همایش تجلیل از فرماندهان و پیشکسوتان دفاع مقدس در فیروزکوه برگزار شد

همایش تجلیل از فرماندهان و پیشکسوتان دفاع مقدس در سالن همایش های دانشگاه آزاد اسلامی شهرستان فیروزکوه برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۵۸۸۱۷
|
۰۲ مهر ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۶

به گزارش روابط عمومی ناحیه مقاومت بسیج شهرستان فیروزکوه، همایش تجلیل از فرماندهان و پیشکسوتان دفاع مقدس و تجلیل از خانواده  معزز شهداء ,فرماندهان ,رزمندگان ,ایثارگران و مدافعان حرم شهرستان فیروزکوه در سالن همایش های دانشگاه آزاد اسلامی شهرستان فیروزکوه برگزار شد.

 در این مراسم که با نوای گرم رزمنده ی دفاع مقدس اکبر اسفندیار و روایتگری کربلایی علی آهنگر مزین شده بود سردار مشیدی   به بیان عظمت حماسه ی شهداء و رزمندگان دفاع مقدس پرداخت.

سردار مشیدی از یادرگاران هشت سال دفاع مقدس در ادامه مراسم گفت: ما به این نتیجه رسیدیم که انقلاب کردن خیلی آسان ولی نگهداشتن انقلاب خیلی سخت است ,انقلابی بودن آسان است ولی انقلابی ماندن خیلی سخت است چون درگیری بین حق رو باطل از زمان هابیل و قابیل تا امام حسین(ع)و یزید و از زمان ایشان تاالان و تا بعد و تا ظهور حضرت صاحب الزمان ادامه دارد و این نبرد حق و باطل   همچنان ادامه دارد و بسیار سخت تر شده است.

وی   افزود:   انقلاب اسلامی به بیان مقام معظم رهبری گنجینه بزرگی است که باید از این گنجینه استفاده کنیم و به دوره های بعد انتقال دهیم و ایثارگری ها و فرهنگ شهادت ترویج شود؛ وی افزود:   انقلاب کمونیستی مانند انقلاب ۱۷ اکتبر روسیه و  انقلاب امانیسم یا لیبرالیسم مثل انقلاب فرانسه و  انقلاب های الهی مثل انقلاب حضرت نوح,حضرت یونس و حضرت موسی در خطر بوده است و  شکست خورده، انقلاب کمونیستی روسیه و انقلاب های امپریالیستی و سرمایه داری شکست خوردند ,انقلاب حضرت موسی نتوانست به اهدافش برسد حتی به جرئت می توانیم بگوییم که انقلاب حضرت پیامبر هم به اهدافش نرسید چون در این صورت جهان گلستان میشد. وچه شد که فرزند ایشان توسط مسلمانان از قفا سربریده شد.

سردار مشیدی خاطرنشان کرد: ۱۸۰۰سال قبل   اروپایی ها چه بلایی بر سر ایران آوردند,مغول های بی عقل به ایران حمله کردند به جز شیراز و اصفهان همه جا را تصرف و قتل عام کردند و از جمجمه های پنج میلیون ایرانی مناره ساختند پس از آن تیمور لنگ به ایران آمد و شیراز و اصفهان را هم فتح کرد کمی جلوتر پرتغالی ها آمدند و ۱۱۷ سال جنوب ایران را اشغال کردند,در ۳۰۰ سال قبل از انقلاب   در دوران قاجار تمام کشورهای شمالی ایران جزئی از کشور بود استان هرات افغانستان ,مجموعه جزایر بحرین با ۳۳ جزیره ی زیبا و مردمی فهیم جزئی از ایران بود.

وی بیان داشت: در گذشته اگر فقط یک کشور با ایران درگیر می شد یا تهدید می کرد یا تحریم می کرد سلاطین تسلیم میشدند و ننگ نامه هایی ازقبیل ترکمنچای را امضاء می نمودند و اگر این انقلاب به اذن خداوند متعال به وقوع نمی پیوست شاید اکنون کشوری به نام ایران در نقشه   جهان  مشاهده نمی شد .

سردار مشیدی   تاکید کرد: دلیل عزت شهدا و ایثارگران ما این است که در هشت سال دفاع مقدس در مقابل استکبار جهانی با عنایت پروردگار ,توسل به ائمه هدا و رهبری امام و روحانیت بزرگوار و در صحنه بودن مردم شریف حتی یک وجب از خاک کشور و یک گام از اصول اولیه ی خودمان عقب ننشستیم.

در ابتدای این مراسم سرگرد حیدری منش فرمانده سپاه قمر بنی هاشم شهرستان فیروزکوه   عنوان داشت: امروز این مراسم برای تکریم از   ایثارگران عزیز که در هشت سال دفاع مقدس حماسه آفریدند برگزار شده و همانطور که شهید آوینی گفت: امروز کسانی هستندکه از معرکه  جهاد زخمی بر بدن دارند و ما امروز از شهامت و دلاورمردی هایی که در آن ایام خلق کردند تجلیل می کنیم.

وی   افزود: کسانی که همچنان منتظرند تا به سوی پروردگارشان بشتابند و امروز فرصتی شد تا از این عزیزان تقدیر و تکریم کنیم اگر امروز در دنیای سراسر ظلم نظامی توانسته تا در مقابل استکبار جهانی بایستد به دلیل ایستادگی این عزیزان با بهره گیری از مکتب عاشورااست.

فرمانده سپاه شهرستان فیروزکوه خاطرنشان کرد: امروز ما نسل جدید سپاه پاسداران و جوانانی که در این مجموعه هستند  راه پیشکسوتان را ادامه می دهند با تکیه بر گوهر درونی سپاه یعنی بصیرت و تقوا و با الگوبرداری از سیره ی شهداء ان شاءالله در مسیر تعالی سپاه در فرایند گام دوم انقلاب اسلامی گام برداریم.

  

 

ارسال نظرات