به مناسبت هفته دفاع مقدس؛

زنگ مقاومت ایثار و پیروزی در شهرستان زاهدان به صدا در آمد

به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس، زنگ مقاومت، ایثار و پیروزی در مدرسه نمونه صادقیه زاهدان به صدا درآمد.
کد خبر: ۹۴۵۸۶۳۱
|
۰۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۶

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس زنگ مقاومت، ایثار و پیروزی در مدرسه نمونه صادقیه زاهدان  با حضور مسئولان استانی و شهرستانی امروز به صدا درآمد.

سردار«محمد کرمی» فرمانده قرارگاه منطقه‌ای قدس نزسا در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امام و شهدا انقلاب اسلامی گفت: بازگشایی مدارس فصل بارور شدن ذهن جوانان و نوجوانان از آموزه‌های دینی و شکوفایی استعدادهای دانش آموزان است.

وی با اشاره به این مطلب که پیامبر گرامی اسلام و قرآن توجه بسیاری به علم دارندو هیچ دینی به این مهم توجه ندارند، افزود: پیامبر اسلام همواره تاکید بر علم آموزی از دوران کودکی تا زمان مرگ را داشته است‌.

‌سردارکرمی ادامه داد: امروز آموزش و پرورش نقش بسیار اساسی در کشور دارد چون جوانان خلاق، متفکر، مومن، انقلابی و نوآور و دارای مهارت را تربیت، آموزش و رشد می دهد.

این مسئول با تاکید بر این مطلب که با توجه به نوع نگاه و محتواهای آموزشی، نقش اساسی را معلمان و مسئولان مدارس بر عهده دارند، ادامه داد: نوع رفتار معلم بر روی دانش آموزان تاثیرگذار است.

فرمانده قرارگاه منطقه ای قدس نزسا افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید بر علم آموزی دارند و رسالت معلم امروز سنگین است، همه مسئولان استان باید به آموزش و پرورش کمک کنند چرا که ما جوانان خود را در اختیار آموزش و پرورش قرار میدهیم و جوانان ما در این مکان رشد می کنند و ذهنشان شکل می گیرد.

وی بیان داشت: آنچه که امروز در برخی از ناهنجاریهای اجتماعی مشاهده می شود در حوزه آموزش و پرورش است، این حوزه بسیار مهم است چون مکانی است که نونهالان، نوجوانان و جوانانی را تربیت می کند و بارور کردن اذهان در این نهاد و نظام آموزشی بسیار مهم است.

این مسئول اظهار داشت: فکری که در ذهن دانش‌آموز شکل می‌گیرد محصول آموزش و پرورش در تربیت یک فرد خلاق، مومن جهادی است که با بهره‌گیری از این حوزه متحول می‌شود و آنچه که اسلام برآن تاکید دارد نگاه تربیتی به دانش آموزان است و در بحث مهارت آموزی و محتوایی این حوزه نقش بسیار مهم و اثر‌گذاری را ایفا می کند.

ارسال نظرات