خبرهای داغ:
سردارکوثری در یادواره شهدا و تجلیل از ایثار گران نایین

اطمینان قلبی امام به خدا ، مهمترین شاخصه و عامل پیروزی در جنگ بود.

به مناسبت هفته دفاع مقدس ،یادواره شهدای شهرستان نایین همراه با تجلیل از 1100 رزمنده و ایثارگر دوران 8 سال دفاع مقدس در جوار گلزار شهدای امامزاده سلطان سید علی (ع) نایین برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۶۰۱۵۶
|
۰۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از نایین " یادواره شهدا و تجلیل از 1100 رزمنده و ایثارگر دوران 8 سال دفاع مقدس ، با حضور رزمندگان ،جانبازان ، خانواده معظم شهدا ، مردم و مسئولین و با سخنرانی سردار دکتر محمد اسماعیل کوثری  پنجشنبه 7 مهر ماه همزمان با نماز مغرب و عشاء در جوار گلزار شهدای  امامزاده سلطان سید علی (ع) نایین برگزار گردید.

در یادواره شهدای شهرستان نایین، محمد اسماعیل کوثری فرمانده لشکر ۲۷ محمد رسول الله دوران دفاع مقدس و نماینده فعلی مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان برخی از واقعیت‌های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، اظهار داشت : اگر می‌خواهیم از دفاع مقدس بگوییم، باید از امام (ره) صحبت کنیم. امامی که در سن ۷۸ سالگی با جسمی نحیف، آنچنان حماسه ای در این کره خاکی خلق کرد که باعث شگفتی تمامی سیاستمداران دنیا شد.

وی ادامه داد: با پیروزی انقلاب اسلامی تمام معادلات دنیا به هم ریخت در شرایطی که پس از جنگ جهانی دوم، دو ابرقدرت آمریکا و شوروی سابق دنیا را بین خود تقسیم کرده بودند.

سردار کوثری در بخشی از سخنان خود به شرایط جنگ تحمیلی نیز اشاره و تصریح کرد: درآن زمان ایران اسلامی تنها ۷ لشکر داشت اما طرف مقابل را چنان تقویت و تجهیز کرده بودند که ۱۲ لشکر و ۱۵ تیپ مستقل داشت و با این قدرت تصمیم داشتند سه روزه استان خوزستان را گرفته و هفت روزه به تهران برسند تا نظام نوپای جمهوری اسلامی را نابود کنند.

نماینده مردم تهران درمجلس شورای اسلامی با بیان این مطلب که اگر بخواهیم درمورد هشت سال دفاع مقدس بگوییم، باید از امام (ره) صحبت کنیم افزود: دو عامل ولایت و مردم ولایت مدار باعث شکست نقشه های دشمن و بی اثر کردن تمامی تجهیزات نظامی بود.

وی بااشاره به این موضوع که اطمینان قلبی امام به خدا ، مهمترین شاخصه و عامل پیروزی در جنگ بود ، افزود : بازماندگان منافقینی که طومارشان در عملیات مرصاد درهم پیچیده شد امروزه با استفاده از فضای مجازی تلاش در تحریک مردم برای آشوب و اغتشاش دارند . به حول و قوه الهی جوانان مومن و انقلابی ما در این زمان نیز بساط این کور دلان را در هم می پیچند.

سردار کوثری ضمن تبیین چرایی تبدیل دوران جنگ تحمیلی به  دفاع مقدس گفت : رزمندگان اسلام فقط با خدا معامله می کردند، اگر نیروی بسیج و مردم نبودند قطعا ما هیچ گاه موفق نمی شدیم .

به‌گزارش خبرنگار بسیج، درپایان این مراسم از ‌‌۱۱۰۰ رزمنده، ایثارگر و پیشکسوت عرصه جهاد و دفاع مقدس در نایین تجلیل و از نرم افزار شهدای شهرستان نایین تحت عنوان هویت پروانه ها نیز رونمایی و  بنای جدید گلزار شهدای شهرستان نایین نیز مورد بهره برداری قرار گرفت .

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار