معاون اقتصادی استاندار بوشهر در همایش تجلیل از فعالان اقتصادی ایثارگر در اتاق بازرگانی بوشهر گفت: ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات از محل بند الف تبصره ۱۸ تا پایان سال به بنگاه‌های تولیدی استان پرداخت می‌شود.
کد خبر: ۹۴۵۹۲۹۸
|
۰۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، دکتر علی باستین اظهار کرد: فعالان اقتصادی دیروز در عرصه جهاد نظامی و امروز در عرصه جهاد اقتصادی با پیروی از فرامین و رهنمود‌های مقام معظم رهبری، در جامعه نقش آفرین بوده و نقشه‌های دشمنان انقلاب اسلامی را خنثی می‌کنند.
وی به ظرفیت‌های اقتصادی استان بوشهر اشاره کرد و گفت: استان بوشهر در بخش‌های اقتصاد دریا، معدن، کشاورزی، نخیلات و پرورش ماهی و میگو ظرفیت‌های زیادی دارد که لازم است ما با استفاده از شیوه‌های نوین و دانش بنیان این فرصت‌ها را به واقعیت و فعالیت تبدیل کنیم.
این مقام مسئول تصریح کرد: برگزاری نشست‌های متعدد با سرمایه‌گذاران برای تشویق و جذب سرمایه داخلی و خارجی، بازدید از طرح‌های اقتصادی دارای مشکل در بخش‌های مختلف اقتصادی به همراه مدیران و تلاش در جهت رفع این مشکلات و برگزاری ۱۲ نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در استان از ابتدای سال تاکنون از جمله اقداماتی است که در جهت بهبود وضعیت اقتصادی استان بوشهر انجام شده است.

پرداخت ۲۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات ویژه بنگاه‌های تولیدی استان

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری بوشهر افزود: بنای ما در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در استان این است که هر واحد اقتصادی که مشکلی دارد مشکل آن را در این ستاد حل کنیم مگر این که مشکل در زمینه‌ای باشد که از لحاظ قانونی نتوان آن را برطرف کرد.
دکتر باستین همچنین به حمایت مالی از بنگاه‌های تولیدی اشاره کرد و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون در زمینه حمایت و تأمین مالی بنگاه‌های تولیدی استان، از محل بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۱، هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کرده‌ایم که این مبلغ تا پایان سال به ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان افزایش می‌یابد.
وی اذعان کرد: راه‌اندازی ۲ هزار و ۵۰۰ سامانه انرژی خورشیدی در روستا‌ها با هدف حمایت از افراد تحت پوشش نهاد‌های حمایتی و ایثارگران و راه‌اندازی شهرک‌های شیلاتی همراه با پرورش ماهی در زمین‌های ساحلی و روستا‌های استان بوشهر از جمله اقداماتی است که با هدف تسهیل در شرایط فعالیت‌های اقتصادی بخش خصوصی قرار است در استان انجام شود.
انتهای پیام/

ارسال نظرات