خبرهای داغ:
فرمانده سپاه ناحیه بقیه‌الله (عج) شیراز:

در حکومت شیعی، کسی حق تهاجم ندارد، اما مقاومت و دفاع واجب است

یادواره شهدای آبروی محله گلکوب شیراز با حضور فرمانده سپاه ناحیه بقیه‌الله (عج) شیراز برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۶۰۳۴۱
|
۰۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۰

به گزارش خبرنگار بسیج از شیراز، سرهنگ پاسدار مجید علیپور فرمانده سپاه ناحیه بقیه‌الله (عج) شیراز در یادواره شهدای آبروی محله گلکوب شیراز، یکی از حوادث سرنوشت‌ساز و مقاطع حساس کشور عزیزمان که در تاریخ ثبت شده و خواهد ماند، دوران دفاع مقدس است، اظهار داشت: این دوران در سخت‌ترین شرایط که کشور به چشم خود می‌بیند، یک دوران ناجوانمردانه به قصد اشغال خاک و از بین بردن نظامی است که با دست‌ها و خون‌های پاک مردم به وجود آمده بود، این جنگ بر ما تحمیل شد.
سرهنگ علیپور با اشاره به اینکه در اینگونه جلسات و محافل باید روی صحبت با نوجوان‌ها و جوان‌ها باشد، ادامه داد: این جوان‌ها آینده‌ساز کشور هستند، دختر خانم ستون خیمه یک خانه است و آقاپسر جوان مدیریت مجموعه‌ای را به زودی در دست می‌گیرد و دست به دست هم کشور را می‌سازند.
وی با بیان اینکه در مطالعه تاریخ و توجه به نقشه ایران، مشاهده می‌کنیم که چند صدسال قبل از پیروزی انقلاب، با جنگ‌های کوچک، قسمتی از خاک کشورز جدا شده است، تصریح کرد: با شرایطی که ساختارهای سیاسی و اداری کشور هنوز شکل نگرفته بود، و همچون دیگر انقلاب‌های جهان، انقلابیون مشغول سروسامان دادن به وضع کشور بودند و نیروی نظامی کارآیی هم نداشتیم، دشمن با تهاجم نظامی به کشور، تصمیم داشت این انقلاب را از پا در بیاورد.
فرمانده سپاه ناحیه بقیه‌الله (عج) شیراز گفت: صدام که پیشانی حمله به ایران اسلامی بود، تنها نبود و از حمایت‌های سیاسی، نظامی و اقتصادی دنیای استکبار و با چراغ سبز و هدایت و تشویق آمریکا و اذنابش به ایران حمله کرد و چنان به قدرت و پشتیبانی خود اعتماد داشت، که در ابتدای جنگ با خبرنگاران مصاحبه نکرد و گفت من 48ساعت دیگر در تهران با شما مصاحبه خواهم داشت.
سرهنگ علیپور با اشاره به اینکه جنگی که دشمن فکر می‌کرد چند روز بیشتر طول نمی‌کشد، هشت سال طول کشید و با مقاومت مردم در مقابل 36 کشور دنیا ایستادیم.
وی با بیان اینکه جوان‌های تربیت شده در همین کوچه پس کوچه‌های شهرها و روستاها بودند، با تبعیت از ولی فقیه و ایمان به مرجعیت رفتند و با سپرکردن سینه‌های خود جلوی گلوله، درس مقاومت به ما دادند و باعث پیروزی و سربلندی ایران اسلامی شدند، افزود: ما در این جنگ، ما دفاع کردیم و این دفاعمان مقدس شد، چرا که در حکومت شیعی، کسی حق تهاجم ندارد، اما مقاومت و دفاع واجب است.
فرمانده سپاه ناحیه بقیه‌الله (عج) شیراز با اشاره به اینکه یادواره‌های آبروی محله، مثل دیگر جلسات مذهبی دیگر در حسینیه‌ها و مساجد گرفته نمی‌شود و در محلات برگزار می‌شود، تصریح کرد: این امر به دلیل زمینه‌سازی برای حضور اکثریت مردم است و ما به این جلسات آبروی محله می‌گوییم، یعنی آبروی محله شما، شهدایی هستند که زمانی در همین کوچه پس کوچه‌ها زندگی کردند.، اما در یک مقطعی عمل درست و به‌هنگام داشتند و به بالاترین درجه‌ای که هرکسی در طول زندگی می‌تواند برسد، رسیدند و امروز مایه افتخار ما هستند.
بازگویی داشتن افتخاراتی در دل محلات، از نکات قابل توجه در یادواره‌های شهدای آبروی محله است که سرهنگ علیپور از آن یاد کرد و ادامه داد: گرامیداشت یاد شهدا برای این است که ما از دوران دفاع مقدس درس و عبرت بگیریم و باید همیشه از گذشته درس بگیریم و اگر کسی از گذشته خود نتواند درس بگیرد، نمیتواند در آینده درست عمل کند.
فرمانده سپاه ناحیه بقیه‌الله (عج) شیراز گفت: تحقق وعده الهی، آن درسی است که باید به عنوان درس از دوران دفاع مقدس از آن یاد کنیم و نباید یادمان برود که در هشت سال جنگ تحمیلی، با د ست خالی و قدرت مادی به پیروزی نرسیدیم، چراکه از لحاظ عده و عده و تجهیزات، قابل مقایسه با رژیم بعثی نبودیم، اما یاد خدا و ایمان و اعتقاد به وعده نصرت الهی ما را به پیروزی رساند.
وی با بیان اینکه خداوند برای یاری رساندنش شرط گذاشته است، یاری دین خدا و مقاومت و ایستادگی را از این شروط عنوان کرد و گفت: همچنان که در طول 43سال گذشته این نظام و انقلاب علی‌رغم همه مشکلاتی که در عرصه های مختلف نظامی، اقتصادی و فرهنگی برایش ایجاد کردند و هرکدام کافی بود که یک کشور را از پا بیندازد، ایران اسلامی همچنان محکم و استوار ایستاده است.
سرهنگ علیپور، انقلاب اسلامی را ثمره خون شهدا دانست و گفت: کسی از گلایه به حق مردم ایرادی ندارد، اما باید بدانیم که این انقلاب در طول تاریخ از اراده و آرزوی ائیمه معصومین و فقها بوده است و امروز برای من و شما محقق شده است و برای ادامه راه، داشتن قوت ایمان به خدا، منحرف نشدن از انقلاب لازم است.
وی گفت: ما به دنبال آزادی هستیم، اما نه آزادی به معنای ولنگاری که غرب به دنبال آن است، بلکه آزادی که بتوانیم هویت و اعتقاد خود را فریاد بزنیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار