خبرهای داغ:
قائم مقام مدیر حوزه های علمیه کشور؛

حوزه علمیه استان قزوین باید به جایگاه برجسته پیشین خود بازگردد

حجت الاسلام والمسلمین ملکی عنوان کرد: استان قزوین دارای اساتید برجسته ای است و استان بسیار مهمی است همچنان که مقام معظم رهبری به آن اشاره کردند لذا باید استان قزوین به جایگاه خود بازگردد. 
کد خبر: ۹۴۵۹۸۴۱
|
۰۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۹

قزوین_به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، آئین تکریم و معارفه مدیر جدید حوزه علمیه قزوین صبح امروز با حضور مسوولان کشوری و استانی در سالن جلسات سازمان تبلیغات اسلامی قزوین برگزار شد.

حجت الاسلام ملکی قائم مقام مدیر حوزه های علمیه کشور در این مراسم با اشاره به جریانات اخیر کشور بیان کرد: اینکه عده ای از روی ناآگاهی و یا به تبعیت از دشمنان انقلاب به خیابان ها بریزند، رسالت حوزه علمیه را در آگاه سازی و بصیرت افزایی جامعه سنگین تر می کند. 

وی با بیان ایاتی از کلام الله مجید مبنی بر اینکه در فتنه ها به قرآن پناه ببرید گفت: اگر قرآن درست خوانده شود می تواند راهگشای جامعه باشد. جامعه جوان ما از قرآن دور افتاده اند و قطعا همین جوانان راه را درست تشخیص می دهند.

حجت الاسلام ملکی اظهار کرد: بحث انفاق و گذشت و جهاد بر اساس تقوا در قرآن بیان شده است. اما باید دید تقوا کجاست؟ آیا کسی که حجاب بر می دارد و فحاشی می کند، تقوا دارد و یا کسی که نماز می خواند و اعتقاد به آخرت دارد ؟

قائم مقام مدیر حوزه های علمیه کشور عنوان کرد: در مقابله با خطری که دین را تهدید می کند تنها کسانی که می توانند جلوی این خطرات را بگیرند حوزه علمیه و روحانیت باتقوای به روز است و باید با تقوا کاری کنند که مخاطب آنها را بپذیرد. 

وی افزود: حوزه های علمیه در صورتی می توانند امام جماعت باشند که از حیث تقوا از سایرین جلوتر باشند. دشمن شناسی، مخاطب شناسی، به موقع فریاد کشیدن و سکوت کردن، دوری از اختلاف از شاخصه های روحانیت باتقواست.

حجت الاسلام ملکی تصریح کرد: قابل قبول نیست که در حوزه علمیه اختلاف وجود داشته باشد. ما تربیت شدگان قرآن هستیم و کسی که تربیت یافته قرآن است براساس قرآن سخن می گوید. لذا زیباترین عمل در جامعه باید از سوی روحانیت باشد.

قائم مقام مدیر حوزه های علمیه کشور اضافه کرد: حوزه های علمیه بنا است دانشگاه و کسبه و همه اقشار را هدایت کنند. این هدایت و رهبری از نوع «تکوینی» است تا جامعه به روحانیت تمکین کند. 

وی یادآور شد: با تمام وجود تا زمانی که در منصب خود هستم از مدیر خود حمایت می کنم. اما از شورای محترم مشورتی استان که بسیار فرصت مناسبی برای شهر است و یک اتاق فکر می باشد می خواهم که ظرفیت ها را شناسایی کند. استان قزوین دارای اساتید برجسته ای است و استان بسیار مهمی است همچنان که مقام معظم رهبری به آن اشاره کردند لذا باید استان قزوین به جایگاه خود بازگردد. 

قائم مقام مدیر حوزه های علمیه کشور بیان کرد: اخلاص، اصل اول حوزه علمیه است. ما تلاش می کنیم و خدا باید امور را هدایت کند. کسی که امور خود را اصلاح کند خدا نیز امور او را با مردم اصلاح می کند و تقوا اصل مهمی است که موجب توجه خدا می شود و این لازمه جامعه به ویژه حوزه هاست.

 

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها