مراسم تکریم و معارفه مسئول خانه نخبگان و مرکز رشد بسیج خورموج در دانشگاه آزاد اسلامی شهرستان دشتی برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۵۹۸۰۲
|
۰۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از دشتی ؛سخنران ویژه این مراسم حاج خلیل رضایی رزمنده و آزاده هشت سال دفاع مقدس و همچنین سرپرست دفتر نظارت بر انتخابات شورای نگهبان در استان بوشهر بودند که به ایراد سخنرانی پرداختند وفرمودند:هدف دشمن از راه اندازی جنگ ساقط کردن نظام اسلامی بود که به آن نائل نشدند. قبل از آغاز جنگ صدام همه را با خودش همراه کرده بودو محاسباتشان را کرده بودند و صدام در مهران گفته بود ادامه مصاحبه در تهران خواهیم داشت.

این جنگ یک جنگ جهانی علیه جمهوری اسلامی بود.

دشمن در جنگ محاسبه همه جیز را کرده بودند ولی در محاسباتشان ایمان مردم غیور ایران را محاسبه نکرده بود.

در ادامه گفت:یکی از دستاوردهای جنگ تحمیلی تثبیت انقلاب اسلامی بود. همانطور که امام فرمودند:جنگ نعمت بود و این برگرفته از قرآن بود ما ابهت شرق و غرب را در جنگ شکستیم. ما در جنگ انقلاب خود را به جهان صادر کردیم. ابرقدرتی ایران از جنگ تحمیلی است. اینها همه نعمت اللهی است و این نعمتها را به جوانان باید یادآوری کرد. 

تثبیت حاکمیت و تمامیت ارضی جمهوری اسلامی . هر وقت جنگی بود بخشی از کشور جدا می شد. مگر در جنگ تحمیلی که یک وجب از ایران جدا نشد اینها همه از دستاوردهای جنگ تحمیلی بود. 

جرا بعد از خرمشهر عقب نشینی نکردیم؟ چون سرزمینهای ما در دست صدام بود و آغازگر جنگ باید مشخص می شد.

آنچه امروز به ذهن دشمن نمی رسد جنگ است چون تجربه جنگ تحمیلی را از یاد نبرده و نظام به بازدارندگی رسیده است.

در پایان به اتفاقات اخیر پرداختند و گفتند ۹۸درصد اغتشاشگران زیر ۱۸ سال بودند. امروزه دشمن داره روی ریشه انقلاب یعنی خانواده کار میکند.انقلاب امروزه علاوه بر بازدارندگی به اقدام پیش‌دستانه رسیده است.

وی متذکر شدند و فرمودند: باید گوش به فرمان ولی امر و سیره شهدا باشیم تا از قطار انقلاب پیاده نشویم. و سعی در ارتقای بصیرت سیاسی جوانان و نوجوانان داشته باشیم.

در ادامه برنامه سرهنگ زارعی تبار فرمانده سپاه ناحیه امام رضا (ع) دشتی ضمن خوش آمد گویی به حاضرین در برنامه به مباحثی در مورد دفاع مقدس پرداختند و فرمودند:دفاع مقدس یک دانشگاه بود که افراد فرهیخته که از لحاظ علمی و مدیریتی و زاهد و عارف امثال شهید انجم افروز از آن دانشگاه فارغ تحصیل شدند.

 وی گفت:روزی رزم آرا در این کشور می‌گفت ما یک آفتابه نمی توانیم بسازیم امروزه از تهدید جنگ یک فرصت ساختیم و امروزه در علم و قدرت علمی و نظامی از بهترین ها هستیم. 

مولفه قدرت ساز علم است علمی که برکت شهدا حاصل شد. 

و در پایان جناب سرهنگ هنرمند.مسئول علمی پژوهشی سپاه امام صادق به ایراد سخنرانی پرداختند وفرمودند:

یکی از راه های پیشرفت استفاده از جامعه نخبگان است که در همین شهرستان دارای استعدادهای درخشان فوق العاده هستیم. 

امروز با معرفی خانم دکتر هاشمی به عنوان مسئول خانه نخبگان شهرستان دشتی به دنبال شکوفایی علمی شهرستان هستیم.هسته های فن آور باید در سطح شهرستان بنابه تشخیص خانه علم و فناوری پایه گذاری شود. 

و در پایان گفت:ما در جنگ نظامی سیاسی و امنیتی دشمن را زمین گیر کردیم در جنگ اقتصادی هم ان شاالله آنها را شکست خواهیم داد.

انتهای پیام/.

ارسال نظرات