آمریکا و غرب بود.

 

وی با اشاره به حضور مستشاران نظامی آمریکا در تمام سطوح نیرو‌های مسلح آشکار، ادامه داد:، اما با وقوع انقلاب اسلامی و اخراج مستشاران نظامی و شروع جنگ تحمیلی، نیرو‌های نظامی، خود ارکان ارتش و صنایع نظامی را در اختیار گرفتند.

ایمانی به نیاز‌های مختلف جنگ و تحریم شدید تسلیحاتی اشاره کرد و افزود: این موضوع باعث شد در صنایع نظامی نوآوری‌های مختلفی بروز کند؛ و این روند بعد از جنگ نیز ادامه یافت.

وی ساخت انواع موشک‌ها، تانک‌های پیشرفته و ناو‌های کوچک و بزرگ از دستاورد‌های مهم صنایع نظامی در طول دوران دفاع مقدس دانست.

 

وی افزود: در دوران دفاع مقدس ساخت پهپاد، ساخت پل‌های معلق و متحرک و ساخت سامانه‌های راداری و رادیویی کلید خورد و عملیات‌های مختلف غافلگیر کننده نشان از نبوغ جوانان ما را در پی داشت.

 

ایمانی ادامه داد: شاید به جرات بتوان گفت سطح جدیدی از علوم نظامی در دفاع مقدس به جهان عرضه شد که هنوز هم در دانشگاه‌های برتر نظامی دنیا برخی از عملیات‌ها تدریس می‌شود.

وی نقش شهدای بعد از دفاع مقدس، چه شهدای عرصه علم و چه شهدای عرصه امنیت به امام حسین (ع) اقتدا کردند و مؤثر دانست و افزود: عرصه علم و فناوری در این روز‌ها دست برتر نظام مقدس جمهوری اسلامی است که جز با روحیه جهادی و بسیجی و تاسی به شعار ما مقاوم هستیم پیش نخواهد رفت.

 

مسئول بسیج علمی و پژوهشی و فناوری خراسان جنوبی ادامه داد: دفاع مقدس امروز؛ عرصه علم و دانش است که باعث بیمه شدن نظام در برابر تهدید‌ها خواهد شد.

وی عنوان کرد: امروز علوم هسته‌ای، نانو، سلول‌های بنیادی، هوش مصنوعی، علوم شناختی و ... همه و همه اگر با معنویت اسلامی آمیخته شود به انفجار نوری دیگر در جهان منتهی خواهد شد که طلوع خورشید ولایت عظما را ان شاالله به دنبال خواهد داشت.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها