مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان زنجان در گفت وگو با خبرنگار بسیج:

آشنایی نسل جوان با فرهنگ جهاد و شهادت از لازمه های جهاد تبیین است

زنجان _ حجت الاسلام بیگدلی گفت: آشنایی نسل جوان با فرهنگ جهاد و شهادت از لازمه های جهاد تبیین است.
کد خبر: ۹۴۵۹۳۲۰
|
۰۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۲

حجت الاسلام حسن بیگدلی، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان در گفت وگو با خبرنگار بسیج زنجان؛ ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره شهداء، اظهار داشت: جنگ تحمیلی به دو بعد سخت افزاری و نرم افزاری تقسیم شده بود که اگر در جنگ‌ها هر دو عامل تجهیزات و روحیه به حد کافی باشد پیروزی صددرصد محقق می‌شود.

آشنایی نسل جوان با فرهنگ جهاد و شهادت از لازمه های جهاد تبیین است
این مسئول با بیان اینکه بعد سخت افزاری جنگ بر عهده فرماندهان بود، عنوان کرد: خوشبختانه با درایت و ذکاوت فرماندهان عملیات، مدیریت اطلاعات به خوبی صورت می‌گرفت.

وی با اشاره به اینکه عقلانیت و فرماندهی صحیح فرماندهان و جانفشانی و ایثارگری رزمندگان زمینه ساز پیروزی در عملیات‌ها یکی پس از دیگری بود، تصریح کرد: عملیات فتح المبین، بیت المقدس، والفجر ۸ و کربلای ۸ نمونه‌ای از این عملیات موفق آمیز در بعد سخت افزاری بود که موجب عزت و قدرت کشور شد.

حجت الاسلام بیگدلی با اشاره به بعد نرم افزاری و معنویت جنگ، تأکید کرد:این بعد عمدتا در اختیار روحانیت و جریان و تفکر مذهبی و الهی بود.

این مسئول با بیان اینکه بعد معنوی شامل رجز خوانی، روضه خوانی مذهبی دفاع مقدس، دعا و نیایش، توسل ها، ذکرو نوعی قوت قلب برای رزمندگان اسلام بود، بیان کرد:وظیفه این امر مهم بر دوش جامعه روحانیت و نهاد‌های مذهبی بود و توسط آن‌ها مدیریت می‌شد.

مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سپاه استان زنجان خاطر نشان کرد:معرفی جایگاه مجاهدین جنگ، جهاد و مبارزه با ستم در دوران دفاع مقدس بواسطه جامعه روحانیت تصدیق می‌شد.

وی با بیان اینکه هر دو بعد جنگ در راستای اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی بود، افزود:حرکت همسو دو بعد سخت افزار و نرم افزار دفاع مقدس پیروزی و موفقیت را برای کشور و نظام مقدس جمهوری اسلامی رقم زد.

حجت الاسلام بیگدلی با اشاره به اینکه لازمه رسیدن به پیروزی و موفقیت تبیین فرهنگ جهاد و شهادت ملت ایران در دوران دفاع مقدس به نسل جدید است، تصریح کرد:امروزه مسئله مهم و اساسی جامعه گفتن واقعیت‌ها و توجه به توصیه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در راستای جهاد تبیین است چرا که دشمن با جنگ شناختی وارد میدان شده و با تحریف و دروغ سعی در ایجاد توطئه و فتنه در جامعه دارد.

مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سپاه استان زنجان با اشاره به راه‌های تبیین فرهنگ دفاع مقدس در جامعه خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش با تعلیم و تربیت، صدا و سیما با پخش برنامه‌های تاثیر گذار، جامعه روحانیت با حضور در مساجد و اماکن عمومی و منبر‌ها، حوزه‌های علمیه، نقل چهره به چهره، مستندسازی جنگ، نویسندگان با قلم خود، رسانه‌ها و هرکس در حد توان خود می‌تواند این تفکر و فرهنگ غنی جنگ را به نسل جوان بازگو کند. 

ارسال نظرات
آخرین اخبار