خبرهای داغ:
 در بیانیه ای تأکید شد؛

بسیج حقوقدانان و جامعه حقوقی استان سمنان خواستار برخورد قاطع با هنجارشکنان شد

سازمان  بسیج حقوقدانان و جامعه حقوقی استان سمنان ضمن محکومیت این اعمال غیر انسانی و غیر شرعی و غیر قانونی و ضمن اعلام آمادگی هر گونه همکاری حقوقی در این زمینه ، برخورد قاطع و شدید با تمامی هنجار شکنان معلوم الحال را درخواست می کند.
کد خبر: ۹۴۵۹۲۷۷
|
۰۵ مهر ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان، متن بیانیه سازمان  بسیج حقوقدانان و جامعه حقوقی استان سمنان به شرح ذیل است؛

 موضوع پوشش و حجاب متعارف به عنوان یک امر فطری برای همه انسانها اعم از مرد و زن در آیات قرآنی و روایات متعدد از ائمه معصومین ( ع) به منظورپاکسازی جان و روان انسانها و تطهیر آنها از آلودگی، نابسامانی های اخلاقی، خانوادگی و اجتماعی و جلوگیری از تعرض دیگران ، بسیار تاکید و سفارش شده است. بطوریکه این امر حسب مورد در کشورهای مختلف اعم از مسلمان یا غیر مسلمان نیز براساس اعتقادات آنها و  به موجب قوانین و مقررات مربوطه مورد توجه و تاکید قرار گرفته است. در کشور عزیز ایران زنان مومن همواره با تاسی از قرآن کریم و ائمه معصومین و سفارش عالمان و فقیهان جامعه، بر رعایت پوشش و حفظ حجاب اهتمام داشته و به عنوان یک اصل مسلم آن را مورد پذیرش قرار داده اند و تلاش دشمنان هیچگاه نتوانسته است بانوان کشورمان را از این اعتقادات دینی ، قلبی و درونی دور سازد.

پس از سقوط رژیم ستم شاهی و استقرار نظام جمهوری اسلامی که پرچیده شدن بی حجابی و فساد و ولنگاری شعار اصلی زنان کشورمان بود ، با تصویب قوانین و مقررات مربوطه بر این امر تاکید گردید و در طول 43 سال گذشته نیز علاوه بر حفظ حجاب از سوی بانوان عزیز کشورمان ، دستگاههای متولی و پلیس امنیت اخلاقی (گشت ارشاد) نیز در اجرای یکی از اصول مسلم دین مبین اسلام یعنی امر معروف و نهی از منکر در مقابل ناهنجاری ها ( بی حجابی) به عنوان جرم مشهود به وظیفه قانونی و شرعی خود عمل کرده اند.

متاسفانه استکبار جهانی و سلطنت طالبان خارج نشین همواره با توسل به ایادی دست نشانده خود در داخل،  سعی کرده اند یکی از دست آوردهای ارزشمند جمهوری اسلامی یعنی حجاب اسلامی را مورد هجمه قرار دهند و با تحریک جوانان و دختران کشورمان و سوء استفاده از هر موقعیتی، آنها را به فساد و تباهی بکشانند که نمونه بارز آن سوء استفاده از فوت یکی از بانوان کشورمان در روز های اخیر به بهانه حمایت از آزادی می باشد.

اگر چه بنا به فرمایش ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران حضرت حجت الاسلام والمسلمین رئیسی و سایر مقامات کشورمان ، رسیدگی به مطالبات شرعی و قانونی مردم ، وظیفه حکومت و حاکمیت بوده و قطعاً به خواسته های آنها از مجاری قانونی رسیدگی خواهد شد ، لکن آنچه که در روزهای اخیر به بهانه های مختلف در سطح کشور رخ داده و با هنجار شکنی برخی افراد و با اغتشاش و آشوب از سوی معاندین داخلی و خارجی ، علاوه بر اهانت به سرور و سالار شهیدان و پیامبر عظیم الشان اسلام و همچنین اهانت به مقدسات اسلام،  شهادت تعدادی از آمران به معروف و ناهیان از منکر و نیروهای انتظامی و امنیتی جان برکف و خسارات قابل توجه ای به اموال عمومی و مردم بی گناه را بهمراه داشته است ، به هیچ وجه مورد پذیرش نبوده و سازمان  بسیج حقوقدانان و جامعه حقوقی استان سمنان ضمن محکومیت این اعمال غیر انسانی و غیر شرعی و غیر قانونی و ضمن اعلام آمادگی هر گونه همکاری حقوقی در این زمینه ، برخورد قاطع و شدید با تمامی هنجار شکنان معلوم الحال را درخواست می نماید.

 امید است با درایت و تیز هوشی جوانان ، دختران و بانوان عزیز کشورمان و حضور به موقع نیروهای ولایی و انقلابی در صحنه ، نقشه شوم دشمنان همانند گذشته نقش بر آب گردد. ان شاالله

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها