خبرهای داغ:
رئیس مجلس شورای اسلامی در یادواره سرداران شهید شهرستان‌های لامرد و مهر بیان کرد:

مشکلات ما در فضای اجتماعی و اقتصادی از زمانی آغاز شد که از فرهنگ دفاع مقدس فاصله گرفتیم

رئیس مجلس شورای اسلامی که در یادواره سرداران شهید شهرستان‌های لامرد ومهر در مصلی الغدیر شهر لامرد سخنرانی کرد.
کد خبر: ۹۴۶۰۰۱۴
|
۰۸ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، دکتر محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی که در یادواره سرداران شهید شهرستان های لامرد و مهر در مصلی الغدیر شهر لامرد اظهار داشت: خدواند را شاکرم که در آغاز ماه ربیع الاول بعد از دوماه عزاداری در ماه محرم و صفر و همزمانی با هفته دفاع مقدس که یاداور فرهنگ جهاد وشهادت و سربلندی و افتخار ملت عزیز ایران است در جمع گرم و صمیمی شما مردم شهرستان های لامرد ومهر باشم.

وی گفت: حضور در جمع خانواده های معظم شهدا که ملت ما و امت اسلامی هر چه دارد به برکت خون شهدا است که باید از داشته های مادی و معنوی مان شاکر باشیم.
وی گفت: در این جا جا دارد از امام شهدا و این بزرگ مردی که جز برای خدا کلامی نگفت و جز در راه خدا گامی برنداشت و با عمل و اخلاص خود در این مقطع زمان باعث تشدید حیات مجدد اسلام و عزت امت اسلامی در زمانی که دین به عنوان افیون جامعه معرفی می شد دین و معنویت را به میدان اورد یادی کنیم.
 
قالیباف ادامه داد: اگر در این ایام می خواهیم به عظمت انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس پی ببریم باید یک نگاهی داشته باشیم که در آن دوران چه گذشت.

او گفت: هیچ اتفاقی و پدیده ای نظامی اقتصادی، سیاسی در دنیا اتفاق نمی افتاد مگر اینکه یکی از این دو قدرت غرب وشرق پشت سرهم قرار می گرفتند و در پنج قاره این کره خاکی ظلم این دو ابرقدرت برهمه جوامع بشری حاکم بود که در چنین شرایطی انقلاب اسلامی به رهبری امام متولد شد.

رئیس قوه مقننه اظهار داشت: انقلاب اسلامی یک جنگ و دشمنی به تمام معنای دو ابرقدرت در مقابل این انقلاب ایستاد و با ان مقابله کرد.

وی گفت: در دوران دفاع مقدس از غرب و اروپا مورد حمله قرار می گرفتیم و با هواپیماهای فرانسوی و موشک های هوابه دریا در زدن نفکتش های ما و فلج کردن اقتصاد ما در زمان جنگ تا هواپیماها و تجهیزات زمینی و دریایی و هوایی که شوروی ان زمان حمایت می کرد مورد حجمه قرار می گرفتیم.

او گفت: از نیروی انسانی تا پول و ثروت بعضا کشورهای متطقه و خارج از منطقه بود و همه شرق و غرب دست به دست هم دادند و در مقابل بیداری یک ملت ایستادند.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دفاع مقدس از این لحاظ ارزشمند است که با اندیشه های نابی که برخواسته از مکتب اهلبیت و منطبق بر سنت های الهی بود مردم با تکیه بر ایمان، ایثار و با تکیه بر هویت اسلامی و انقلابی خود از وطن و آرمان ها و ارزش ها دفاع کردند.

وی افزود: حضور مردم در دفاع مقدس یک حرکت عظیم فرهنگی و تولید یک فرهنگی به نام فرهنگ بسیج که برخواسته از فرهنگ عاشورا بود شکل دادند و این عظمت دفاع مقدس است.

قالیباف گفت: جمع شدن ما در کنار هم به دلیل این است که بگویم راه نجات بشریت و اسلام و مسلمین و پیوند امام و امت ریشه در دفاع مقدس که برخواسته از فرهنگ عاشورا و جهاد وشهادت و مبتنی بر سنت های الهی و تکیه بر مردم است دارد.

او اذعان کرد: حضور مردم و جوانان شهرستان های لامرد ومهر در دوران دفاع مقدس یک نمادی از عظمت انقلاب اسلامی است که با وجود مشکلات اقتصادی اینچنین به میدان جنگ رفتند.

این یادگار دفاع مقدس ادامه داد: پیشرفت منطقه لامرد ومهر به برکت اتفلاب اسلامی است و همان اولویتی که امام فرمودند کسانی پای این انقلاب تا آخر ایستاده باشند که طعم فقر را چشیده باشند و این انقلاب تا زمانی پابرجاست که سیاست ها و تصمیمات و اولویت ها به محرومین و مستضعفین که صاحبان اصلی این انقلابند بدهد.

رئیس نهاد قانونگذاری کشورمان تاکید کرد: ویڙگی های دوران دفاع مقدس مدیریت و نحوه حکمرانی، الگوی مدیریت جهادی و...می باشد که همه اینها را در دوران دفاع مقدس یاد گرفته ایم.

وی با بیان اینکه مهم ترین ویژگی دوران دفاع مقدس بی بدیل بودن منطق فرهنگ دفاع مقدس است و مشکلاتی را در اداره کشور میبینم که همه باید تلاش کنند تا این مشکلات مرتفع شود، افزود: آمریکای ظالم و رژیم صهیونیستی کودک کش تاب دیدن انقلاب اسلامی را ندارند و هر روز بر علیه نظام توطئه می کنند.

این مقام مسول با اشاره به اینکه بعضی ها می گویند این فرهنگ باعث بروز مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم شده است تاکید کرد: مشکلات ما در فضای اجتماعی و اقتصادی از زمانی آغاز شد که از فرهنگ دفاع مقدس فاصله گرفتیم و دشمن به دنبال این است تا باورها و ارزش های انقلاب که مانع حرکت انهاست از بین ببرد.
وی ادامه داد:من با صراحت این را عرض میکنم که ما در مسایل اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی هم چالش ها و مشکلاتی را داریم که قابل قبول نیست و باید خدمت رسانی و تلاشمان را برای حل مشکل مردم انجام دهیم.
انتهای پیام/
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار